BKM Express mobil ödemeyi hayatın her alanına taşımayı hedefliyor

15 bini aşkın noktada web ve mobil üzerinden yapılan alışverişlerde hızlı, kolay ve güvenli ödeme hizmeti sunan BKM Express şimdi de hızla dijitalleşen dünyada mobil ödemeyi simitçiden büfeye, restorandan gazete bayisine kadar, hayatın her alanına taşımayı hedefliyor.

Bankalararası Kart Merkezi (BKM) tarafından, BKM Express’in kullanıma sunulmasından bu yana geçen dört yılda e-ticaret, mobil ticaret ve online ödemeler alanlarında yaşanan gelişmelerin değerlendirildiği bir toplantı düzenlendi.
BKM Genel Müdürü Dr. Soner Canko toplantıda yaptığı konuşmada BKM Express’in dört yıl gibi kısa bir sürede Türkiye’nin en yaygın ve en fazla kullanıcıya sahip dijital cüzdanı haline geldiğini belirterek, “Nakit ödemeyi terk ederek, hız ve kolaylık sağlayan ödeme sistemlerine geçmenin faydalarını bireyden aileye, aileden topluma, toplumdan ülkenin tamamına ölçeklendirmek mümkündür. BKM Express, alışveriş deneyimine getirdiği hızlı, kolay ve güvenli ödeme anlayışıyla bu vizyona çok önemli katkılar sağlıyor. BKM Express’in kurulduğundan dört yıl sonra toplumumuza somut faydalar, yeni teknolojiler sağlayan ve ekosistemi besleyen bir marka haline gelmesinden dolayı büyük mutluluk duyuyoruz” dedi.

İlgili Makaleler

Dijital Çözümler Genel Müdür Yardımcısı Serkan Yazıcıoğlu ise, BKM Express’in yeni hedefinin “mobil serkan_yazicioglu_bankalararasi-kart-merkezi-cwödemeyi hayatın her alanına taşımak” olduğunu belirterek, dünyada online perakende işlemleri içindeki mobil ödemelerin payının yüzde 35’e, Türkiye’de yüzde 38’e, BKM Express’te ise yüzde 51’e yükseldiğinin altını çizdi. Son bir yılda internetten yapılan kartlı ödemeler hacminin ise toplamda 65 milyar TL olduğunu açıkladı. Serkan Yazıcıoğlu; Türkiye’de 58 milyon kredi kartının kullanımda olduğunu, internette kullanılan kredi kartı adedinin 24 milyon olduğunu, bu alanda 34 milyonluk büyük bir potansiyel bulunduğunu, dünyada ise 2019 yılında 2 milyar kişinin mobil ticaret yapmasının beklendiğini belirtti.

Yazıcıoğlu, mobil ticareti büyüten dört ana teknolojik faktörü; mobil penetrasyon oranı (2016 itibarıyla yüzde 65), büyük ekrana sahip akıllı telefonlar, 4,5G ile tüketicilerin hayatına giren mobil internetin hızlanması ve 7 gün 24 saat alışveriş yapabilme imkânı olarak sıraladı. Bunun yanı sıra mobil ticaretin artmasını sağlayan en önemli faktörlerden birinin de kolay ve güvenli mobil ödeme yöntemleri olduğunu, BKM Express ile mobil ödeme kolaylığını hayatın her alanına taşıma hedefinde olduklarını belirtti.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu