Airbus, uçaklar için hidrojen yakıt hücreli motor inşa etti

Rolls-Royce'un hidrojen yakan jet motoru, yakıt hücreli arabalarda olduğu gibi bir elektrik motoru kullanarak sadece oksijen yayacak.

Airbus, 2035 yılına kadar sıfır emisyonlu uçakların hizmete girmesi hedefinin bir parçası olarak, uçaklar için tasarlanmış bir hidrojen yakıt hücreli motor geliştirdiğini duyurdu. Rolls-Royce’un yakın zamanda duyurduğu doğrudan hidrojen yakan jet motoru, yakıt hücreli arabalarda olduğu gibi bir elektrik motoru kullanarak sadece oksijen yayacak. Şirket, motorun 1850 km civarında 100 yolcu taşıyabilen ticari uçaklarda kullanılabileceğini söyledi.

Airbus, motoru test edecek!

Airbus, motoru şu anda sıvı hidrojen tanklarını taşıyacak şekilde değiştirilmekte olan A380 MSN1 uçağında test etmeyi planlıyor. Buna ek olarak, teknoloji, jet motorları yerine daha verimli pervane kullanan küçük, bölgesel tip uçaklar için tasarlanmış gibi görünüyor.

Airbus uzmanları konuyla ilgili şu açıklamaları yapıyor:

İlgili Makaleler

“Yakıt hücreleri, sıfır emisyon hedefimize ulaşmamıza yardımcı olacak potansiyel bir çözüm. Bu yüzden de sıfır emisyonlu bir uçağın 2035’te hizmete girmesi için uygulanabilir olup olmadığını anlamak amacıyla bu teknolojiyi geliştirmeye odaklandık.”

Şirket bu açıklama dışında herhangi bir bilgi aktarımında bulunmadı. Ama yakıt hücreleri otomobiller için oldukça iyi bir teknoloji. Yakıt üretimini ve elektriğe dönüştürmeyi sayarsanız, akülü elektrikli araçlardan çok daha az verimliler. Aynı zamanda daha fazla menzile sahipler, daha hızlı yakıt ikmali yapıyorlar ve daha hafifler. Bunlar da oldukça önemli.

Teknoloji daha büyük uçaklar için ölçeklenecek

Rolls-Royce, gelecekteki hava taşımacılığı için başka bir olası teknoloji olan doğrudan hidrojen yakarak çalışan jet motorunun başarılı testini duyurdu. Şirket, banliyö uçaklarında kullanılan bölgesel bir uçak motoru olan Rolls-Royce AE 2100-A’yı yeni yakıt kaynağıyla çalışacak şekilde dönüştürdü. Bununla birlikte, teknoloji teorik olarak daha büyük uçaklar için ölçeklenebilecek.

Hidrojenin uçaklara güç sağlamak için kullanılmasında hala aşılması gereken bazı ciddi engeller var. Aynı menzil için normal yakıtın ağırlığına göre dört kat daha fazla hidrojen alıyor ve yakıtın basınç altında tutulması gerekiyor. Bu noktada hidrojenin de patlayıcı bir özelliği olduğunu unutmamak gerekiyor. Tam da bu yüzden depolama ve dağıtım için uçak sistemlerinin son derece güvenilir ve dayanıklı olması gerekiyor. Ama yine de çok kısa uçuşlar için kullanılmadıkça pil teknolojisi hala çok ağır ve yakın gelecekte uçaklar için kullanılabilecek tek seçenek olacağa benziyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu