COVID-19 salgınına karşı sistemleriniz hazır olmalı!

CIO’lar, piyasa talebini dijital olarak yerine getirmeyi güvenli ve hatasız bir şekilde ele almak için BT sistemlerini şimdiden hazırlamalı.

Korona virüs dünyaya yayılmaya devam ettikçe, ekonomik belirtiler ortaya çıkıyor. Bir düzineden fazla küresel firma, tedarik zinciri aksamalarının ve azalan müşteri talebinin birleşik etkisi nedeniyle önümüzdeki çeyrekte finansal hedeflerini yakalayamayacaklarını açıkladı.

Gartner tarafından ele alınan CIO’ların odak alanları inceleyen bir makalede dijital kanalların, ürünlerin ve operasyonların değerinin şu anda her yerde şirketler için arttığı belirtiliyor. Gartner direktörü bunun, dijital işletmeye yatırım yapmak ve uzun vadeli esneklik pahasına günlük operasyonel ihtiyaçlara çok fazla odaklanan kuruluşlar için bir uyandırma çağrısı olarak nitelendiriyor. Teknoloji kapasitesini ve yatırımları dijital platformlara kaydırabilen işletmelerin, salgının etkisini azaltacağı ve şirketlerinin şimdi ve uzun vadede sorunsuz bir şekilde çalışmasını sağlayacağına dikkat çekiliyor.

İlgili Makaleler

Gartner, dünyanın dört bir yanındaki kuruluşlara, mümkün olduğunca operasyonel sürekliliği sağlamak için şimdi proaktif adımlar atabilmelerini tavsiye ediyor. Özellikle CIO’ların yüksek öncelikli iki teknoloji kategorisinde erişimi ve yetenekleri genişletmeye çalışmaları öneriliyor: Müşteri talebine hizmet etmek için dijital işyeri kaynakları ve dijital teknolojiler.

Dijital çalışma alanı kaynaklarını ve erişimi genişletin

Koronavirüs daha fazla ülkeye yayılmaya devam ettikçe, şirket liderleri ve hükümet temsilcileri, insanları gereksiz seyahatlerden veya büyük toplantılardan kaçınmaya teşvik ediyor. İşletmeler, virüssel yayılımı sınırlandırabilen “sosyal mesafeyi” arttırmak için sağlıklı olduklarında bile daha fazla insandan evden çalışmasını istiyor. CIO’lara insanların üretken kalmak için ihtiyaç duydukları sistemlere sahip olduklarından emin olmak için şu adımlar tavsiye ediliyor:

Envanter çalışması kullanım durumları: İşlerini uzaktan yapabilen kişilerin tipik iş akışını anlayın ve erişmeleri gereken sistemleri belirleyin. Bunlar, e-posta veya mesajlaşma gibi kurum içi iletişim platformlarından CRM ve ERP sistemlerine kadar çeşitlilik gösterir. Harici kullanıcıların kullanım örneği analizinin ve belge gereksinimlerinin bir parçası olarak müşterilerle ve iş ortaklarıyla etkileşimleri dahil edin.

Güvenlik ihtiyaçlarını belirleyin: Mevcut güvenlik altyapısını gözden geçirin ve insanların güvenli bir şekilde çalışması için neye ihtiyaç duyacağını değerlendirin. Uzak çalışanların kullanacağı donanımı (şirket tarafından verilen veya kişisel cihazlar) ve üzerinde olacakları ağları (genel veya özel) düşünün. Kurumsal sistemlerde güvenli oturum açmaya izin vermek için aygıtlar için uç nokta güvenliği ve sağlam kimlik ve erişim yönetimi düşünün.

Politikaları, erişimi ve eğitimi güncelleyin: Şirketler uzaktan çalışan insan sayısını artırdıkça bunu kimin, ne sıklıkta ve ne kadar süreyle yapabileceği ile ilgili politikalarını güncellemeleri gerekecektir. BT’nin sistem erişimini genişletmek ve sınırlamak gibi güncellemeler yapması gerekir. Tüm çalışanlar, elektronik ortamda belgelerin veya bilgilerin güvenli bir şekilde nasıl değiştirileceği de dahil olmak üzere veri koruma ve uygun veri kullanımı ile ilgili kurallar konusunda eğitim almalıdır.

Yeni yetenekler sağlayın: Kuruluşların teknoloji yeteneklerini hızla edinmeleri veya ölçeklendirmeleri gerekebilir. Video konferans, mesajlaşma, işbirliği araçları ve belge paylaşımı, uzaktan çalışmayı kolaylaştıran teknolojilere sadece birkaç örnektir. Artan kullanıcı sayısı ve iletişim hacmi göz önüne alındığında, ilave bant genişliği ve ağ kapasitesi de gerekebilir. CIO’lar, şirketin ihtiyaçlarını hızlı bir şekilde değerlendirmek ve erişim elde etmek için ideal olarak esnek, kısa vadeli sözleşmelerle bir sürece ihtiyaç duyacaktır. Mevcut satıcı ilişkileri olan kuruluşların bile, kısa vadeli bir artışa uyum sağlamak için kullanıcı sayısını veya işlem hacmini yeniden görüşmesi gerekebilir.

Müşteri talebini karşılamak için teknolojiden yararlanın

Bir işyeri salgın sırasında yükselişte veya talepte durgunluk yaşasa da CIO’nun BT sistemlerinin kendileri için hazırlandığından emin olması gerekir. Gartner bunun için aşağıdaki yer alan teknoloji destekli deneyimler sağlamak adına C-suite’in ilgili üyeleriyle birlikte çalışılmasını öneriyor:

Self servis ve dijital satış kapasitesini artırın: Şirketler müşteri soruları, siparişleri ve hatta iptal dalgalarıyla yüzleşecek. En sık sorulan soruları veya satın alımları ele almak için self servis web, e-posta, IVR sistemleri, sohbet botları, akıllı telefon uygulamaları vb. adına içerik ve kapasite hazırlamak için harekete geçin, daha karmaşık veya olağandışı sorunları ele almak için müşteri hizmetleri temsilcilerini özgürleştirin.

Kişisel deneyimlerle uzaktan deneyimleri etkinleştirin: Her ürün veya hizmet, self servis teslimat için %100 uygun değildir. Bazen insan dokunuşu müşteriler için fark yaratır. Bilindik bağlamlarda olumlu deneyimler sunmak için erişilebilir, güvenilir ve güvenli BT sistemleri sağlamada BT kritik bir rol oynayacaktır.

Mevcut talebe göre ürünleri veya kapasiteyi uyarlama fırsatlarını kullanın: Japon elektronik üreticisi Sharp, fabrikalarından birini yüz maskeleri yapmak için dönüştürdü. Çin’deki Foxconn, BYD ve GAC üreticileri de mevcut kapasitelerinin bir kısmını geleneksel ürünlerden koruyucu giysiler gibi yüksek talep gören ürünlere kaydırdılar. Fiziksel ve dijital kaynakların hızla kaydırılmasını sağlamak için çevik süreçleri genişletin.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu