İşte Türkiye’nin en dijital belediyeleri

2015 yılında dijital varlıkları en iyi kullanan il belediyesi Kocaeli Büyükşehir Belediyesi olurken,
il belediye başkanları arasında Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel ilk sırayı aldı.
Dijital Araştırmalar Derneği’nin, G20Live, COP21Live ve OSCELive projeleriyle dünya çapında adını duyuran ve özellikle dijital diplomasi ve dijital dönüşüm alanındaki çalışmalarıyla tanınan Diplomacy.Live platformu, dijital varlık reytingi araştırmasının sonuçlarını açıkladı. Dijital Varlık Reytingi, Türkiye’deki belediye ve belediye başkanlarından oluşan 240 kullanıcının 68 kriter ışığında internet sitesi, mobil uygulama ve sosyal medyada etki, güncellik, etkileşim, içerik yönetimini ölçümledi, derecelendirdi, puanladı ve sıraladı.

Yerel yönetimlerin 2015 dijital varlık karnesi

81 il belediyesi ve başkanı ile 39 İstanbul ilçe belediyesi ve başkanı olmak üzere 120 belediye ve 120 belediye başkanının 970 sosyal ağ hesabı, 202 internet sitesi, 128 mobil uygulama olmak üzere toplamda 1.300 dijital varlığı incelendi. Belediyelerin ve belediye başkanlarının 2015 yılı içerisindeki tüm dijital çalışmaları, etkileşimleri, paylaşımları ve yayınları yapılan değerlendirmenin ardından, Dijital Varlık Reytingi metodolojisi ile derecelendirildi. 0-100 puan arasına endekslenen ve AAA++/E– ölçeğinde 50 aşamalı harfli not sistemine dönüştürülen reyting bundan böyle her 3 ayda bir güncellenecek.

İlgili Makaleler

240 kullanıcıya ait 970 sosyal ağ hesabı

Dijital Araştırmalar Derneği’nin yaklaşık 4 aydır sürdürdüğü veri madenciliği çalışmalarında ele alınan belediyelerimize ve başkanlarımıza ait 202 websitesi, 128 IOS ve Android uygulamasının yanı sıra, Dijital Kent 2015 Reyting Sistemi 11 sosyal ağda (Twitter, Facebook, Instagram, Flickr, Google+, Youtube, Pinterest, Periscope, Vine, Klout ve Linkedin) 240 kullanıcıya ait 970 sosyal ağ hesabında dijital varlıkların derecelendirmesini yaparken, bir belediyenin veya belediye başkanının hesabının bulunup bulunmadığı, takipçi, beğeni, hakkında konuşan, paylaşım gibi metrik verilerinin durumu, lokasyon ve hesap dili bilgilerinin doğruluğu, paylaşımlarda kullanılan bahsetme, etiket ve linklere ait istatistikler, sosyal ağlardaki kullanıcı profillerindeki bilgilerin güncelliği, kapak görselleri, web sitelerinin mobil kullanıma uygunluğu, web sitelerindeki sosyal medya linklerinin güncelliği, web sitelerinin Türkiye’deki sıralaması ve bir kullanıcının günde ortalama kaç dakika zaman geçirdiği gibi parametreleri de içeren 68 değişken kullanılmıştır.

Şehir markalaşması açısından kritik öneme sahip

Dijital Kent 2015 Koordinatörleri Mustafa Özcan ve Gökhan Yücel şöyle konuştu: “240 belediyemizi ve belediye başkanımızı uzun uğraşlar sonucu hazırlanan reyting sistemi sayesinde bir bakıma X, Y ve Z kuşağı şeklinde sınıflandırıldık. Zamanın ruhunu yakalayanlar, yakalamak üzere olanlar ve çok gerisinde kalanlar var. Artık dijital dünyanın imkânlarından, araçlarından faydalanmaksızın başarılı olmak, hele ki yerel yönetimlerde halkla verimli ve etkili iletişim kurmak neredeyse imkânsız. Şehir markalaşması açısından kritik öneme sahip olan Dijital Varlık Reytingi, belediyelerimiz ve başkanlarımız için paha biçilmez bir stratejik dönüşüm kılavuzu görevi görecektir.”

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu