Yetenekli IT çalışanlarını rakiplerinize kaptırmayın

Yetenek savaşı kızışadursun deneyimli şirketler en iyi yeteneği bulmak için rakiplerini çok ciddi şekilde araştırıyor. Peki bu nasıl yapılıyor ve bunu nasıl durdurabilirsiniz?

Rakiplerinizin büyük yetenekleri bulacağı en iyi yerlerden biri şirketinizin sınırları içerisinde yer alır. Eğer en iyi ve en önü açık yeteneğiniz, en büyük rakibinizin adına çalışmak için işi bırakırsa, nasıl işe alındığını, neden hedef alındığını ve bunu önlemek için ne yapmanız gerektiğini bilmeniz son derece önemlidir. İşte rakiplerinizin yetenekli çalışanlarınızı nasıl avladığını gösteren kanıtlar…

Profesyonel araştırma taktikleri kullanıyorlar

Deneyimli şirketler en iyi yeteneğin zaten rakiplerinde istihdam edildiğini çok iyi bilirler. Bir profesyonel araştırma firması kiralayarak — ya da finsansal açıdan uygun değilse onların zeki yaklaşımını kopyalayarak – en memnun çalışanlarını bile aklını çelebilirler. Şirketlerin başarılı yetenekleri hedeflemesi, Facebook ya da Linkedln gibi sosyal ağlar aracılığıyla veya mesleki bilgi sistem etkinlikleri, konferanslar ya da endüstriyel etkinliklerinde büyük bir fırsat vaadiyle temas kurması onların merakını uyandırabilir ve harekete geçmeleri için aklını çelebilir.

Poachable veya Switch gibi araçlar kullanıyorlar

Anonim kariyer aracılık hizmeti Poachable’ın kurucusu ve CEO’su Tom Leung “Yöneticiler ve işverenler için en büyük zorluklardan biri (iyi bir pozisyonda çalışan) pasif adayları bulmaktır” diyor. “Pasif iş bulmak ve pasif adayları aramak ile ilgili hem adaylar, hem yöneticiler hem de işverenler çokça ilgilidirler. Ekonomi tekrar yükselirken ve teknoloji pazarı büyürken önemli pozisyonlar ile potansiyel adayları birbirine eşleştirmek güç bir iştir.” diyor Leung.  Çalışanlar ve adaylar, potansiyel işverenlerden daha yüksek maaş talep ederken aynı zamanda STEM (Fen, teknoloji, mühendislik,matematik) alanlarındaki meslekler, bu özellikleri gerektirmeyen mesleklerden iki kat daha fazla yer alıyor.

“İşe alma müdürlerine ve işverenlere en büyük zorluğun ne olduğu sorusunu sorduğumuzda; zayıf noktalarının hali hazırda çalışan bir yeteneği cezbetmeye çalışmak olduğunu söylüyorlar. Herkes aktif adayları hedef alan ve onlarla iş görüşmesi yapan iyi bir iş yapıyor gibi görünüyor. Ancak bu, pasif aday araştırma ve bulmayı, içinden çıkılamayan bir durum haline getiriyor” diyor Leung.  “Pasif adaylar zaten işe alınmışlar ve mutsuz da değiller. Fakat doğru fırsat geldiği takdirde yer değiştirmenin artık zamanı geldiğini düşüneceklerdir. İşte bu da Poachable ve Swtich gibi araçların ortaya çıktığı durumlardır.” diye de ekliyor. “Bu insanlar yer değiştirmeyi isteyebilir fakat iş ilanlarını her gün takip edecek zamanları yoktur. Bizim burada yaptığımız hangi tip işin daha iyi ve tatmin edici olduğunu keşfetmek ve hangi işlerin yer değiştirmek için cazip olduğu sorusunu onlara yöneltmektir.” diyor Leung.

İkramiye ve yan gelirler sunuyor musunuz?

Esnek çalışma programları, iş paylaşımı, uzaktan çalışma fırsatı, çocuk ve yaşlı bakımı, işveren tarafından ödenen sağlık paketleri, tesis içi spor salonu, bir masöz ve sınırsız tatil süresi gibi avantajlar yetenekli IT uzmanlarını cezbetmek için önemli unsurlar. Dice.com Başkanı Shravan Goli, “Yetenekli çalışanların işlerinden ayrı bir hayatı olması gerektiği gerçeğini kabul edip, bu gerçeği benimseyen şirketler de daha işine bağlı, sadık ve üretken çalışanlara sahip olurlar” diyor.  Dice.com’un 2014’ün Mart ayında yapmış olduğu bir çalışma; esneklik, ücretsiz yemek ve üstün teknoloji ile çalışabilme olanağı gibi faktörlerin iş değiştirme için verilecek karar da büyük bir rol oynadığını tespit etti. “IT sektöründe yaklaşık yüzde 2,9 işsizlik oranı ile şirketlerin üstün yetenekleri cezbetmek ve onları şirkette tutmak için yaratıcı olması gerekiyor. Yan gelir ve ikramiyeler, tazminatın ötesinden diğer bir faktör olarak ortaya çıkıyor” diyor Goli.

Daha fazla parasal teşvikler sunmak

ABD Küçük İşletmeler İdaresi’ne(SBA) göre, yeteneğiniz işletmenizin en büyük değerlerinden biridir ve onların memnun kalmasını sağlayabilecek herşeyi yapmıyorsanız, onları kaybedebilirsiniz ve bu da rekabet olarak avantajsız durumda olacağınız anlamına geliyor. Tüm şirketlerin; yetenekleri, işe olan bağlılığı ve tecrübesinden dolayı kaybetmek istemeyeceği değerli çalışanları vardır. Çalışanları hiç bir şey yapmamaktan alıkoymanın en iyi yolu; onlara geleceklerine yatırım yapıldığını göstermektir. SBA, bu çalışanlara yönetim ve mesleki hedeflerini ve önemini görüşmeyi ve sürekli büyüme için şirketin vizyonunun yanı sıra bu büyümede çalışanın rolünü paylaşmayı öneriyor.

Buna ek olarak SBA, sadece kişisel performans değil, önemli ücret artışları sunma, şirketin başarısına bağlı olan uzun dönemli teşvik etme planları gibi faktörlerin, çalışanlara şirket içinde değeri olduğunu ve şirkette çok önemli bir rol oynadığını göstermenin açık bir mesajı olduğunu belirtiyor.

 

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu