Eureko Sigorta, Oracle ile maliyetleri azaltıp dijital kanal satışlarını artırdı

Hemen hemen sektörde olduğu gibi, sigorta sektörü de büyük bir dönüşüm içerisinde. Peki bu dönüşüm Eureko Sigorta’da nasıl şekillendi? Dijital dönüşüm ile müşteriye dokunacak yeni hizmetler ürettiklerini kaydeden Eureko Sigorta CIO’su İlker Arabacı, bu yolculuğu derinlemesine anlattı.

CIO Türkiye’nin ‘Geleceğe Hazır Şirketler’ video serisinin konuğu Eureko Sigorta CIO’su İlker Arabacı oldu. CIO Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Murat Yıldız’ın sorularını yanıtlayan Arabacı, Oracle’ın sunduğu daha esnek ve ölçeklenebilir bir altyapı sayesinde sektörde lider konuma geldiklerini kaydetti.

“Hedefimiz, Türkiye’nin en dijital sigorta şirketi olmak!”

“Dijital dönüşüm, son 5 yılda sıklıkla kullandığımız bir jenerik haline dönüştü.” sözleriyle konuşmasına başlayan İlker Arabacı, Eureko Sigorta olarak öncelikle bu kelimenin anlamına odaklanarak yola çıktıklarını söyledi ve sözlerini şöyle sürdürdü: “2015 yılında, dijital dönüşümün bizim için ne anlam ifade ettiğini, 5 yılın sonunda da bu dönüşümle neleri hedeflediğimizi belirleyerek sürece başladık. Hedefimiz, 2021 yılında Türkiye’nin en dijital sigorta şirketi olmaktı. Bunu ölçümlemek için de birkaç parametre belirledik. Bunlardan ilki yeni iş modelleri yani inovasyondu. Bir diğeri, teknoloji tarafında daha esnek ve ölçeklenebilir altyapı, son olarak da çevik iş yapış şekilleri için süreçleri güncellemek idi. Bu dönüşümün sonunda 2016’daki IT bütçemize kıyasla, 2020-2021 döneminde aynı temel sigortacılık paketleme ve altyapı maliyetlerimiz %30 azaldı. Dijital kanallardan yaptığımız satışlarda da %70’e varan artış sağladık. Tüm bunları Oracle platformlarının daha esnek ve ölçeklenebilir bir altyapı sunmasıyla elde ettik.”

“Oracle ile dijital dönüşümümüzü olgunluk seviyesine taşıdık”

Teknoloji altyapısındaki yenileşme ve dönüşüm çıktılarına dair detaylarla sözlerini tamamlayan Arabacı, konvansiyonel mimari ve teknoloji altyapısından modern bir mimariye geçtiklerini ifade ederek konuşmasını şöyle noktaladı: “Geçtiğimiz modern mimariyi, arka tarafta daha rahat ölçekleyebileceğimiz veritabanı ve veri ambarı katmanındaki teknolojilerle destekledik. Burada, Oracle yatırımımızı güçlendirerek ciddi fayda sağladık ve dijital dönüşümümüzü bir başka olgunluk seviyesine taşıdık. Sonuç olarak, teknoloji bu işin bir parçası ve vizyonumuz ‘Open Connect Insurance Platform’ yani açık, herkese bağlayabileceğimiz, aracıdan bağımsız müşteriye doğrudan ulaşabileceğimiz ve banka kanallarını daha iyi kullanabileceğimiz bir platform olmaktı. Bu platformumuz artık mimari olarak elimizde mevcut. Şimdi ise işimiz, bunu daha da geliştirmek.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu