Yüksek oktanlı dönüşüm

Lüks İngiliz otomobil üreticisi Jaguar Land Rover İngiltere’deki uzun süren ekonomik durgunluk süresince büyümeye ederken şirketin CIO’su Jeremy Vincent dönüşümü yüksek viteste tutmayı hedefliyor.


Jaguar kısa bir süre önce kompakt lüks pazara XE modeliyle yeniden giriş yaparken şirketin kardeş kuruluşu Land Rover ürettiği arazi tipi araçlarını büyük bir başarı ile satmaya devam ediyor. Büyüyen ürün yelpazesinin bir sonucu olarak eski sahibi Ford’dan ayrılmasından bu yana Jaguar Land Rover küresel bir marka haline gelmeye başladı. Bu ayrılış yaşandığında şirketin CIO’su Jeremy Vincent IT stratejisinin dümeninde kalarak Hint menşeili İngiliz üreticisine katıldı.

Vincent, geçen yılın bir özeti olarak Coventry merkezli üretici şirketin ürünlerinin bütün enerjisi ile birlikte çok hareketli bir yıl geçirdiklerini söylüyor.  XE modeli Wolverhampton’daki 1400 adet istihdam yaratan 500 milyon dolarlık yeni bir tesiste üretilen Ingenium isimli Jaguar Land Rover motorunu birleştirerek Solihull’daki 2 milyar dolara mal olan çok yeni olan bir fabrikada üretilecek. Şirketin üretim tesislerine 3.5 milyar yatırım yaptığı söyleniyor.

Jaguar Land Rover’ın sağlam finansal sonuçlar elde ettiğini ve iyi küresel bir satış ivmesi yakaladığını söyleyen CEO Ralph Speth, dünya çapında üretim tesislerinin ve ürün geliştirme programlarının yolunda olduğunu sözlerine ekledi. Birleşik Krallığın en büyük ihracatçısı olan şirket 2013 yılında %19’luk bir artış yakalayarak 425.000’den fazla araç satışı yaptığı bilgisini veriyor. Bu rakamın Land Rover tarafı satışların büyük bir kısmını oluşturuyor. Fakat Jaguar’ın yeni XE modeliyle birlikte şirket Audi ve BMW’nin geleneksel seçimlerinden küçük bir miktar sürücüyü kazanmayı umuyor. Ayrıca Vincent Çin’de ortak girişimlerinin bulunduğunu ve yeni fabrikalarla iletişim içinde olduklarını belirtiyor. Vincent, Jaguar Land Rover’a katıldığından beri şirketin önemli derecede büyüdüğü bir dönem aşamasında 4 büyük dönüşüm programını yürütüyor. Şirketin yeni sahibi Tata’nın önderliğinde CIO için ve daha geniş organizasyon için capex’leri emrine hazır bulundurması buna büyük katkısı oldu.

Jaguar Programları

IPLM projesi; mühendislik ekipleri arasında araç verilerinin kesintisiz entegrasyonunun sağlayan veri omurgası aktiviteleri vasıtasıyla araç tasarım ve mühendislik faaliyetlerini otomatikleştirmeyi amaçlıyor. Vincent, en büyük 2 program uygulamasında OEM operasyonlarının ortak iş süreç grupları ve Turbo tarafından verilen iş veri tanımları etrafında geliştirildiğini söylüyor.

“Teknoloji platformumuzu optimize ederek ve onları tekrar kullanarak şirkete değer katıyoruz. Bu, bir departman olarak sadece fabrikalarda değil aynı zamanda operasyonlarda bizim standartlaşmaya destek olduğumuzu gösteriyor. Sağlayıcılara yaptığımız global satış faaliyetleri SAP tarafından sağlanan ortak global iş şablonuyla benzer şekilde modernleştiriliyor. Ayrıca müşteri ilişkileri yönetim programı da Guanxi bulunuyor.  Vincent, birlikte gerçekleştirilen bu dönüşümsel programların şirkete küresel anlamda gelişmek için ihtiyaç duyacağı dereceye ulaşmasını sağladığını belirtiyor.

Vincent, “İPLM programı 2010 yılında başladı ve şimdilerde işi yarıladık. Bu, yeni araçlarla bağlantılı olarak eski model araçların üretimlerinin sonlanmasına kadar olduğundan uzun bir yolculuk oluyor. Bunlar XK sports tourer ve dayanıklı Defender ve Freelander modelleri için geçerli” diyor.

Turbo programının veri teknoloji adalarını birleştirdiğini ve bu da iş verilerinin uyumunu ve işimizin genelinde iş bilgilerinin gerçek zamanlı hareketini sağladığını söyleyen Vincent sözlerini şöyle sürdürüyor: “SAP iş zekası ve iş analitiği platformu ile birleştiğinde(Project Bollywood) ticari karar vericilerimizin eline değerli bilgiler koyuyoruz. Bu teknolojimizin işletmeyi çok daha yüksek seviye desteklemesini sağlıyor ve ihtiyacımız olan küresel gerçek zamanlı ölçeklenebilirliği bize veriyor”

“Ayrıca farklı teknolojiler üzerinde çalışan farklı uygulamaların sayısını sürekli olarak azalttığımız için bu, çok daha az IT işletme maliyetine neden olduğunu ve tüm IT anahtar performans göstergelerimiz –araç başına IT maliyeti ve çalışan başına IT maliyeti – gelişme gösteriyor” diye ekliyor Vincent.

Vincent’ın daha önceki sahibi Ford’dan ayrıldıktan sonra Jaguar Land Rover’ın bir parçası olarak ilk stratejik hareketinin iletişim aracı olarak Google maili ve işbirliği araçları seçmesiydi. Bu ona bazı çevrelerde maverick ve bulut bilişimin öncüsü olarak ün kazandırdı.

“İşimizi Google’a taşıdım çünkü bu bizim için bulunmaz bir fırsattı.” diye açıklıyor Vincent. “Gerçekten de çok düşük riskliydi ve bu yılın Aralık ayında hiçbir aksama olmadan gerçekleşti. Artık depolama, lisanslar, posta kutuları ve yamalar ile ilgili tartışmalar olmuyor. Bunlar artık tamamen geride bırakılmış problemler” diyor Vincent.

Bulut sisteminde hiçbir zaman her şeyi saklamıyoruz. IBM mimarisi içerisinde evrensel bir özel bulut ağına sahibiz ve bu bizim IT hizmetlerini yapma şeklimizi değiştirdi. IT hizmetlerimiz bağımsız geliştiricilerin bir departmanı olarak hizmet veriyor. Bütün şirket bir uygulamayı seçebilir ve ihtiyacı olduğu güvenilir uygulamayı indirebilir. Hiçbir özelleştirme bulunmamasına rağmen siz bizzat özelleştirme yapabiliyorsunuz. diye sürdürüyor sözlerini Vincent.

Vincent ihtiyaç duyulan değişimin ölçeği konusunda ile açık sözlü ve dürüst bir insan. O şu anda şirket çapında dönüşümün 6.yılında hala hoş karşılanmadığını kabul ediyor. Hala değişen IT algılarının bulunuyor ve buna bağlı destekleyenler ve karşı çıkanlar bulunduğunu söylüyor Vincent. “Benim hissedarlarımdan bazıları sadece bir sistem istediklerini belirtiyor. Ama bir sistem; teknoloji, insanlar ve süreçten oluşuyor. Hala gölge IT’nin bazı temizlemelerini yapıyoruz ve gölge IT hala yaratılıyor” diyerek standardizasyon ihtiyacı üzerinde kolları sıvıyor.

Herkesin bildiği gibi karmaşık

Otomobil sektörü yıllardan beri özellikleriyle ürünleriyle birlikte karmaşıklık ve maliyete sebep olan iş standardizasyon potansiyelinden faydalanma açısından başarısız olduğu için kötü bir şöhrete sahip olmuştur. Şirketin Tata öncesi modellerinden Jaguar Land Rover ürünlerinden birine sahip olanlar bu modeller arasında karmaşıklığı bilirler. İş süreçlerini ve teknolojiyi standardize etme ile ilgili aynı yetmezlik Jaguar Land Rover’da da yapıldı.  Bu, Vincent’ın Coventry kariyerinde güçlü olmak zorunda olması anlamına geliyor.

Vincent bununla ilgili durumu , “Dünya çapında otomobil üretirken ciddi karmaşıklıklarla karşılaşacaksınız. Bu yüzden bunun üzerine çok çalıştım. Buna ikna olmayan insanlar da bulunuyor. Herkes farklı tip sisteme sahip olursa CIO’ya işletmenin neden bu kadar çok karışık olduğunu sormak zorunda kalacaksınız. Bunun nedeni işletmenin her biriminde farklı formda bilgiler ile farklı işletim modelleri olduğu içindir” sözleriyle açıklıyor.

Yeni nesiller, arabalara daha çok ilgi gösterdiğinden dijital teknoloji, otomobil endüstrisi için artarak bir yıkıcı güç olurken mobil cihazlar için yapılan reklamlar bugün arabaların yıllardır var olan pazarlama şekline çok büyük benzerlikler gösteriyor.  “Kim bir arabayı özellikleri için satın alır? Arabalar moda aksesuarı olarak satın alınıyor. Bu yüzden nasıl rekabet etmemiz gerektiğinden emin olmamız gerekiyor. Biz de araçlarımızda sosyal teknolojiyi oldukça benimsiyor, perakende ve finansal sektörden çok fazla şey öğreniyoruz.” diyor Vincent.

Land Rover’ın pazarlama kolu Land Rover’ın açık havada ve macera ile ilişkili olan marka algısını güçlendirmek için özellikle online videoları kullanıyor. Vincent, “Hem organizasyon içine hem dış dünyaya web hizmetleri sürdürmemizi sağlayan API ve uygulama geliştirme gibi iki adet programa sahibiz. Ayrıca araçların içine yüklemekte olduğumuz telematik teknolojisinden ek müşteri hizmetleri geliştirmeyi planlıyoruz. Bu dünyanın her yerinden gelen rakipler ile bir dünya pazarıdır ve değişimlerin sonraki aşamasında şiddetli bir rekabet olacaktır” diyor.

Hindistan’ın yıldızı

Vincent 2008 yılında Jaguar Land Rover’a katıldığından beri Hindistan operasyonlarını da yönetiyor. Vincent Hindistan’da bu işi iki yıldan beri yaptığını Hindistan pazarının gelişmesi için gerekli olan yolu kat etmek için bütün parçaları birleştirdiğini belirtiyor. Ayrıca Vincent satış operasyonları ve küçük bir imalat birimi oluşturan Vincent, Hindistan operasyonlarının zamanının az bir bölümü aldığını söylüyor. Vincent orada iyi bir ekip oluşturduklarını da sözlerine ekliyor.

Vincent ve altındaki departman, Jaguar Land Rover için lisansüstü çıraklık düzeni ile yeni nesil bir ekip oluşturmak için çalışıyor. Bu, şirketin yetenekli kişileri bulurken yaşadığı zorluklarından da üstesinden gelme amacı taşıyor. Vincent bu süreçte bir IT akademisi oluşturmak için BCS ve Brunel Üniversitesi ile ortak çalışıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu