Giyilebilir teknolojilerde kurumsal uygulama dönemi

2020 yılında giyilebilir teknoloji pazarının 10 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.

Julie Sartain

Google Glass ve Apple iWatch arasında giyilebilir teknolojilere olan ilgi hiç bu kadar yüksek olmamıştı. Analistler 2020 itibariyle giyilebilir bilgisayarların 10 milyar doları aşkın gelir üreteceğini öngörüyor ve IMS Research 2016’da giyilebilir cihaz satışlarının 170 milyonu bulacağını tahmin ediyor. Deloitte Consulting sadece bu yıl 10 milyon cihazın satılacağını tahmin ediyor, ki bu çoğunlukla tüketiciler tarafından yönlendirilen 3 milyar dolarlık bir pazarı temsil ediyor. Diğer taraftan Deloitte Consulting CTO’su Bill Briggs uzun vadede kurumsal taraftaki giyilebilir teknolojiler pazarının tüketici pazarını geride bırakabileceğini ifade ediyor. “İşyerinde hizmet modaya fırsat verir ve ölçülebilir etki ile gerçek iş değeri ortaya koyabilen tek bir kullanım senaryosu yatırımı haklı çıkartabilir. Giyilebilir cihazlar, çalışanlara, daha önce mümkün olmadığı şekilde el ve baş serbestliğinin kesinlikle elzem olduğu yerlerde bu imkanı sunuyor.

Akıllı gözlükler 1 milyar dolar tasarruf sağlayabilir

Forrester analisti J.P. Gowder da 2020 itibariyle giyilebilir teknolojilerin çeşitli organizasyonlarda çok sayıda çalışana ulaşacağı tahmininde bulunuyor. O zamana kadar cihazlar dikey pazarlara, firmalar içindeki rollere ve hatta belirli organizasyonlara has olarak uygun hale getirilecek” şeklinde konuşuyor. Bunun yanı sıra Gartner’in akıllı gözlükler ve iş ortamı verimliliği hakkındaki Innovation Insight raporunda araştırma direktörü Angela McIntyre 2017’de akıllı gözlüklerin arttırılmış verimlilik üzerinden hizmet endüstrisine yıllık 1 milyar dolar tasarruf sağlayabileceği sonucuna varıyor.

İlgili Makaleler

Hangileri giyilebilir cihaz?

McIntyre kurumsal cihazları şu şekilde tanımlıyor; gözlüklere entegre edilmiş koruma teknolojisine sahip başa monte edilmiş ekranlar (HMD) ve kullanıcının görüşünü engellemek yerine gerçek dünya görüntüsü üzerinde arttırılmış gerçeklik (AR) görüntüsünü bindiren baş üstü (heads-up) ekranlar. Halihazırda kurumsal seviyedeki baş üstü ekranlar daha pahalı, hantal yapılarda ve akıllı tüketici gözlüklerine nazaran daha az uygulamaya sahip. Ancak birçok geliştirici kullanıcıların daha stil sahibi ve daha rahat ürün taleplerini yanıt olarak bu kullanışsız, çekici olmayan tasarımları çoktan değiştirmeye başladı.
Bu yazı IT PRO’nun 179. sayısında yayınlanmıştır.  

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu