Hitit, havacılık sektöründeki krizi Oracle teknolojileri ile avantaja çevirdi

Pandemi sebebiyle havayolu şirketlerinin hemen hemen hepsi kapanma yoluna giderken Hitit, bulut bilişim sayesinde yeni müşteriler kazanarak işlerini büyüttü. Hitit Genel Müdür Yardımcısı Nevra Onursal Karaağaç, bu başarının kilit noktalarını paylaştı.

Dünyanın önde gelen havacılık teknoloji şirketlerinden Hitit, havayolu ve seyahat sektöründe faaliyet gösteren kurumlara yazılım çözümleri üretiyor. 41 ülkeden 50 şirket ile halihazırda çalışan firma, başlangıçta sadakat programlarıyla faaliyetlerine başladı ve zaman içerisinde uçtan uca tek noktadan hizmetler sunarak çözüm yelpazesini genişletti.

CIO Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Murat Yıldız’ın ‘Geleceğe Hazır Şirketler’ video serisine konuk olan Hitit Genel Müdür Yardımcısı Nevra Onursal Karaağaç, özellikle pandemi döneminde öne çıkan bulut bilişimin, bu süreçte Hitit’e sunduğu fırsatları değerlendirdi. Karaağaç, pandemi nedeniyle durma noktasına gelen havacılık sektörüne rağmen yeni müşteriler kazandıklarını söyleyerek şirketin hızla büyümeye devam ettiğini belirtti.

“Oracle Veri Tabanı ile müşteri memnuniyetini istediğimiz seviyelerde tutmayı başardık”

Hitit’in hibrit bulut kullanımına geçen öncü firmalardan olduğunu vurgulayan Nevra Onursal Karaağaç, geleneksele kıyasla daha hızlı ve esnek bir yapı kazandıkları bulut teknolojileri sayesinde, partnerlerinden gelen taleplere hızlı bir yanıt verdiklerini kaydetti ve sözlerini şöyle sürdürdü: “Stratejik bir partner olarak gördüğümüz Oracle’ın ‘Oracle Veri Tabanı’ çözümüyle, bu dönemde oldukça zor olan müşteri memnuniyetini istediğimiz seviyelerde tutmayı başardık. Önümüzdeki süreçte, uygulamalarımızın temelinde bulunan ‘Oracle Veri Tabanı’nı hibrit buluttan genel buluta taşımayı hedefliyoruz. Böylelikle donanım yenileme ihtiyaçlarımızı ortadan kaldırıp bulutun avantajlarını bütünüyle kullanabilir hale geleceğiz. Ayrıca veri merkezi kullanmamıza gerek kalmadan müşterilerimizin bulunduğu coğrafyalarda hizmetlerimizi doğrudan ve hızlıca hayata geçirerek, bu pazarlara da esnek bir şekilde dahil olacağız.”

“2 yıl içerisinde 15 yeni müşteri kazandık”

Türkiye’de pandemi ilk olarak 2020 yılının Mart ayında ilan edildi. Hitit Genel Müdür Yardımcısı Nevra Onursal Karaağaç, o günden bugüne 15 yeni havayolu şirketinin Hitit’e katıldığını ifade ederek sözlerine şöyle devam etti: “Bulut teknolojilerinin getirdiği esneklik sayesinde bu süreci etkin bir şekilde yönetme fırsatımız oldu. Hem yeni gelen havayolu şirketlerinin ihtiyaçlarına hızla yanıt verdik hem de işlem hacimlerinin getirdiği kullanım düşüşüne bağlı olarak maliyetlerimiz kontrol altına aldık. Öte yandan, bulut bilişim hizmet kalitemizi de artıran bir etkiye sahip çünkü bu yapı sayesinde trafiği kolay bir şekilde yönetebiliyor, hızlı bağlantılar sağlayabiliyoruz.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu