Avea müşteriye odaklandı, kârını katladı!

Avea 2015 yılı ilk çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. Avea’nın müşteri odaklı tutumu, gelir ve karlılıkta Avea’ya rekor getirdi.
Avea gelirini, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 22 artırarak 1 milyar 166 milyon TL’lik rekor bir seviyeye yükseltti. Bir diğer rekoru da EBITDA’da kıran Avea’nın EBITDA’sı ise yüzde 95’lik artışla 212 milyon TL’ye ulaştı.
1 milyar 166 milyon TL’lik gelir; “en yüksek çeyrek geliri”; 212 milyon TL’ye ulaşan EBITDA ise “en yüksek birinci çeyrek EBITDA’sı” oldu.
Son çeyrekte 316 milyon TL data gelirine ulaşan Avea, data gelirlerinde de yıllık yüzde 56 ile etkileyici bir büyüme kaydetti. Avea ayrıca, akıllı telefon penetrasyon oranını sektör liderinin 17 puan üzerine taşıyarak yüzde 59’a çıkarttı. Böylece Avea, data gelirlerinin yön verdiği mevcut rekabet ortamında rekabetçi duruşunu daha da güçlendirdi.
2014’ü 1.8 milyon yeni müşteri ile kapatan Avea’nın, müşteri kazanımında sergilediği üstün başarı, 2015’in ilk çeyreğinde de devam etti. Avea, 2015’in ilk çeyrek döneminde 310 bin yeni müşteri kazanarak toplam müşteri sayısını 16,6 milyona yükseltti. Bu başarı, müşteri memnuniyeti odaklı yatırım stratejisinin doğruluğunu ortaya koydu.

“Sonuçlar müşterimizin güveninin göstergesi”

2015 yılı ilk çeyrek sonuçlarını değerlendiren Türk Telekom Grubu Bireysel İş Birimi CEO’su Erkan Akdemir, “Faaliyetlerimizde verimlilik ve istikrara odaklanan bir anlayışı gözetiyoruz. Yaptığımız doğru yatırımlar ve sunduğumuz ayrıcalıklı tekliflerle güçlendirdiğimiz müşteri odaklı yaklaşımız, 2015 yılının ilk çeyreğinde de gelir ve karlılık rekorunu beraberinde getirdi. Elde ettiğimiz bu başarılı sonuçlar, ekosistemimizin, sektörün ve müşterilerimizin bize duyduğu güvenin bir göstergesidir” dedi.
Türkiye’nin en genç ve dinamik mobil operatörü Avea, 2015 yılı birinci çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. İzlediği doğru yatırım stratejisi ve müşteri odaklı hizmet anlayışının bir sonucu olarak, 2014 yılında sektör ortalamasının 3 katı müşteri tabanı büyümesine imza atan, gelir ve karlılıkta rekor kıran Avea, 2015’in ilk çeyreğinde de bu başarısını sürdürdü.

310 bin yeni abone

2015’in ilk çeyreğinde yıldan yıla yüzde 22 artışla 1 milyar 166 milyon TL toplam gelire imza atan Avea’nın, EBITDA’sı da bu dönemde yüzde 95 artarak 212 milyon TL’ye yükseldi. Böylece Avea, gelirlerinde ve karlılığında yeni bir rekora imza attı.
2014 yılında sektör ortalamasının 3 kat üzerinde performans göstererek 1,8 milyon net müşteri kazanan Avea, 2015 yılı ilk çeyrek döneminde de müşteri kazanımını sürdürdü. Avea, müşteri odaklı hizmet ve fark yaratan kampanyalarıyla 2015’in ilk çeyrek döneminde 310 bin yeni müşteri kazanarak toplam müşteri sayısını 16,6 milyona yükseltti. Özellikle faturalı müşteri tabanındaki kararlı büyümesini sürdüren Avea’nın faturalı müşterilerinin sayısı da yıldan yıla yüzde 17 artışla 8,1 milyona ulaştı.
Son 4 yıldır numara taşımayla net müşteri kazanımında liderliği elinde bulunduran Avea, 2015 yılının ilk çeyreğinde de bu alandaki iddiasını sürdürdü. Avea, 2015’in ilk çeyreğinde numara taşımayla 184 bin net müşteri kazandı.

İlgili Makaleler

Yüzde 59’luk akıllı cihaz penetrasyonu

Avea, 2015 yılının ilk çeyreğinde data gelirlerinde de etkileyici bir yükselişe imza attı. Geçtiğimiz yıl data gelirlerinde yıllık 1 milyar TL sınırını aşan Avea, 2015’in ilk çeyreğinde 316 milyon TL data geliri elde ederek, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 56 artış sağladı. Bu önemli artış doğrultusunda data gelirinin servis gelirinin içindeki payı da yine yıldan yıla 7 puan artarak yüzde 29’a yükseldi.
Akıllı telefon penetrasyonundaki kesintisiz liderliğini 14 çeyrektir devam ettiren Avea, akıllı telefon penetrasyon oranını sektör liderinin 17 puan üzerine taşıyarak yüzde 59’a çıkarttı. Böylece Avea, data gelirlerinin yön verdiği mevcut rekabet ortamında, önemli bir avantaj yakaladı.

“Yatırımlarımızın en büyük ödülü sadık müşterilerimiz”

Avea’nın müşterilerinin ihtiyaçlarına uygun olarak kurguladığı kampanyalar ve gerçekleştirdiği stratejik yatırımlar doğrultusunda 2015’in ilk çeyreğinde de büyümesini kararlılıkla sürdürdüğünün altını çizen Türk Telekom Grubu Bireysel İş Birimi CEO’su Erkan Akdemir, “Yıllardır yatırımlarımızda ve faaliyetlerimizde verimlilik ve istikrara odaklanan bir anlayışı gözetiyoruz. Bu doğrultuda yaptığımız yatırımlar, sunduğumuz ayrıcalıklı teklifler ve çözüm odaklı anlayışımızla, 2015 yılının ilk çeyreğinde de rekor sonuçlara imza attık. Elde ettiğimiz bu başarılı sonuçlar, ekosistemimizin, sektörün ve müşterilerimizin bize duyduğu güvenin bir göstergesidir” dedi.
“Entegrasyonun verdiği yeni güçle Türkiye’nin teknolojik geleceğini biz şekillendirecek, dijital geleceğin mimarı olacağız. ”
Entegrasyonla gelen yeni yapılanmayla yaptıkları müşteri odaklı yatırımların çok daha geniş ve kapsamlı hale geldiğinin altını çizen Akdemir, açıklamalarını şöyle sürdürdü:
“Türkiye’nin en yenilikçi mobil operatörü olarak elde ettiğimiz bu çarpıcı sonuçların temelinde gerçekleştirdiğimiz yatırımların büyük payı var. Özellikle yüksek akıllı telefon penetrasyon oranımız, data alanındaki stratejilerimizin doğruluğunu ve geleceğe yön verme arzumuzu net bir şekilde gösteriyor. Önümüzdeki dönemde Türk Telekom Grubu’nun entegrasyondan gelen gücünü da arkamıza alarak, Türkiye’nin teknolojk geleceğini biz şekillendireceğiz. Tecrübemiz, vizyonumuz, güçlü altyapımız, devam eden yatırımlarımız ile dijital geleceğin mimari olarak, müşterilerimize bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da en iyisini sunmaya odaklanacağız.
Türk Telekom Grubu’nun sahip olduğu güçle, farklı iş kollarında edindiğimiz tecrübelerle ve sunduğumuz hizmet çeşitliliğiyle, önümüzdeki dönemde müşterilerimizin dijital yaşama dair tüm ihtiyaçlarını tek bir noktadan, herkese uygun tekliflerle karşılamak için çalışacağız.”

Rakamlarla 2015 yılının ilk çeyreğinde Avea

*Toplam gelir %22 artışla 1 milyar 166 milyon TL
*Toplam müşteri sayısı %9 artışla 16,6 milyon TL
*EBITDA %95 artışla 212 milyon TL
*Toplam data geliri %56 artışla 316 milyon TL
*Müşteri başı aylık gelir (ARPU) %7 artışla 22,1 TL
*Akıllı cihaz penetrasyon oranı 17 puan artışla %59
*Toplam yeni müşteri kazanımı 310 bin
*Numara taşımayla net müşteri kazanımı 184 bin

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu