KARİYERMANŞET

Veri biliminde çalışan kadınlardan 5 önemli ipucu

Kadın teknoloji uzmanları şu anda bulunduğu konuma gelebilmek için kültürel ve yapısal birçok engeli aşıyor. Yumuşak beceriler ile liderlik stratejilerinin karışımı, veri biliminde çalışan kadınlar için zirveye giden yolu aydınlatıyor.

Peru’daki Universidad del Pacífico’nın mühendislik okulunun Dekanı Michelle Rodriguez konferansa katıldığı zaman yanında neden daha fazla kadın olmadığının genellikle merak edildiğini söylüyor.  Geçtiğimiz günlerde Women in Data Science Worlwide’da bir panelde konuşma yapan Rodriguez, “İşe ve detaylarına bakmaya başlıyorsunuz ve bu noktada bir şeylerin ters gittiğini düşünüyorsunuz” diyor.

            Accenture ve Girls Who Code’un yayınladığı raporda şu belirtiliyor: Kariyerini teknoloji alanında çalışırken bırakan her 10 kadından 4’ü belirleyici faktör olarak kültür sorunlarını öne sürüyor. CompTIA verileri de kadınların sahip olduğu bilgi işlem mesleklerinin 1991 yılında yüzde 36 olan oranın 2021 yılında yüzde 26’ya kadar düştüğünü gösteriyor.

            Rodriguez, gençken teknik uzmanlığın yeterli olduğunu düşündüğünü belirtiyor. Aynı zamanda Rodriguez, “Eğer siz yeterince iyiyseniz, herkes bunu görebilir fakat kadınlara farklı bakan bir toplumda yaşıyorsanız her zaman fikirlerinizi satmak zorunda kalırsınız” şeklinde konuşuyor.

            Veri biliminde çalışan kadınlar liderlik pozisyonları ararken kariyerlerini de ilerletmeye yardımcı olmak için mevcut teknik yetenekleriyle birlikte planlama, iletişim ve mesleki gelişim becerilerinin bir karışımına teşvik ediliyor.

  1. Zaman Yönetiminde Ustalaşmak Önemli

            Georgia Tech’te doktora yapan, Montreal Üniversitesi’nde yardımcı doçent olan Aishwarya Agrawal, verimliliği en üst düzeye çıkarabilmek için zaman yönetiminin değerini öğrendi.

            Agrawal, “Zamanınızı nasıl yöneteceğiniz, farklı etkinliklerinizi takviminizde nasıl planlayacağınız ve basit etkinlikler için bile zaman bloklarınızı nasıl koruyacağınız son derece önemli detaylar. Çünkü kolay ya da zor her etkinlik çok zaman alıyor” diyor.

            Agrawal bir hedef seçilmesinin ardından bu hedefe doğru küçük adımların atılmasının planlama için basit bir strateji olduğunu söylüyor.  Ayrıca, bunların açıkça öğretilen ya da grup tartışmalarına bağlı olarak öğrendiği türden beceriler olduğunu belirtirken şunları da ekliyor: “Bu becerilere sahip birçok insan gördüm ve bunları kendimde de benimsemeye başladım.”

  • Çözüm Odaklı Bir Zihniyet Gerekiyor

            DefinedCrowd’un kurucusu ve CEO’su Daniela Braga, gelecek vadeden veri bilimcilerin çözüm odaklı bir zihniyet geliştirmeleri gerektiğini söylüyor ve kimsenin okulda bu işi yapmayı gerçekten öğrenmediğinden bahsediyor.

            Braga’nin şirketi için işe alma deneyimi, onu başarılı teknoloji uzmanlarının ortak özelliklerine yöneltiyor. Bu özellikler de konuları sağlam anlayış, aktif merak ve alışılmışın dışında zihniyetler.

            Bir işe alma yöneticisi, adayları değerlendirirken yaratıcılık ve dayanıklılık örnekleri arıyor. Yaratıcılık kısmı ise profesyonel olmasa bile beklenmeyen sorunlara çözüm üretme yeteneğine bağlı.

  • Mentorluk Modeli Yetenek Eksikliklerini Azaltabilir

            Teknoloji şirketleri, beceri geliştirmek ve eğitim programları oluşturmak için milyonlarca insanı ayırıyor. Fakat mentorluk, bunlara ek olarak, kritik yetenek eksiklikleri karşısında da yardımcı olabiliyor.

            DataKind Baş Program Sorumlusu Afua Bruce, “Mentorluk programları kariyer gelişimini destekleyebiliyorken değerli profesyonel danışmanlar edinmek her zaman resmi bir yapı gerektirmiyor” diyor.

            Bruce, derinlemesine birebir mentorluk ilişkine ihtiyaç olmadığını belirtirken “ Hayatınızda sahip olmak istediğiniz ve sizin için önemli olan özellikleri sadece birkaç karşılaşmayla, sosyal medya takibi yaparak ya da konuşmaları dinleyerek de tespit edebilirsiniz” diyerek düşüncesini açıklıyor.  

  • Müşteri Odaklı Yaklaşım Benimsenmeli

            Bruce, veri bilimcilerin kariyerlerinde nerede olursa olsunlar müşterinin kim olduğunu anlamanın, hizmet verdikleri kişileri etkileme yetenekleri geliştirmelerine yardımcı olabileceğinden bahsediyor.  Aynı zamanda Bruce, “Müşteriniz, şirketinizdeki yöneticiniz ya da karar vericileriniz olabilir. Bulduğunuz iç görüleri nasıl iyi bir şekilde paketleyeceğinizi ve onlara yankı uyandıracak şekilde nasıl ileteceğinizi bulmanız gerekiyor” diyor.

            Braga’ya göre ise, müşteri hizmeti rolündeki teknoloji uzmanlarının daha fazla ikilik geliştirmesi gerektiğini düşünüyor. Müşteriyi okuyabilme konusunda yeterli duygusal zekanın ve teknik becerilere sahip olmanın önemli olduğunu da ekliyor.

  • Nasıl Satılacağını Öğrenin

            Teknoloji alanında çalışan kadınlar iş günlerinde mikro saldırganlıklar ya da liderliğin cinsiyetçi tutumları gibi yapısal ve kültürel sorunlarla uğraşmak zorunda. Veri bilimde çalışan kadınlar için, üst düzey rollere girmek, teknik becerilerin yanı sıra sosyal becerilerin de kullanılmasını gerektiriyor.

            Rodriguez açısından, başkalarının “gördüğünüz şeyleri görmesini” sağlayabilmek için iletişim ve ikna kritik bir önem taşıyor. Aynı zamanda, organizasyon kültüründe gezinmek, fikirleri ve projeleri göstermekten korkmamak anlamına geliyor.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
tr_TRTurkish