IT’nin dikkat etmesi gereken 3 bulut tuzağı

Günümüz şirketleri bulut ortamına taşınıyor olmasına karşın pek çoğu gereken dikkati ve özeni göstermediğinden dolayı yapılan genel yanlışların kurbanı oluyor.

Hassas konuların üstesinden gelmek zordur. Dolayısıyla pek çok şirket kritik işlevleri yerine getirmek için Google for Work veya Microsoft Office 365 gibi araçları kullanmaya mesafeli yaklaşır. Ancak mesafeli bir yaklaşım ortaya koyulmasına karşın, yeni güvenlik önlemleri ve sunulan altyapı özellikleri bulut kapsamının her geçen gün daha fazla genişlemesindeki en önemli etken olarak ön plana çıkıyor. Ancak bulut altyapısına geçişte IT profesyonellerinin dikkat etmesi gereken noktalar olduğunu ve kritik noktaların göz ardı edilmesi halinde ortaya çıkacak sonuçların her türlü organizasyona zarar verebileceğini göz ardı etmemek gerekiyor.

İlgili Makaleler

İşte buluta geçiş sürecinde dikkat edilmesi gereken üç kritik nokta:

  1. Buluta geçiş ve sonrasında çalışanlara daha fazla destek sunun

Motorla Solutions şirketinin Başkan Yardımcısı ve CIO’su Greg Meyers, IT yöneticileri için bulut konusundaki yanlışlardan kaçınmanın en iyi yolunun daha önce yapılan yanlışlardan ders çıkarılması olduğunu söylüyor.

“Diğerlerinin yaptığı ve bizim kaçınmaya çalıştığımız en büyük yanlış yıllardan bu yana günlük operasyonlarda alıştıkları araçları kullanan çalışanların değişim sürecinde göz ardı edilerek oluşacak travma konusunda desteksiz kalmalarını önlemek oldu. Tekrar tekrar neden değişimin gerektiğini anlatmaya hazırlıklı olmak; değişim süreci sonrasında huzurlu olmayacak kişileri anlamak ve fazlaca eğitim, destek ve değişim yönetimi konuları üzerinde durmak önem taşıyor.”

  1. Bulutun herkes için aynı çözümü sunma felsefesinin sınırlamaları

Forrester Research Başkan Yardımcısı Liz Herbert, önemli operasyonlardaki ihtiyaçları karşılayacak araçları bulmak buluta geçiş sürecinde başarı için gerekli en temel kriter olduğunu belirtiyor.

“Bana göre bulut servislerinde herkes için tek bir çözüm sunuluyor olması en büyük engellerden birisi. Basitlik ve erişebilirlik bulut servislerinin sağladığı net faydalar olarak zaten biliniyor. Fakat özel olmayan alanlardaki anlaşmaların buluta taşınmasıyla ilgili değişim sürecinde CIO’lar için zorlu bir çalışma bekliyor. Gerçek şu ki, SaaS (Software as a Service) modelinde tek bir müşteri için servis modelinin değiştirilmesi söz konusu olamaz.”

Bulut servislerinin “al veya vazgeç” yaklaşımından daha fazla detayı beraberinde getirdiğine dikkat çeken Herbert, CIO’ların uzlaşmaya çalıştıkları kişilerle geçmişteki kadar kolay şekilde aynı noktada uzlaşamadıklarını belirtiyor.

IT yöneticilerinin farklı sağlayıcılardan hizmet alınması nedeniyle ortaya çıkacak bölünmede kötü sürprizler yaşanabileceğini düşünerek hazırlık yapması gerekiyor. Herbert’e göre şirketlerin sağlayıcı tercih etmeden önce mevcut teknoloji altyapısından yükseltme sürecine, yükseltme sürecinden destek konusundaki özel şartlara kadar akla gelebilecek tüm detayları değerlendirmesi önem taşıyor. Doğru araştırma yapmanın uzlaşmadan çok daha kritik bir konu olduğunu göz ardı etmemek gerekiyor. Unutmayın ki ihtiyaçlarınızın karşılanamaması halinde hiçbir anlaşma eksiklerinizi gideremeyecektir.

  1. Büyüme hedefleri için proaktif planlama

IT alanında danışmanlık hizmetleri veren Kamind şirketinin Kurucu ve Başkanı olan Matt Katzer, kullanılacak bulut altyapılarındaki imkanlar sayesinde yeni ufuklara yelken açmanın ve kurumsal pratiklerini geliştirerek büyümenin mümkün olduğunu söyleyerek bu sürecin IT yöneticilerinin işleri üzerinde tekrar tekrar düşünerek altyapı, yazılım, donanım ve veri konusunda kurumsal değerleri arttıracak yönde iyileştirmeler yapmasına bağlı olduğuna dikkat çekiyor.

Katzer, buluta taşınma sürecinin IT profesyonelleri için iş ortamında hayata geçirmek istedikleri konuları gözden geçirmek adına en uygun zaman olduğunu belirtiyor. Bu süreçte pek çok fikrin ortaya çıkması mümkün olmakla beraber IT biriminin ortaya çıkan talepleri yenilemede stratejik davranması gerekiyor. Her teknolojinin bilinen ve karanlık tarafları olduğunu söyleyen Katzer, hangi tarafta olacağınız sizin tercihlere bağlı olduğunu dile getiriyor. Eğer belirli bir noktada ve altyapıya sahip işiniz yoksa ve kuracağınız altyapının büyüme ihtiyacı olacaksa bulut altyapısını tercih edebilirsiniz.

Bulut tabanlı araçlar oldukça güçlü. Fakat bu güçten faydalanabilmek için şirketlerin düşündükleri ve geliştirecekleri planlar konusunda gerçekçi kurumsal hedefler paralelinde kendi ev ödevlerini en iyi şekilde yapması gerekiyor.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu