Pazarlamacılar Metaverse ve NFT 2.0’da topluluğa odaklanmalı

Bir NFT ya da Metaverse kampanyası oluştururken, bir markanın odak noktası olarak geçmiş kâra ve topluluğa bakması gerekiyor.

NFT 2.0 teknoloji alanına girerken, katılımcıların fayda sağlayabileceği kullanıcı merkezli bir deneyim yaratmaya yönelik daha yenilikçi ve erişilebilir bir yaklaşım söz konusu. Web3 pazarlamacıları, markaların ürünlerine değer katarken NFT girişimlerinden kâr elde etmeye devam etmek için kendilerini nasıl konumlandırabileceklerini de araştırıyorlar. Bununla birlikte, NFT’lerin Web3 ekosisteminde gelişmesi için özellikle teknolojinin sürekli geliştiği bir ortamda tüketicilerin hikaye anlatımına ve değer önermesine ihtiyacı var.

Metaverse markalara yeniden keşfetme imkanı sunuyor

Web3 pazarlama ajansları, etkileşim kurdukları tüketiciler için farkındalık sağlamak amacıyla markaları meta veri deposuna dikkatlice uyguluyor. Buna ek olarak bir markanın hayran kitlesine sadık kalabilmesi için dijital varlıklarının, değerli bir deneyim yaratmak ve tüketicilerin geri gelmesini sağlamak için kitle ve topluluk katılımını içermesi gerekiyor. Peki böyle bir durumda iyi markalar fayda odaklı bir deneyim oluşturmak için meta veri deposunu nasıl kullanmalı?

Metaverse, markalara kendilerini yeniden keşfetmeleri için bir ortam sağlıyor. Gerçek dünyada sundukları şey, tam olarak Metaverse içerisinde sundukları şey olmak zorunda da değil. Bununla birlikte, Metaverse kapsamına giren markalar, ana işlerine saygı duyarken, onu biraz farklı ifade etmenin yollarını buluyor. Örneğin, Under Armour’un Curry markası, sadece sanal ayakkabı satın almanın ötesine geçen, dijital ayakkabılardan oluşan bir Metaverse kampanyası başlatmayı başardı.

Bir NFT ya da Metaverse kampanyası oluştururken, bir markanın odak noktası olarak geçmiş kâra ve topluluğa bakması gerekiyor. Metaverse şu anda ham durumda, ancak gelecekte markaların şu anda yaptıklarıyla şekillenecek.

Değer yaratan kusursuz bir NFT 2.0 ekosistemi oluşturun

NFT’ler geçtiğimiz yıl çok konuşuluyordu ancak NFT 2.0, mevcut altyapıya daha fazla fayda katarak daha geniş bir kitle için çok daha fazla potansiyel yaratma fırsatına sahip. Bu varlıklar arasında dijital çizimler, farklı oyunlarda kullanılabilen oyun içi öğeler, müzik ve diğer koleksiyon öğeleri yer alıyor.

Küçük ölçekte, bir sanatçı sanal bir avatar için bir gömlek tasarımı geliştiriyor, bunu bireysel kullanıcılar için bir NFT olarak satabiliyor ve satışları izlemek için blok zincirini kullanabiliyor. Bu fikri büyüten büyük bir marka, benzer bir sanat eseri konseptini kendi markasının logosuyla ileriye taşıyabiliyor ve binlerce benzersiz NFT satın alımını takip edebiliyor.

Başarılı NFT/Web3 topluluklarına baktığınız zaman başarılarının çoğu tek bir şeye bağlı: Kullanıcılarına fırsatlar sağlamak. Eğer bunu başarabilirlerse o zaman gerçek kazancı elde edebilecekler ve başarılarını artıracaklar.

Markalar NFT topluluğu oluştururken dikkat etmeli

Markalar, insanları dijital çabalarına katılmaya zorlayamıyor ama bir projede uzun vadeli değer gören bireylerden oluşan küçük bir tüketici grubunu işe almak, sadık kalacak bir topluluk oluşturmak için potansiyel yaratıyor. Tam da bu yüzden bir NFT topluluğu oluştururken, herkes kendilerine hızlı bir finansal kazancın yanı sıra sahiplerine hangi fırsatları ve faydaları sağlayabileceklerini sormalı. NFT’lerin ve kriptonun 2022 yılı boyunca içinde bulunduğu ayın piyasası, bu alanda inisiyatif göstermek isteyen markalar için bir engel. Diğer yandan, piyasa değerine rağmen aktivasyon başlatan çok sayıda marka var, bu da piyasa toparlandığında potansiyel markaların ne kadarını göreceğini gösteriyor. Markalar bir sonraki pazarlama planlarını geliştirirken, değer ve birlikte çalışabilirlik yaratan bir NFT ya da Metaverse aktivasyonu içermeli.

Metaverse ciddi bir büyüme yaşıyor

Son zamanlarda, sahiplerine uzun bir süre boyunca fayda sağlayan darphane geçişlerinin oluşturulmasında da önemli bir artış yaşanıyor. Bunun sebebinin de insanların daha sonra fayda sağlamayan profil resmi projeleriyle daha az ilgilenmeye başlaması olduğu düşünülüyor. Bu, NFT alanına girmeye çalışan markaların, hızlı ve adil bir şekilde doğrudan Web3 topluluğuna çevirmek için kaynaklarından ve gerçek dünya ürünlerinden yararlanmaya istekli olmaları gerektiğini gösteriyor.

Metaverse ve NFT aktivasyonlarındaki markaların potansiyeli sınırsız ama bu pazar gelişmeye devam ederken, ana bileşen olarak topluluk oluşturma çabalarının doğru bir şekilde yapılması gerekiyor. Geçtiğimiz yıl ne kadar büyüme olduğunu görmek heyecan verici ve bunun yakın gelecekte de devam etmesi bekleniyor.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu