-
Yönetimsel görevlere harcanan zamanı azaltın.
Her ne kadar satış işlemleri kadar uzun zaman alıyor olmasalar da satış birimlerindeki hemen hemen tüm pozisyonlar, satışla ilgili olmayan yönetimsel unsurlara ve müşteri hizmetleriyle ilgili noktalara sahiptir.
Stitch’in kurucularından ve CEO’su Somrat Niyogi, “Satış temsilcilerinin veri girişi gibi yönetimsel işleri gerçekleştirirken harcadığı zamanı asgari seviyeye nasıl indireceğini anlayan işletmeler, onların daha verimli olmasına yardımcı olarak daha fazla kazanç elde edebiliyorlar” diyor.
Peki, organizasyonlar satış temsilcilerinin yönetimsel iş miktarını asgariye indirmek için ne yapabilir? Onlar satışla ilgili olmayan meselelerin pazarlama, teknik destek veya müşteri hizmetleri gibi doğru bir departmana yönlendirildiğini temin etmek için satış destek personeli görevlendirebilir. Müşteri verilerinin, mobil cihazlar üzerinden daha kolay girilmesine imkan tanıyan araçları da sağlanabilir.
-
Oyunlaştırma stratejileri kullanın.
Oyunlaştırma temsilciler arasında doğal bir rekabet ortamı yaratır ve temsilcilerin listede yükselmek için mücadele etmesiyle birlikte pozitif sonuçlar sağlar. Satış verimliliği teknolojisi ve SaaS sağlayıcısı CallidusCloud CEO’su Leslie Stretch, “Oyunlaştırmada sadece kazanılan her müşteri için değil; satış sürecinin kendisi, kazanılan her yeni müşteri ve kıdemli yöneticilerle yapılan toplantılar için de puan verin” tavsiyesinde bulunuyor. Ayrıca,“Aberdeen Group’un bir raporuna göre firmalar oyunlaştırmayla satış ekiplerine koydukları kotalarda daha başarılı oluyor: Temsilcilerin yüzde 85’i kotalarına erişiyor ve yeni görevlendirilenlerin yüzde 51’i ilk yıldan rakamlarına ulaşıyor. Oyunlaştırma olmadığında ise temsilcilerin sadece yüzde 78’i kotalarını yakalarken, yeni temsilcilerin yalnız yüzde 42’si rakamlarına ulaşabiliyor” diye açıklıyor.
-
Performansı takip edin ve gelişim alanlarını belirleyin.
Satış ekibinizin performansını geliştirmek için yapabileceğiniz en önemli şey, şu anda ne kadar iyi performans gösterdiklerini ortaya çıkartmak ve ardından daha iyisini yapmaklarına yardımcı olmak için bir plan oluşturmak. Huizenga, “Bu şekilde satış döngüsü boyunca satış performansını takip edecek bir sisteme sahip olmalısınız ki, yöneticiler satış ekibindeki her bir üyenin durumunu analiz edip ölçebilin ve ardından o kişinin nerede yardıma ihtiyaç duyduğunu belirleyebilin” diyor.
Bu yazı IT PRO’nun 182. sayısında yayınlanmıştır.