Geleneksel BT teknolojileri 2025 yılına kadar “dijital duvara” çarpacak!

Geleneksel büyük işletmelerdeki CIO'ların dörtte biri, 2025 yılına kadar "vekaleten COO" haline gelebilir!

Gartner analistleri, 2021 ve sonrasında kurumsal teknolojinin nasıl gelişebileceğini araştıran bir çalışma yaptı. Tahminler, firmanın sanal Gartner BT Sempozyumu/Xpo etkinliğinde aktarıldı. Önümüzdeki yıllarda işletmelere girebilecek bazı yeni teknolojilerin yanı sıra, bu teknolojik değişikliklerden ortaya çıkabilecek yeni organizasyonel süreçlere dair öngörüler paylaşıldı.

Gartner, geleneksel BT’nin dijital olarak bozulması temasıyla ilgili olarak, cihazlarda yapay zeka kullanımının ikna edici hale geleceğini ve geleneksel işlemcilerin buna ayak uydurmakta zorlanacağını söylüyor. Analiz firması, bu durumun diğer yonga mimarisi türlerine geçişi hızlandırmasının yanı sıra, dijital verilerin depolanma şeklindeki değişiklikleri de yönlendireceğini iddia ediyor.

Gartner yetkilileri, önümüzdeki on yıl içinde çeşitli gelişmiş bilgi işlem mimarilerinin ortaya çıkacağını söyledi. Bu tür teknolojilerin kısa vadede aşırı paralellik, çip üzerinde DNN veya nöromorfik hesaplamayı içerebileceği belirtildi. Uzun vadede ise basılı elektronikler, DNA depolama ve kimyasal hesaplama gibi teknolojilerin daha geniş bir yelpazede inovasyon fırsatları yaratacağı ifade edildi. Gartner, DNA depolamanın işletmelerin özel ilgisini çekebileceğine inanıyor. Microsoft gibi şirketler tarafından geliştirilen ve yeni ortaya çıkan teknoloji, mevcut yöntemlerin bir kısmını kullanarak ve daha fazla güvenilirlikle bilgileri depolayabilir. Gartner, 2024 yılına kadar dijital işletmelerin yüzde 30’unun DNA depolama denemelerini zorunlu kılacağını tahmin ediyor.

İlgili Makaleler

Analist firma ayrıca, teknoloji iş operasyonlarının daha da önemli bir bileşeni haline geldikçe BT yöneticilerinin belirli sorumlulukları üstlenmeye başlayacağına inanıyor. Gartner, geleneksel büyük işletmelerdeki CIO’ların dörtte biri kadarının, 2025 yılına kadar “vekaleten COO” haline gelebileceğini tahmin ediyor.

Gartner, önümüzdeki yıllarda teknolojik değişimlerin müşteri deneyimlerini de etkileyeceğini belirtiyor. Gartner’ın radarındaki bir başka eğilim ise müşterilerin, şirketlerle sorunlarını çözmesi için kendi adlarına serbest çalışan müşteri hizmetleri uzmanlarıyla çalışması.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu