Giyilebilir cihazlar çalışanları heyecanlandırıyor

Yeni yayınlanan bir rapor kurumsal çalışanların kurumsal Giyilebilir cihazlar teknolojisinde açık bir değer gördüğünü, ancak aynı zamanda endişeli olduklarını da öne sürüyor.

Al Sacco

Araştırma şirketi PricewaterhouseCoopers (PwC), ekim ayında giyilebilir teknolojiler üzerine uzun bir rapor yayınladı. Her ne kadar söz konusu araştırma çoğunlukla giyilebilir cihazların tüketiciler tarafından gelecekteki kullanımları üzerine odaklanmış olsa da, aynı zamanda organizasyonlarla ilgili bir dizi konuya da dokundu.
Anketin en dikkat çekici bulguları şöyle:

  • Katılımcıların yüzde 77’si giyilebilir teknolojilerin en önemli faydalarından biri olarak çalışanları işlerinde daha verimli ve üretken yapma potansiyeli olduğunu düşünüyor.
  • Katılımcıların yüzde 70’i işletmelerinin giyilebilir teknolojilerin kullanımına müsaade etmesini bekliyor.
  • Katılımcıların yüzde 46’sı BYOD (Kendi Cihazını Getir) modelinden ziyade firmalarının giyilebilir teknolojileri fonlaması gerektiğini düşünüyor.

CIO’lara göre giyilebilir teknolojiler gerçekten verimliliği arttırma ve gelirleri çoğaltma potansiyeline sahip. Fakat IT departmanının işletmenin kalanı için bir teknoloji elçisi olarak davranması gerekecek, diyor PwC. “Teknolojiyi kullanımı daha kolay hale getirmek” (yüzde 81) ve “diğer cihazlarla sorunsuz entegrasyon” (yüzde 41) giyilebilir teknolojilerin benimsenmesinde önde gelen iki motivasyon olarak görüldü.
PwC, yeni giyilebilir teknolojiler sunulurken CIO ve IT çalışanların, potansiyel aksiliklerin farkında olması gerektiğini söylüyor. Söz gelimi, yabancı ve sezgisel değilmiş gibi görünebilen yeni cihazlar üzerinde yeterli eğitim önemli.

İlgili Makaleler

Endişeler var

Bunun yanı sıra bazı giyilebilir teknolojiler “geçmişte IT’nin başlatmamış olabileceği yeni tasarım gereksinimlerine ve kullanıcı gereksinimlerine ihtiyaç duyabilir” diyor rapor. Bunun nedeni eski sistemlerin sıklıkla form tabanlı verileri toplamak üzere tasarlanmış olması. Ancak yeni giyilebilir sistemler çok çeşitli bilgiler toplayarak sisteme geri besleme yapabiliyor. Rapor  “CIO ve IT departmanlarının iki yaklaşımı, mevcut yatırımların kaldırılıp değiştirilmesi için belirgin görüşler oluşana dek yeni ve eskiyi, nasıl efektif bir biçimde birleştireceğini bulması gerekecek” diye yazıyor.
PwC “Giyilebilir Teknolojilerin Geleceği” raporunun bir parçası olarak giyilebilir teknolojilerin bazı formlarını kullanan 1,000 tüketiciyle anket gerçekleştirdi ve giyilebilir teknoloji üzerinde etkili uzmanlarla ve işletme yöneticileriyle görüştü. Rapor aynı zamanda kullanıcıların giyilebilir teknolojilerle bağlantılı en büyük endişe alanlarını da ortaya çıkartıyor. Buna göre katılımcıların yüzde 82’si giyilebilir teknolojilerin kendilerini güvenlik açıklarına karşı savunmasız yapacağını; yüzde 72’si diğer insanlarla ilişki kurma yeteneklerine zarar vereceğini; yüzde 68’si teknolojiye çok fazla bağımlı yapacağını; yüzde 65’i çok fazla cihaza sahip olup kullanmaya sevk edeceğini düşünenler; yüzde 54’ü işyerinde otonomiyi ortadan kaldıracağını düşünenler; yüzde 52’si kendilerini “robotlara” dönüştüreceğini düşünenler; yüzde 47’si işlerini gereksiz hale getireceğini ve yüzde 37’si de herkesin tuhaf görünmesine neden olacağını düşünüyor.

Giyilebilir teknoloji denenmek isteniyor

PwC’a göre endüstri perspektifinden sağlık, perakende ve teknoloji endüstrileriyle birlikte eğlence, medya ve iletişim endüstrileri giyilebilir teknolojilerin benimsenmesinden en fazla fayda sağlayacak sektörler olacak. Özellikle 18 ila 34 yaş arasındakilerin yüzde 64’ü bir eğlence ya da medya firması tarafından tanıtılan bir giyilebilir teknoloji ürününü denemek için heyecan duyacakları ifade ediliyor. Bu genel popülasyonun yüzde 42’sine tekabül ediyor.
Tüketicilerin yüzde 80’inden fazlası giyilebilir teknolojilerin önemli bir faydası olarak onun sağlık hizmetlerini daha elverişli hale getirme potansiyelini görüyor. Rapora göre işverenler ve sağlık firmaları yöneticileri giyilebilir teknolojilerin veri toplama üzerinden anlayış sağlamasını bekliyor. Diğer taraftan tüketiciler güvenlik endişeleri sebebiyle sağlık bilgilerini kişisel doktorlarından başka kişilerle paylaşmaktan imtina ediyor.
PwC, binlerce sağlık uygulaması ve cihazı arasında ilerlemeye yardımcı olmak için tüketicilerin bir “uygulama rehberi”ni ya da medikal ekipler tarafından önerilen ve bir “sanal uygulama eczanesi” üzerinden sunulabilecek uygulama koleksiyonlarını hoş karşılayacağını söylüyor.  Rapora göre tüketiciler, bilhassa Y kuşağı, perakende alanında sadık müşteri olmalarını ödüllendirecek giyilebilir teknolojiler istiyor. Y kuşağındaki iki kişiden birisi “sıklıkla kullanılmalarını ödüllendiren uygulama/özellikler”e sahip bir giyilebilir teknolojiye güçlü bir biçimde bağlanabileceklerini söyledi.
 

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu