Xiaomi SU7: Cenevre Otomobil Fuarı’na meydan okuyan elektrikli otomobil

Xiaomi, SU7’yi, Cenevre Otomobil Fuarı’nın başladığı gün, yılın en büyük teknoloji etkinliklerinden birinde sergiledi.

Xiaomi, ilk elektrikli otomobili SU7’yi Avrupa’ya getirdi. Çinli teknoloji devi, bu etkileyici aracı, Barselona’da düzenlenen Mobil Dünya Kongresi 2024’te (MWC 2024) tanıttı. Xiaomi, SU7’yi, Cenevre Otomobil Fuarı’nın başladığı gün, yılın en büyük teknoloji etkinliklerinden birinde sergilemeyi tercih etti.

Cenevre Otomobil Fuarı

Biz de MWC 2024’te SU7 Max modelini yakından inceledik ve göz alıcı, akıllı görünümlü aracı, kahraman Körfez Mavisi renginde gördük.

Xiaomi SU7 tasarım ve performans özellikleri

Şirket, aracın etrafında bir çevre oluşturmuş.. Xiaomi Başkanı Lu Weibing, sunumla birlikte Weibo’da bir gönderi paylaştı. Bu paylaşımda hayranlara SU7’nin havalı olup olmadığını sordu.

Xiaomi SU7: Cenevre Otomobil Fuarı
SU7: Cenevre Otomobil Fuarı

Daha sonra Xiaomi’nin, Çin’de premium akıllı telefon satışlarına dayanarak, yaklaşık 20 milyon adet satış hedeflediğini ima etti. Elektrikli araç işine 10 milyar dolarlık taahhüdünü yineledi. Röportajında, Weibing, Xiaomi’nin SU7’nin seri sevkiyatına bu yılın ikinci çeyreğinde başlamayı hedeflediğini söyledi.

Xiaomi SU7: Cenevre Otomobil Fuarı
Xiaomi SU7: Cenevre Otomobil Fuarı

MWC’de sergilenen Xiaomi SU7, dört tekerlekten çekişli ve 664 bg (495 kW) gücünde olan ise Max modeli. Elektrikli aracın 101 kWh’lik bir batarya paketi ve 800V mimarisi var. Ayrıca CLTC menzili ise etkileyici bir şekilde 497 mil ve SU7 Max, sadece 2,8 saniyede 100 km/s hıza ulaşabiliyor.

XiaomiSU7
XiaomiSU7

Neredeyse 5 metre uzunluğundaki araç, eğrilerin bir kutlaması. Keskin bir köşe bulunmuyor ve gövde, yansıyan floresan ışıkların bir sirki. Ön ve arka tamponlar, düşük bir aero tasarıma ve hava dağıtıcılarına sahip ve sportif.

Xiaomi SU7: Cenevre Otomobil Fuarı
Xiaomi Elektrikli Aracı

Tavan çizgisi, arka bagaja entegre edilmiş nazik bir ördek kuyruğu spoylere doğru sağlam bir eğriyle eğiliyor. SU7’yi neredeyse bir fastback olarak adlandırabilirsiniz. Etkileyici bir şekilde, SU7’nin sürükleme katsayısı sadece 0,195Cd (üretim araçları arasında en düşük olanı). Ek olarak ön tampondan aracın yanına ve arkasına kadar uzanan aktif hava tünelleri, hızlı frenlerde soğutma sağlamaya yardımcı oluyor.

XiaomiSU7
Xiaomi SU7: Cenevre Otomobil Fuarı

Şimdi tek ihtiyacımız olan Avrupa müşterileri için fiyat ve sevkiyat tarihi. Ancak, büyük olasılıkla biraz zaman alacaktır.

Siz bu araç hakkında ne düşünüyorsunuz? Türkiye’de satışa sunulsa alır mıydınız? Düşüncelerinizi aşağıdaki yorumlar bölümünde bizimle paylaşabilirsiniz.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu