Çok kanallı müşteri deneyimi yaratmanın 8 yolu

  1. E-ticaret müşterileri ürünlerini mağazadan ücretsiz bir şekilde teslim alabilsin

E-ticaret sitenizden satın alırlarken online müşterilere ‘mağazadan teslim al’ veya ‘mağazada ayır’ seçeneği sunmanız gerektiğini belirtiyor Freedman. “Bu mağaza trafiğini teşvik eder, mağaza ziyaretlerini temin eder ve mağazaların lojistik olarak bütün olmasına imkan sağlar” diyor. Van Roy ise bu sayede nakliyenin bedava geleceğinden müşteriye cazip görünmesinin yanında, ürünü mağazadan almaya gelecek kişinin daha fazla satış yapabileceğine dikkat çekiyor.

  1. Online mağaza içi görsel ve dokunma deneyimi oluşturun

Dijital çözümler ve danışmanlık hizmetleri sunan Mindtree şirketinin yakın dönemde yaptığı bir çalışma, ürünlerin iyi bir görüntü kalitesiyle 360 derecelik görünümlerinin sağlanmasının e-ticaret sağlayıcılarının sunabileceği en önemli özelliklerden biri olduğunu gösteriyor. Mindtree Kıdemli Başkan Yardımcısı Radha R., buna ek olarak müşterilere, yeni mobilyanın eve nasıl uyum sağlayacağı ya da yeni bir gömleğin üzerlerinde nasıl gözükeceğini göstermenin de önemli olduğunu vurguluyor.
Online platformlarda ürünlerinizin daha net görünmesini sağlamak müşterilerin ürünlerle duygusal bağ kurmasını sağlar. Fotoğraf, video, 360 derece görünümler gibi ne kadar çok medya olursa, müşterinin bağlantı kurma şansı yükselir.

  1. Mağazada mobil ödemeyi devreye sokun

Mağazada telefon üzerinden ödeme imkanı tanıyarak, satın alma işlemlerini hızlandırabilirsiniz. Ticari ödeme platformu sağlayıcısı Zooz CEO’su Oren Levy, “Telefon üzerinden birkaç tıklamayla kolayca satın alma yapabilecekken, hiç kimse uzun bir sırada beklemek istemez” diyor ve ekliyor: “Bu yüzden bunu yapabilmelerini sağlayın. Apple Pay’i kabul etmeyen perakendeciler dahi kendi ödeme uygulamalarını sunabilir ya da müşterilerin kendi online mağaza hesapları üzerinden ödemesine izin verebilirler.”

İlgili Makaleler

Unutmayın, kusursuz bir deneyim yaratmak…

Gerçek zamanlı analitik sağlayıcısı ExtraHop CIO’su John Matthews’e göre, müşteri katılımını sağlamanın anahtarı tek ve kusursuz alışveriş deneyimi sunan çok kanallı bir perakende oluşturmak. “Bu bir kanalın bileşenlerini diğerine entegre etmekle ilgili değil. Bu birden çok kanalı kullanarak tamamen daha iyi bir alışveriş deneyimi yaratmakla ilgili” diyen Matthews, “Söz gelimi mağaza envanterini online olarak kontrol etme, bir ürünü mağazadan teslim alacak şekilde satın alma veya online bir satın almayı bir mağazaya iade etme imkanı çok kanallı bir perakende stratejisinin hayatı ve satın almayı tüketici için daha kolay hale getiren uygulamalar” açıklamasında bulunuyor.
Sonuç: İster online, ister mağaza… Satın almayı kolaylaştırırsanız, müşteriler sizden satın alır.
Bu yazı IT PRO’nun 183. sayısında yayınlanmıştır.
 

Önceki sayfa 1 2

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu