Google’dan radikal karar: Deepfake reklamlara son!

Apple ve Google, uygulama mağazalarından yanıltıcı uygulamaları sürekli olarak temizlemek zorunda kalıyor.

Günümüzde yapay zeka teknolojileri, hayatımızın birçok alanında kolaylıklar sağlasa da, bu teknolojinin kötüye kullanımı ciddi endişelere yol açmakta. Google, bu endişelerin farkında olarak, yapay zeka destekli porno içerik üreticilerine yönelik reklamlara savaş açtı. 30 Mayıs 2024 tarihinden itibaren yürürlüğe girecek olan yeni politika, cinsel içerikli veya çıplaklık barındıran “sentetik içeriklerin” reklamını yasaklayacak.

Derin sahtecilikle mücadele

Google’ın bu adımı, özellikle derin sahtecilik (deepfake) olarak bilinen ve kişilerin rızası olmadan onları çıplak gösteren veya cinsel içerikli sahte videolar üreten servislere büyük bir darbe vuruyor. Şirket, bu tür içeriklerin reklamını yapan hesapların uyarı yapılmaksızın askıya alınacağını ve kalıcı olarak reklam yasağına tabi tutulacağını belirtiyor. Bu durum, özellikle kadınları hedef alan ve onların izni olmadan üretilen içeriklerin yayılmasına karşı atılmış önemli bir adım olarak görülüyor.

deepfake
deepfake

Yasaklar genişliyor: App Store ve Play Store’da temizlik

Apple ve Google, uygulama mağazalarından yanıltıcı uygulamaları sürekli olarak temizlemek zorunda kalıyor. Bu uygulamalar, masum oyunlar veya uygulamalar gibi görünse de, kullanıcıların rızası olmadan üretilen çıplak görselleri oluşturma yeteneğine sahip. Google’ın bu yeni politikası, bu tür uygulamaların reklamlarını da kapsayacak şekilde genişletilmiş durumda.

Yasal düzenlemeler ve toplumsal tepkiler

Yasal düzeyde de hareketlilik yaşanıyor. Kongre üyeleri, derin sahtecilikle üretilen içeriklerin bireyler üzerinde “geri dönülemez duygusal, finansal ve itibar kaybına” yol açabileceğini dile getiriyorlar. Bu bağlamda, mağdurların hukuki yollara başvurabilmesini sağlayacak DEFIANCE Yasası gibi düzenlemeler gündeme geliyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu