Sosyal medyanızdan geliriniz tespit edilebiliyor

Bilim insanları sadece sosyal medya paylaşımlarından bireylerin gelirini kesin olarak tahmin edebildiler. Araştırmacılar aynı zamanda farklı sosyal statüdeki mahallelerin, neler paylaştıklarını da tespit ettiler.

Londra Queen Mary Üniversitesi’ndeki bilim insanları tarafından yürütülen bir çalışmada, tanınmış sosyal paylaşım sitesi Nextdoor’daki 2,6 milyon gönderi analiz edildi. Araştırmacılar şaşırtıcı bir şekilde, yalnızca paylaşımlarının içeriğini kullanarak bir kullanıcının gelirini doğru bir şekilde tahmin edebildiler. Araştırmacılar, daha az varlıklı bölgelerde yaşayanlara kıyasla daha varlıklı mahallelerde yaşayanların paylaştığı içerik türünde belirgin farklılıklar olduğunu belirttiler. Bu keşif, sadece Nextdoor’da değil, genel çevrimiçi faaliyetlerimizin sosyoekonomik durumumuz hakkında bilgi sağlayabileceğini ve kullanıcı profili oluşturma potansiyelini mümkün kılabileceğini gösteriyor.

Kullanıcıların gelirlerine ilişkin bu tür bir bilgi, sosyal medya platformlarının kullanıcının gelir düzeyine uygun içerik önermesinin önünü açabilir. Ayrıca, reklamcılar ve e-ticaret işletmeleri, tüketicileri daha etkili bir şekilde hedeflemek için bu ekonomik profillemeden faydalanabilir ve belirli ürünleri kullanıcının gelir düzeyine göre değişen fiyatlarla tanıtabilir.

Çalışmanın bulguları ayrıca, daha zengin mahallelerde yaşayan insanların olumlu paylaşımlarda bulunma ihtimalinin daha yüksek olduğunu, ancak gerçek suç oranları daha yoksul mahallelere göre daha düşük olsa bile suçtan daha fazla bahsettiklerini gösteriyor.

Londra Queen Mary Üniversitesi Veri Analitiği Öğretim Görevlisi ve baş araştırmacı Dr. Ignacio Castro konuyla ilgili olarak şunları söyledi “Çalışmamız, yoksul mahallelerdeki kullanıcılar tarafından paylaşılan metinlerin, daha zengin mahallelerde oluşturulan metinlerden ayırt edilebildiğini gösteriyor. Çevrimiçi kullanıcıların içerikleri sosyoekonomik faktörleri ortaya koyuyor: daha varlıklı mahallelerde suça daha duyarlı paylaşımlar var, ancak genel olarak paylaşımlarda daha olumlu duygular var.”

Nextdoor üzerinde yapılan ve 2 Haziran’da Uluslararası AAAI Web ve Sosyal Medya Konferansı Bildiriler Kitabı’nda yayınlanan bu çalışma, mahallelerdeki gelir düzeylerinin ve gelir eşitsizliğinin çevrimiçi ortamda nasıl ortaya çıktığını gösteren ilk büyük ölçekli araştırma. Araştırmacılar, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki 64.283 mahalleden ve Birleşik Krallık’taki 3.325 mahalleden Kasım 2020 ile Eylül 2021 arasında Nextdoor’da paylaşılan 2,6 milyon gönderiyi topladı ve analiz etti. 10 milyon kullanıcısı olan platform, doğrulanmış sakinlerin mahallelerine adanmış forumlarda paylaşım yapmalarına olanak tanıyor. Çalışma sonuçları her iki ülkede de tutarlı.

Daha zengin mahallelerde yaşayan sakinler suç konusunda daha fazla endişe duyarken, en zengin %20’lik mahalleler en fakir mahallelere kıyasla suç konusunu yaklaşık 1,5 kat daha fazla tartışıyor. Bu durum, daha yoksul mahallelerde suç seviyeleri 1,3 kat daha yüksek olmasına rağmen gerçekleşiyor. Eşitsizliğin daha az olduğu zengin mahallelerde yaşayanlar suçu herkesten daha fazla tartışıyor.

Hakkında konuşulan suçların türüne bakıldığında, şiddet içermeyen suçların şiddet içeren suçlardan daha fazla konuşulduğu görülüyor. Kullanıcı içeriği eğilimlerinin çoğu ABD ve Birleşik Krallık arasında çok benzer olmakla birlikte, daha zengin mahallelerde Birleşik Krallık’a kıyasla ABD’de daha fazla tartışılan silah ve şiddet suçları söz konusu olduğunda dikkate değer bir fark göze çarpıyor. Bu durum orta gelirli mahalleler için geçerli değil, çünkü Birleşik Krallık sakinleri bu tür suçlar hakkında ABD’deki meslektaşlarından daha fazla paylaşım yapma eğiliminde.

Araştırma hakkında daha fazla bilgi almak için tıklayınız

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu