Meta, daha fazla kullanıcı ve gizlilik ayarlarını merkezileştiriyor

Artık mevcut birkaç ayar Meta'nın ilk olarak 2020'de kullanıma sunulan "Hesap Merkezi" özelliğine taşınacak.

Facebook’un ana şirketi Meta; Facebook, Instagram ve Messenger olmak üzere çeşitli uygulama paketlerinde yer alan kullanıcı ayarlarını daha da merkezileştirdiğinin duyurusunu yaptı. Artık mevcut birkaç ayar Meta’nın ilk olarak 2020’de kullanıma sunulan “Hesap Merkezi” özelliğine taşınacak.

Güncelleme ayar deneyimini tüketicilerin kullanmasını kolaylaştırmayı amaçlıyor. Ancak gerçekte, uygulama ayarlarının sürekli olarak yeniden konumlandırılması tüketicide kafa karışıklığına sebebiyet verebilir. Bu durumda, yeni taşınan öğeleri bulmak çok zor olmayacak çünkü hepsine Ayarlar bölümünden ulaşabileceksiniz.

Artık birkaç yıldan daha eski olan Meta’nın Hesap Merkezi, birden fazla düzenleyicinin ve hükümetin şirketi anti-tröst davranışı sebebiyle soruşturduğu bir zamanda tanıtıldı. Bu özellik, bazı açılardan Meta’nın uygulama ailesindeki kapsamlı veri toplama uygulamalarını vurgulasa da kanun koyuculara Meta’nın tüketicilerin verilerini yönetmesini nasıl kolaylaştırdığını göstermenin bir yolu olarak da kullanılabiliyor.

Bunlara ek olarak Meta yeni özelliklerle ilgili yaptığı duyuruda, güncelleme ile tüketicilerin verileri hakkında platformlar arasında daha tutarlı seçimler yapabileceklerinin de altını çiziyor. Yeri değiştirilen ayarların yanı sıra Meta, Ortakların kontrolünden kullanıcı etkinliği hakkındaki verileri güncelliyor ve ekliyor, artık bu etkinlik bilgilerini reklam ortaklarından çağırıyor. Meta, bunun insanların reklamları güçlendirmek için etkinliklerinin diğer web sitelerine ve uygulamalara nasıl gönderildiğini görmelerine yardımcı olmayı amaçladığını açıklıyor.

Şirket ayrıca, Meta tarafından diğer web sitelerinde ve uygulamalarda gösterilen reklamlar söz konusu olduğunda insanların seçeneklerini daha iyi anlamalarını sağlayacak değişiklikler yaptığını ve kullanıcıların bu deneyimleri özelleştirmelerine izin veren seçenekler dahil olmak üzere farklı yollar araştırdığını söylüyor. Meta, değişikliklerin hemen başlayacağını, ancak önümüzdeki aylarda aşama aşama Facebook, Messenger ve Instagram’a yayılacağını da ekliyor.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu