Neden önemli: Spotify, direkt mesaj özelliği ile kullanıcıların iletişimini ve müzik paylaşımını güçlendiriyor. Bu yenilik, sosyal etkileşimi artırırken Türkiye pazarına verilen önemi de ortaya koyuyor. İstanbul’da açılacak ofis, Spotify’ın yerel ekosisteme katkısını daha görünür hale getiriyor.
Dijital müzik pazarındaki liderliğini koruyan Spotify, kullanıcı deneyimini geliştirmek amacıyla yeni bir özellik duyurdu. Şirket, kullanıcıların doğrudan uygulama üzerinden birbirleriyle sohbet etmelerine olanak tanıyan direkt mesaj altyapısını kullanıma sunuyor. Bu yeni özellik, ilk aşamada belirli pazarlardaki kullanıcılar için aktif hâle gelecek.
Yeni özellik müzik paylaşımını kolaylaştırdı
Spotify’ın getirdiği mesajlaşma sistemi 16 yaş ve üzerindeki tüm ücretsiz ve premium kullanıcılar tarafından kullanılabilecek. İlk olarak mobil uygulamalarda açılacak özellik, daha çok şarkı, podcast ve sesli kitap önerilerinin paylaşılmasına odaklandı. Kullanıcılar, isterlerse mesajlaşmayı tamamen kapatabilecek. Ayrıca kişi engelleme imkânı sunan altyapı, güvenli iletişim için ek bir adım olarak dikkat çekti.
Spotify Türkiye ofisi için tarih verildi
Spotify’ın yeni özelliği küresel çapta gündem olurken Türkiye odaklı bir gelişme de paylaşıldı. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Spotify yetkilileri ile yapılan görüşmenin ardından şirketin İstanbul’da ofis açacağını açıkladı. Bakan Ersoy, 2026 yılında faaliyete geçmesi planlanan ofisin Türkiye’deki müzik ekosistemine katkı sağlayacağını söyledi. Açıklamada, Türk sanatçıların dünya listelerinde yakaladığı başarıların da altı çizildi.
Türk sanatçılar küresel dinleyici kitlesine ulaştı
Bakan Ersoy, 2024 yılında Türk sanatçıların 2,8 milyar yeni dinleyiciye ulaştığını hatırlattı. Telif gelirlerinin yarısından fazlasının yurtdışından elde edildiğini belirten Ersoy, genç yeteneklerin ve kadın sanatçıların daha güçlü destek göreceğini dile getirdi. İstanbul’da eylül ayında yapılacak Müzik Zirvesi’nin bu iş birliğine yön verecek önemli kararlar doğuracağı aktarıldı.
Spotify kullanıcı deneyimini geliştirmeyi sürdürdü
Spotify, DM altyapısıyla sadece içerik tüketiminde değil sosyal etkileşimde de aktif rol üstlenmeye hazırlanıyor. İstanbul’da açılacak ofis ve kullanıcılar arası iletişimi kolaylaştıran mesajlaşma sistemi, şirketin Türkiye pazarına verdiği önemi de ortaya koydu.




