Tesla, Ford ve GM, elektrikli araç şarj standardında iş birliği yapıyor

Kombine Şarj Sistemi konektörlerinin benimsenmesi, EV kullanıcılarının şarj altyapısına daha kolay erişim ve uyumluluk sağlamasını kolaylaştırabilir.

Tesla, Ford ve GM, Kuzey Amerika Şarj Standardı olarak bilinen bir şarj bağlantı noktası desteğini yeni nesil elektrikli araçlarına entegre etme planlarını açıkladı. Ayrıca Tesla, mevcut elektrikli araç sahiplerinin erişim sağlaması için adaptör satışını düşündüğünü de söylüyor.

Çok sayıda üçüncü taraf şarj ağı ve donanım şirketi, Tesla’nın Kuzey Amerika Şarj Standardı’nı destekliyor. Ayrıca Tesla dışında ABD’de satılan her elektrikli araçta kullanılan Kombine Şarj Sistemi konektörlerinin benimsenmesini teşvik etmek amacıyla kurulan küresel dernekler de tereddüt ediyor. Bu dernekler, geçtiğimiz günlerde düzenlenen 36. Elektrikli Araç ve Sempozyumu’nda CCS’nin “arkasında” olduğunu ve aynı zamanda Kuzey Amerika Şarj Standardı’nın “standartlaşmasını” desteklediğini söylüyor.

Tesla’nın yaptığı açıklamada, herhangi bir teknolojinin bir standart haline gelmesi için ISO, IEC ve ANSI gibi bir standart geliştirme kuruluşunda uygun bir süreçten geçmesi gerektiği belirtiliyor. Ancak bazı yorumlar, CharIN’in CCS standardından sapmanın küresel elektrikli araç endüstrisinin gelişme yeteneğini engelleyebileceğini ifade ediyor. Ayrıca, GM ve Ford’un mevcut elektrikli araç sahiplerine erişim sağlamak için satacağı adaptörlerin kötüye kullanıma ve potansiyel güvenlik sorunlarına yol açabileceği konusunda uyarılar da yapılıyor.

Geçtiğimiz yıl Tesla, ağ operatörleri ve otomobil üreticilerini teknolojiyi benimsemeye teşvik etmek ve Kuzey Amerika’da yeni bir standart haline getirmek için EV şarj konnektörü tasarımını paylaşmıştı. O zamandan beri, Tesla’nın teknolojisini endüstride standart hale getirmek amacıyla bazı şarj istasyonlarında Tesla konektörlerini eklediği belirtiliyor.

Firmaların duyurularının ardından en az 17 elektrikli araç şarj şirketi, Kuzey Amerika Şarj Standardı’nı destekleme sinyali vererek, NACS konektörlerini kullanılabilir hale getirme planlarını da paylaşıyor. Bu gelişmeler, Tesla, Ford ve GM gibi büyük otomobil üreticilerinin elektrikli araç şarj altyapısının standardizasyonu konusunda iş birliği yapma yolunda önemli adımlar attığını gösteriyor. Kombine Şarj Sistemi konektörlerinin benimsenmesi, elektrikli araç kullanıcılarının şarj altyapısına daha kolay erişim ve farklı markalar arasında uyumluluk sağlamasını kolaylaştırabilir.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu