Otel müşterileri dişi robotlarla daha rahat etkileşime giriyor

170 kişi üzerinde gerçekleştirilen bir çalışmada robotların insansı özellikleri arttıkça insanların daha rahat etkileşime girdiğini gösterdi.

İlginç bir çalışma, otel müşterileri ile robotların ilişkisini gösteriyor. Washington Eyalet Üniversitesi araştırma görevlisi Soobin Seo’nun çalışması 170 kişi üzerinde gerçekleşti. Çalışmada denekler otellerde kullanılması muhtemel farklı robot senaryolarına maruz kaldı. İlk bulgu, robotların insansı özellikleri arttıkça insanların daha rahat etkileşime girdiğini gösterdi.

İnsan-robot ilişkileri geleceği şekillendirece

“Temizlik, oda bakımı gibi görevler için insanların kafasında ne yazık ki bir ayrım var. Bu görevler kadınların olarak düşünülüyor ve dolayısıyla dişi robot modelleri ile müşteriler daha rahat ediyorlar.” diyor Seo. Pandemi nedeniyle büyük oranda müşteri ve personel kaybı yaşayan otel sahiplerinin çözümü otomasyon ve robotta aradığının altını çiziyor Seo: “Valizinizi odanıza götüren, size danışmanlık veren robotlar her gün daha fazla yaygınlaşıyor. Araştırmamız ise yeni yeni gelişen bu sektöre ışık tutacak.”

Ancak Seo, tamamen robotlara dayalı bir hizmet sektörü konusunda daha fazla araştırma yapılması gerektiğine inanıyor. Robotlar hata yaptığında, örneğin bir valizi kaybettiğinde müşteriler hemen bir insanla bu sorunu çözmek istiyorlar. Bu tarz durumların uzun vadede etkileri henüz bilinmiyor. Seo, psikolojinin ciddi anlamda insan-insan ilişkilerinde olduğu kadar insan-robot ilişkilerini de araştırmaya başlamasının gelecek için önemli olduğunun altını çiziyor.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu