Teknik performans sorunları IT’yi nasıl etkiliyor?

CIO’lar ve IT liderleri dönüşümselliğe yoğunlaşırken, küresel işletmelerin yarısı her gün teknik performansında sorun yaşadıklarından yakınıyor. Peki sorun ne? IT bu sorunları nasıl giderebilir ?


Outlook’ta bağlantı sorunlarınız mı var? Şirket içi insan kaynakları sistemine bağlanmakta sıkıntı mı yaşıyorsunuz?  Sisteminiz devamlı çöküp duruyor mu? Tasalanmayın yalnız değilsiniz.  Compuware’in yaptığı son araştırmada 300’den fazla yöneticiden %48’inin günlük teknik performanslarında sıkıntı yaşadığı ortaya çıkarken bu kişilerden dörtte üçü bu sorunların iyileşmediğini belirtti.

Compuware’in teknik performansı direktörü Bharath Gowda, “Sorun, yöneticilerin ve IT liderlerinin bu sorunları düzeltmek istememesi değil, daha geniş çaplı sorunlara yoğunlaştıkları için bu küçük ancak her gün baş ağrıtan sorunları görememeleri.” diyor.

“Yöneticilerin ve IT liderlerinin rollerine baktığınızda enerjilerinin çoğunun masrafları düşürülmesi, konsolidasyon, dış kaynak kullanımı, rekabet avantajı için yeni teknolojilerin araştırılması ve uygulanması gibi daha geniş çaplı ve stratejik noktalara harcadıklarını görüyoruz.” diyor Gowda ve şu önemli noktayı vurguluyor: “Bu ‘küçük’ sorunların büyük bir sorun çıkarıncaya kadar göz ardı edilmesi, genel olarak herkesin yaptığı bir hata. Ancak bunun kökündeki sorun, IT liderlerinin ölçümlemede yanlış şeyleri kullanması.” Bu yaklaşım beğenilebilir, ancak yöneticilerin zaman ve enerjilerini çalarak sahip oldukları teknolojilerin etkililiğini gözlemleme ve yönetme yeteneklerin körelmesine neden olabilir ve teknolojinin işletme genelinde nasıl bir etkiye sahip olduğunu gözden kaçırabilirler.

Her ne kadar bu teknoloji sorunlarının IT liderlerini şaşırttığı düşünülse de araştırmanın sonucuna göre IT liderleri durumun farkında, çünkü daha önce de bu durumu yaşamışlar. Araştırmaya katılanların %81 daha önce bir teknik performansı sorunuyla ya da bir hatayla karşılaştıklarını, bir deneyim yaşadıklarını belirtti.

Teknoloji sorunlarının etkileri nasıl ölçülür?

Evet, şirket genelinde yaşanacak bir teknoloji sıkıntı tüm şirkette büyük çaplı bir duraklamaya neden olabilir, diyor Gowda. “Küçük çaplı performans düşüşlerinin gözlemlenmesi ve ölçümlenmesi ve babadan kalma çözümlerin işe yaramaması, mevcut sistemdeki eksikliklerin gözlemlenerek işletmeye değer katılmasıyla sonuçlanabilir” diye de ekliyor.

Bu bir tüketim ekonomisi meselesi olduğunu söyleyen Gowda, “Eğer yanlış şeyleri ölçümlüyorsanız teknolojinin son kullanıcılar tarafından nasıl kullanıldığını gözlemleyemezsiniz. Eğer sistemlerin günlük kullanıma etkisini ölçmüyorsanız, bu sistemlerin işletmenize kattığı değerleri ölçmüyorsunuz demektir.” diyor. Araştırmaya katılanlardan yalnızca üçte biri bu performans sorunlarına ilişkin düzenli veri topladıklarını ve bu sorunların işletmeye etkilerini ölçümlediklerini söyledi. Bu da problemin bir parçası.

Genelde bu sorunların düzeltilmemesinin ölçümlenmemeden kaynakladığına dikkat çeken Gowda,  “IT’nin kullanıcıların e-posta kullanımı, Salesforce.com ya da herhangi bir eski sistemin kullanımında daha etkili ve üretken olması gerektiği konusunda bir fikri olursa, yatırımı bu alanlara yönlendirmek daha kolay olur.” diyor.

IT liderleri performans sorunlarına ciddi yaklaşmalı

“Teknolojiden iyi biçimde faydalanmak için kurumsal liderlerin teknolojinin kendi işletmelerindeki etkisini iyi anlamaları ve teknoloji performansının operasyonel etkisini tıpkı diğer kritik alanlarda olduğu gibi önemsemeleri gerekiyor.” diyor Gowda ve şöyle devam ediyor:  “Verilerin düzenli olarak toplandığı, ölçümlendiği ve analiz edildiği bir performans disiplinine sahip olmak, iyi bir başlangıç noktası olabilir. Performans sorunlarını düzeltmeden önce onları tanılamak, ölçümlemek ve anlamak zorundasınız.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu