Firmaların bulut kazançları yavaşlıyor

Bulut geliştirme projeleri, artan maliyetler ve küresel belirsizlik sebebiyle erteleniyor.

Microsoft ve Google’dan gelen son kazanç verileri, bekletilen bulut projeleri uyarılarına rağmen, bulut bilişim hizmetlerinin hala ilgi gördüğünü gösteriyor. İlk çeyrek için kazanç verilerinde Microsoft, Azure bulut bölümünde yüzde 27 büyüme yaşadığını belirtti. Microsoft, önceki çeyrekte kaydedilen yüzde 31’den daha yavaş olsa bile bunun analist beklentilerini aştığını söylüyor.

Microsoft, bu büyümenin bir kısmını, üretken AI ürünlerinin temel hizmet tekliflerine entegrasyonunu çevreleyen sisteme bağlıyor. Firma şu anda Azure OpenAI hizmeti için 2 bin 500’den fazla müşterisi olduğunu belirtiyor. Ayrıca diğer yerlerde Google Cloud, önceki çeyrekte bölüm tarihindeki ilk faaliyet kârının kaydını yaptı. Yüzde 2,5 kârla 7,4 milyar dolar gelir kaydetti.

Ancak konuyla ilgili yapılan bir araştırma, AWS ve Microsoft gibi önemli firmaların zorlu makroekonomik koşullar altında, özellikle yıl sonuna doğru daha yavaş büyüme kaydettiğini ortaya koyuyor. Hatta paylaşılan raporda, küresel makroekonomik ortamın işletmeleri para harcama konusunda daha temkinli hale getirdiğine dikkat çekiliyor. Bu nedenle bulut geliştirme projeleri, artan maliyetler ve küresel belirsizlik sebebiyle muhtemelen ertelenecek.

Google Cloud, bu çeyrekte işletme kârı kaydediyor ama 2021’in ilk çeyreğinde, dünyadaki büyük işletmeler buluta akın ederken şirket yüzde 58’lik beklenmeyen bir büyüme belirtti. AWS ve Google, temel ürün tekliflerini desteklemek için üretken AI kullanıyor. AWS, müşterilerine, “Kurumsal kullanıma hazır üretken AI uygulamaları oluşturmanın en kolay yolunu sunuyoruz. Bunu yönetilen bir hizmet teklifi olan Amazon Bedrock ile yapacağız.” diyor.

Google ayrıca bu hafta, özellikle kendi ekosistemindeki müşteriler için güvenlik yeteneklerini güçlendirmeye odaklanan bulut geliştiricileri için yeni üretken AI araçlarının lansmanını duyurdu. Microsoft genel olarak AI inovasyonunu Microsoft’un bulut platformunun daha geniş değer önermesiyle yakından hizalayarak, kendisini rekabetten uzaklaştırmayı başarıyor. Ancak GPT-4 gibi AI modellerinin bu kadar fazla benimsenmesinin yararları ise yatırımcı güveninin artmasında ve Azure’ın değer teklifi için önemli bir şans elde etmesinde yardımcı olacak.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu