10 uzmandan en iyi IT liderlik ipuçları

Sektör uzmanlarının sizi motive etmesine, ilham vermesine ve ekibinizle iletişiminizi güçlendirmenize yardımcı olacak ipuçlarını sizler için derledik.

En iyi liderler, bilgisinin yanında tavsiyeleriyle kişilerin ufkunu açan liderlerdir. Departmanınızda yaşayabileceğiniz süreç veya paylaşımlar ilerlemenizi olumlu yönde etkiler. Ya siz departmanın yöneticisi olsaydınız? Teknik ve yönetimsel anlamda yetkin kişiler tarafından ortaya koyulan ipuçları size ve alanınız dışındaki kişilere yeni ufuklar açabilir.

İlgili Makaleler

Günümüz IT sektöründeki yeni eğilimleri, etkin yönetim tekniklerini ve hatta uykuları kaçıran problemlerle mücadele etme yöntemlerini konunun uzmanı kişilerden dinleyerek sizler için kaleme aldık.

  1. Enerji düzeyinizi korumak için plan yapın

Yaşamanın ve istediğiniz hayatı sürdürmenin anahtarı zamanı değil enerjinizi yönetmektir. IT alanında çalışırken enerjinizi arttırmak için size üç önemli ipucu verebilirim. Fiziksel enerjinizi arttırmak adına vücudunuzdaki glikoz ve oksijen sirkülasyonunu daha iyi sağlayacak yürüyüş aktiviteleri planlayın. Zihinsel enerjinizi üst seviyede tutmak adına sizin için en öncelikli olan konuya 90 dakika kesintisiz yöneldikten sonra çalıştığınız masadan fiziksel olarak ayrılın. Günün geri kalan kısmında işiniz üzerinde çalışırken 90 dakikada üstesinden gelemediğiniz konunun çok daha fazlasını gününüzün geri kalan kısmında çözebilirsiniz. Enerjinizi gün boyunca muhafaza etmek için 90 dakikadan uzun olmayan ve/veya her 45 dakikada bir ara verilen periyodik, planlı ve gönüllü görüşmeler planlayın.

Anne Loehr, liderlik koçu ve kitap yazarı

  1. Hedefleri, kazanımları ve stratejileri birebir görüşün

IT ortamında çalışan kişilerin bilgi teknolojilerini kullanma alışkanlığı genel bir olaydır. İletişimde teknolojinin kullanılması hızlı olmasına karşın bazı durumlarda birebir görüşme kadar etkili değildir. IT sektöründe çalışan liderlerin her daim hızın verime eşit olmadığını unutmaması gerekir. İstisnasız olarak en etkin iletişim yüz yüze gerçekleştirilen iletişimdir. Proje detaylarının görüşülmesi, ihtiyaç duyulan geliştirmelerin görüşülmesi, içten bir teşekkür gibi pek çok konuyu dile getirmenin en etkin yolu yüz yüze görüşmedir. Çünkü yüz yüze yapılan iletişim açıklamalar, hareketler, ses tonları ve gerçek zamanlı olarak iç dünyada yaşanılan değişimler gibi etkenler tarafından desteklenen farklı kanallar üzerinden anında geri bildirimin alınabilmesini sağlar. Bir sonraki iletişiminizde e-posta yerine gerçek bir görüşme yapma seçeneğini değerlendirin. Konuya giriş yapmak ya da konunun akılda kalmasını sağlamak adına e-posta ile kısa bir giriş yapmanız makul bir seçenek olmasına karşın başlangıç için mutlaka yüz yüze görüşmeye özen gösterin.

Arron Grow, Seattle Üniversitesi Uygulamalı Liderlik Profesörü

  1. Yenilikleri eski ve yeni nesli bir araya getirerek hayata geçirin

Organik büyüme günümüz CEO’larının üst düzey önceliğe sahip çalışmalarından birisidir. İlginç olan nokta ise büyümenin sadece teknolojik veya ürün ile ilgili yeniliklerden oluşmamasıdır. Organik büyüme müşteriler tarafından istenilen yeniliklerle gerçekleşir. Peki ama en önemli müşterilerinizle birlikteliğinizi belirleyen etken nedir? Bana göre kurumsal değişimde yeni teknoloji ve tecrübeli personeli bir araya getirmek en önemli liderlik özelliğidir.

Bernard Quancard, Başkan ve CEO, Strategic Accound Management Association

  1. Daha iyi nasıl dinleyeceğinizi öğrenin

Liderlikteki kalitenin gizemi bulunulan pozisyonda kişileri dinleme niteliklerinde saklıdır. Çoğu insan dinleyici olma konusunda son derece başarısızdır. Bu şekilde davranan ve düşünen kişilerden bir duvar karşısında konuşmalarını isteyerek kendilerini memnuniyetsiz, önemsiz ve dinlenilmediğini fark etmelerini sağlayabilir hatta alıngan tavırlarını ortaya çıkarabilirsiniz. İyi bir dinleyici olmak aslında zor değildir. Dinleme esas olarak iki önemli bileşenden meydana gelir: Kimi dinlediğiniz ve kendi iç konuşmanız! İyi dinleyici olmayan kişilerin iyi dinleyici olamamasındaki en önemli neden dinlerken aynı zamanda kendi iç sohbetlerini ön plana çıkarmaları veya söylenecek bir sonraki cümlenin ne olduğu konusunda fazlaca fikir yürütmeleridir. Mükemmel bir dinleyici olmak için iç sesinizi susturun ve tüm dikkatinizi dinlediğiniz kişiye verin. Atacağınız basit bir adımın ne kadar çok işe yaradığını göreceksiniz.

Scott Hunter, Unschackled Leadership yazarı

  1. İletişim becerileri konusunda size yardımcı olacak birileriyle çalışın

İş dünyasındaki iletişim konuları ve sunum becerileri ile ilgili kendinizi geliştirmek için en azından birkaç kursa katılın. Kurumsal yemek zincirine başkanlık eden IT uzmanlarının fikirlerini kendileriyle aynı alanda uzmanlaşmamış kişilere aktarabileceği düşüncesi beklenen bir olaydır. Genel bir kural ve inanış olarak IT departmanında çalışan kişilerin güçlü iletişim becerilerine sahip olduğu pek düşünülmez. Önyargılar ve adil olmayan durumlar çok daha hızlı yayılmaya aday durumlardır. Ancak promosyonlar, yeni projelerin öneminin kavranması ve uyumun sağlanması izlenimlere dayanır. Zayıf iletişim becerileri gibi kötü alışkanlıklarınızı, bu alışkanlıklar sizi değersizleştirmeden ve kariyerinizi olumsuz yönde etkilemeden geride bırakın.

Roy Cohen, kariyer danışmanı ve yönetici koçu

  1. Vizyonu nasıl aşılayacağınızı öğrenin

İnsanlar düşündüklerinden çok inandıklarını başarabilirler. Bu nedenle sahip olduğunuz vizyonu kişilerin ne olabileceği ve nerelere ulaşabileceği konusunda aşılamak umutları ve hayalleri gerçeğe dönüştürmenin en önemli aşamasıdır. Eğer birileri sizin üst düzey görüşe sahip birisi olduğunuzu düşünüyorsa sizinle ilgili sahip olunan fikir üzerinden yürümek işinizi kolaylaştıracaktır. Size daha fazla saygı duyulması beklentilerinizle ilgili daha fazla çalışılmasının yolunu açacaktır.

Barry Maher, yazar, konuşmacı ve danışman

  1. Liderliği birlikte yürümek olarak görün

IT departmanında en önemli problem ortak olarak oluşturulan karakter (ve genellikle davranış) problemidir. IT, yani teknoloji, akıllı IT işlevlerinin bir parçası değildir. “BİZ” ve çözüm odaklı anlayış değerli bir ortaklık için en önemli taraftır. Dahili müşterilerin her daim çözülmesi gereken problemleri ve ulaşması gereken hedefleri vardır. Hizmet verilen kişilerle iyi ilişkiler kurmak anlayış, tutku, üst düzey iletişim, operasyonda kolaylık, yetkinliklerle ilgili dürüstlük, sözleri yerine getirme ve engeller olduğunda birliktelik gerektirir. Tıpkı her iyi birlikte olduğu gibi bu değerler sürekli olarak bir arada bulunmak önemlidir.

Chip R. Bell, The Chip Bel Group partneri

  1. IT’yi daha iyi etkileşimler sağlayacak yolları gözetin

Teknoloji lideri olarak ekibinizi sahip olunan teknik çözümler orantısında desteklemeniz önemli bir etken. Etkileşimleri aradan çıkarmak yerine etkileşimleri meydana getirecek yöntemler üzerine çalışmanız gerekiyor. Bireysel etkileşimleri ortadan kaldıran şirketlerin tekrar yakınlık ve iletişim kurmakla ilgili problem yaşadığı herkes tarafından bilinen bir detaydır. Liderliğin en önemli yönü ise işlerin yolunda gitmesini sağlayarak değerli ilişkiler kurulmasının önünü açmak. Teknolojinin öncelikli olduğu IT alanında bu iki detaya öncelik verin.

Dave Wieneke, Connective DX dijital strateji uygulama direktörü

  1. IT ve pazarlama alanındaki kazanımlar arasında daha yakın ilişkiler kurun

IT departmanı her geçen gün geri kazanımlar konusunda sunduğu raporlar ile daha fazla satış ve pazarlama birimleriyle daha yakın olması yönünde baskı görüyor. Fakat birbirinden farklı iki birim için geri kazanımın ne olduğu konusu dahi netlik kazanmış durumda değil. Yönetim? Teklifller? Gerçek satışlar? Mevcut web sitelerinde doğrudan hedefe odaklı tema, kontrol listesi ve ziyaretçi sayısı gibi sayfaların oluşturulması yaklaşımından uzak kalmayı düşünün. Daha sonrasında yapılan e-posta ve çağrılarla tüm herkese yönelik değil belirli kullanıcıları kazanabilecek altyapılar oluşturun. Başka bir deyişle ziyaretçilerin gerçek ilgilerini belirleyerek satış ve pazarlama departmanı tarafından ihtiyaç duyulan verileri sağlayarak yönetim, teklif ve satış süreçlerine katkıda bulunabilirsiniz.

Spencer X. Smith, Smith Consulting

  1. Eğitimin faydalarına odaklanın

Eğitimin sağladığı faydaları ortaya koyun. Günümüzde eğitim ile ilgili aksiyonlar finansal yönden belirli bir altyapı gerektirmektedir. Fortune 500 listesinde yer alan 15 şirketin üst düzey yöneticilerinin katıldığı resmi olmayan ankete göre, yöneticilerin yüzde 93’ü eğitimin iş dünyasındaki katkısını doğrudan görmek istiyor. Eğitim zaman alan, emek isteyen, kaynak ve bütçe gerektiren bir süreçtir. Organizasyonların genelde görmezden geldiği bu ihtiyaçların belirli bir seviyeye ulaşmak için sağlanması gerekir. Eğitim soyut olabilir fakat sağlayacağı yarar ve maliyet düşüşü somuttur. Eğitime yapılan küçük bütçeli yatırımlar orta ve uzun vadede önemli faydalar sağlar.

William Hall, Learning and Development at Simulation Studios Başkan Yardımcısı

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu