Küresel genel bulut altyapı harcamaları 2020’de %40’tan fazla arttı

COVID-19 nedeniyle şirketler iş yüklerini çevrimiçi ortama taşıdığından kamuya açık bulut altyapısı harcamaları 2020'de bir önceki yıla göre %40,7 artarak 64,3 milyar dolara ulaştı.

Pazar araştırma şirketi Gartner tarafından bugün yayınlanan rapora göre, küresel genel bulut altyapı harcamalarında Amazon Web Services, IaaS genel bulut hizmetleri sağlayıcıları arasında bir kez daha lider oldu. İkinci sıraya Microsoft yerleşirken Alibaba Group’un bulut bilişim yan kuruluşu olan Alibaba Cloud üçüncü sırada yer aldı. Dördüncü sırada konumlanan Google’ı takip eden Huawei ise beşinciliğe yerleşti.

Gartner Araştırma Başkan Yardımcısı Sid Nag, hiper ölçekli bulut sağlayıcılarının, genel bulutun erişimini özel ve şirket içi konumlara genişleten daha fazla dağıtılmış bulut ve uç çözümleri oluşturduğunu söyledi. Bu çabalar da kuruluşların veri egemenliği, iş yükü taşınabilirliği ve ağ gecikmesi ihtiyaçlarını karşılamaya yardımcı olarak daha hızlı büyümeyi teşvik ediyor. Nag, “Bu durum, pandemi sürecinde kuruluşların çoğunluğunun genel buluta güvenmesiyle birleştiğinde, 2020’de çift haneli pazar büyümesine yol açtı. Bulut IaaS’ye ve hizmet olarak platforma ayrı ayrı yatırım yapan CIO’ların çağı çoktan bitti. Bulut pazarı büyümeye devam edecek olsa da CIO’lar karmaşık ve gelişmekte olan kullanım durumlarını ele alan teknolojilere yatırım yapmak istiyor. Bulut sağlayıcıları için gerçek fırsat ise uç, 5G ve AI gibi buluta bitişik teknoloji pazarlarındaki büyümeden geliyor.” dedi.

Gartner, AWS’nin IaaS bulut hizmetleri gelirinin 2020’de %28,7 artarak 26 milyar doları aştığını, ancak pazar payının 2019’da %44,6’dan %40,8’e düştüğünü söyledi.

Microsoft, %59’luk gelir artışı sayesinde pazardaki ikinci konumunu korumayı başardı. Şirketin toplam bulut IaaS satışları, 2019’daki %17,4’ten toplam pazarın %19,7’sini oluşturarak 12,7 milyar dolara ulaştı. Gartner, mevcut Azure müşterilerinin görev açısından kritik iş yüklerini buluta taşımasıyla, Microsoft’un artan uzaktan çalışma talebinden yararlandığını söylüyor.

Alibaba da bu alanda büyük bir gelir artışı yaşadı. Çoğunlukla Çin’de faaliyet gösteren şirket, toplam IaaS bulut hizmetleri satışlarında 2020’de bir önceki yıla göre %52,8 artarak 6,1 milyar dolara ulaştı.

Google, Gartner’ın listesindeki ABD bulut sağlayıcıları arasında en hızlı gelir artışını gördü ve IaaS satışları %66’dan fazla artarak 3,9 milyar dolara ulaştı. 2019’da %5,2 olan pazar payı 2020’de %6,1’e yükseldi. Gartner, bunun Google Cloud İcra Kurulu Başkanı Thomas Kurian’ın sağlık, devlet ve perakende gibi büyüyen sektör dikeylerine odaklanmasının yanı sıra, şirketin hibrit ve çoklu bulutta kaydettiği ilerlemenin bir sonucu olduğunu söyledi.

Listedeki en büyük sürpriz ise Huawei oldu. Gartner, şirketin bulut bilişimi benimsemek için hızla hareket ettiğini söyledi. Huawei, bulut IaaS gelirinin %202,8 oranındaki artışla 2,7 milyar dolara yükseldiğini gördü ve 2020’de %4,2’lik bir pazar payı elde etti. Şirket bu sayede IBM’in yerini alarak Gartner’ın ilk beş bulut listesine ilk kez dahil oldu. Gartner, Huawei’nin bulut gelirinin %90’ından fazlasının Çin’den geldiğini söyledi. Konu hakkında Nag, “Huawei, 2019’dan sonra bulut hizmetleri yatırımlarını yoğunlaştırdı ve bu atılımlar sonuç vermeye başladı.” dedi.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu