YouTube’un Ad Blocker hamlesi: Kullanıcıları ne bekliyor?

Bu hamle, ad blocking şirketlerini yanıt vermeye zorlasa da, YouTube bu tür bir müdahaleyi aylardır test ediyordu.

YouTube, ad blocker kullanarak siteyi ziyaret eden kişilere karşı dramatik bir eylemde bulundu. Artık birkaç içerikten sonra, ad blocker açıkken siteden video servisi kesiliyor. Kullanıcılar, ad blocker’ı kapatmadıkça ya da Premium abonelik için ödeme yapmadıkça YouTube videolarına erişemiyor. Bu hamle, ad blocking şirketlerini yanıt vermeye zorlasa da, YouTube bu tür bir müdahaleyi aylardır test ediyordu. Google’a ait video servisi, ad blocker’ları atlatmak için sürekli yeni yöntemler geliştirirken, ad blocker’lar da bu reklam sunma önlemlerini aşmak için yeni stratejiler geliştiriyor​​.

YouTube, ad blocker’ları atlatmak için çeşitli teknikler kullanıyor. Bunlar arasında reklamı videoya gömme (böylece ad blocker, ikisi arasındaki farkı ayırt edemiyor) veya videoyla aynı domaine reklamları sunma (üçüncü parti domainlerden sunulan reklamları engellemek için kurulan filtreleri kandırma) gibi yöntemler bulunuyor​​. Ghostery’nin ürün ve mühendislik direktörü Krzysztof Modras, YouTube’un ad blocking’ı atlatmak için sürekli yatırım yaptığını ve bu yatırımların etkili olduğunu belirtiyor. DNS filtreleme, ağ filtreleme ve kozmetik filtreleme gibi en yaygın ad blocking stratejileri artık sitede işe yaramıyor. YouTube, reklam teslimatı ve ad blocker tespit yöntemlerini her zamankinden daha sık değiştiriyor. Ad blocker’ların bu değişikliklere ayak uydurabilmesi için engelleme listelerini en az günde bir kez, bazen daha sık güncellemeleri gerekiyor​​.

Youtube
Youtube

Google’ın Chrome tarayıcısının Manifest V3 standardını benimsemesiyle, gelecek yıl YouTube ile adım adım ilerlemek daha da zorlaşacak. Bu standard, eklentilere ne yapabileceği konusunda önemli sınırlamalar getiriyor. Modras, bir ad blocker’ın engelleme listesini güncellemek istediğinde, tam bir güncelleme yayınlaması ve birkaç saat ila birkaç hafta sürebilecek bir incelemeden geçmesi gerektiğini belirtiyor​​.

YouTube ve ad blocker’lar arasındaki mücadele, birçok kullanıcı için şimdiye kadar büyük ölçüde görünmez veya en azından göz ardı edilebilir durumdaydı. Ancak yeni duvar, bu dinamiği dramatik bir şekilde değiştiriyor ve kullanıcıların YouTube videolarına erişmek istiyorlarsa davranışlarını uyarlamalarını zorluyor. Ad blocking şirketleri, bunun teknik bir atılımdan ziyade bir politika değişikliği olduğunu ve YouTube’un kullanıcılarını yabancılaştırma riskini göze alma konusunda yeni bir istekliliğin işareti olduğunu öne sürüyor​​.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu