Network uzmanlarına ihtiyaç artıyor

Huawei Akademi Direktörü Yücel Aslanbaş “Network uzmanlarına duyulan ihtiyacın gün geçtikçe arttığını söyleyebilirim. Çünkü operatörler, şebekelerini yeni teknolojiler doğrultusunda sürekli olarak yeniliyorlar” diyor.
IT alanındaki en gözde yetenekler arasında network uzmanları yer almayı sürdürüyor. Robert Half Technology tarafından yürütülen IT’deki işe alma trendleri araştırmasına göre ABD’de teknoloji yöneticilerinin yüzde 57’si şirketlerinde hali hazırda en çok ihtiyaç duydukları yetenekler sıralamasında network yöneticilerini en üst sıralara yerleştiriyor. Bir network yöneticisinin becerileri arasında ise IP yönlendirme, anahtarlama, güvenlik duvarı filtreleme, optik network yaratma, sanal ortamlar ve entegrasyon gibi farklı başlıklar bir arada yer alıyor. Beceri gerekliliklerinin bu kadar geniş ve teknolojinin hızlı gelişiyor olması ise CIO’ların bu yetenekleri kolayca bulmasının önünde önemli bir engel.
Geçtiğimiz yılın sonuna doğru Huawei Akademi ile Türk Telekom Akademi’nin bu alanda dikkat çekici bir projesi oldu. “Türk Telekom Network Uzmanlığı Sertifika Programı” adı altında sunulan proje ile 16 Türk Telekom çalışanı, Ankara ve İstanbul’da 30  günlük sınıf içi eğitim ve 15 günlük işbaşı eğitim programına katıldı. Çin’de 2 hafta geçirerek operatör ziyaretleri de yaptılar. Uluslararası bir sertifika programı olan TT Network Uzmanlığı programına katılan Türk Telekom çalışanları, Çin’deki Huawei Eğitim Merkezi’nde, Türk Telekom’un şebeke topolojisine uygun olarak kurulan bir simülasyon üzerinden eğitimlerini tamamladılar.

Huawei Akademi Direktörü Yücel Aslanbaş
Huawei Akademi Direktörü Yücel Aslanbaş
Orta Asya ve Kafkasya bölgesini içine alacak şekilde 11 ülkenin merkezinde konumlanan Huawei Akademi, özellikle network alanındaki artırarak sürdürmeyi planlıyor. Huawei Akademi Direktörü Yücel Aslanbaş ile profesyonel eğitim planlarını konuştuk.

Öncelikle Türk Telekom ile birlikte yürüttüğünüz programla başlayalım…

Huawei olarak Türk Telekom’un ana ürün tedarikçilerinden biriyiz. Önceleri Türk Telekom’a sadece sağladığımız ürünlere yönelik bakım ve işletme eğitimleri veriyorduk. Ancak teknolojilerdeki hızlı değişim ve şebekedeki yeni gelişmeler doğrultusunda Türk Telekom tarafında hızlı bir şekilde bu gelişmelere uyum sağlayacak personele ihtiyaç duyuldu. Üç sene önce Transmisyon alanında çalışanların teknik becerilerini yükseltmek için TCAC (Technical Competence Assesment Certification/ Teknik Yeterlilik Değerlendirme Sertifikası) projesini tasarladık. Bu projeye Türk Telekom tarafından yaklaşık 380 kişi katıldı. İki sene sonunda 360 kişi bu projede sunulan eğitimleri tamamlayarak sertifikalarını aldılar.
TCAC projesinin başarılı bir şekilde tamamlanmasından sonra TT Akademi ile Network Uzmanlığı adı altında başka bir sertifika projesi geliştirilmesine karar verildi. Bu karar doğrultusunda Türk Telekom ile gerçekleştirdiğimiz işbirliği, Türk Telekom’un müşterilerine en üst seviyede memnuniyet deneyimi yaşatmak ve olası teknik problemleri önceden analiz ederek proaktif çözümler üretmek amacından ortaya çıktı. Programın eğitim içeriklerinin farklı alanlarda bilgi, beceri ve tecrübeler ile geliştirilmesi hedeflendi. Yaklaşık bir yılda tamamlandı.

Sertifika programında nelere önem verildi? Müfredat içeriklerinde neler yer aldı?

Türk Telekom çalışanları program boyunca, online testler, e-öğrenme modelleri, sınıf içi eğitimleri, mentor eşliğinde iş başı uygulama süreci ve teknoloji çalıştayı ile kendilerini geliştirdiler. Uluslararası bir sertifika programı olan TT Network Uzmanlığı ile Türk Telekom çalışanları sahip oldukları tecrübe ve bilgi birikimini uçtan uca uygulama, karmaşık problemlerin simülasyonlarını ve gerekli optimizasyonları yapma imkânı bulmuş oldular. Programa katılan Türk Telekom çalışanları, Çin’deki Huawei Eğitim Merkezi’mizde, Türk Telekom’un şebeke topolojisine uygun olarak kurulan bir simülasyon üzerinden eğitimlerini tamamladılar.
Eğitim programlarımızı 4 başlıkta, her ürün için farklı içerikle Level 1,2,3,4 olarak tasarladık. Başlıklarımızı ise aşağıdaki şekilde açabiliriz:

İlgili Makaleler
  • L1: Ürün Genel Bakış, Teori Genel Bakış, Temel Rutin Bakım, Alan Bakımı, Temel Donanım Kurulumu, Temel Şebeke Gözlem ve İşletimi
  • L2: Donanım Tanımlama, Veri Yapılandırma, Hizmete Sokma, Temel Arıza Çözme, Şebeke İşletimi
  • L3: Gelişmiş Teknik Konular, Karmaşık Arıza Çözme, Gelişmiş Hizmete Sokma/ Sorun Giderme, Gelişmiş Veri Yapılandırma ve Şebeke Planlama
  • L4: Ayrıntılı Uzman Teorisi, Ayrıntılı Teknik Başlıklar, Şebeke Planlama/ Tasarım ve Optimizasyonu

Bilişim sektöründe hangi alanlarda yeteneklere ihtiyacın giderek arttığını görüyorsunuz?

Son yıllarda bilişim sektörü içinde ICT alanında ihtiyaçların arttığını görüyoruz. Özellikle IP, LTE sertifika programları gibi sertifikaya dayalı eğitimlere olan taleplerde önemli artışların olduğunu söylemeliyim.

Dünyada ve Türkiye’de network uzmanlarına olan ihtiyaç nasıl bir artış gösteriyor?

Network uzmanlarına duyulan ihtiyacın gün geçtikçe arttığını söyleyebilirim. Çünkü operatörler, şebekelerini yeni teknolojiler doğrultusunda sürekli olarak yeniliyorlar. Böyle olunca da farklı alanlarda yetenekli personel ihtiyacı oluşuyor. Bu bağlamda da çalışanların sadece bir alanda, rutin işleri yapması değil, tüm şebekeyi uçtan uca yönetmesi gerekiyor.

1 2 3Sonraki sayfa

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu