TOBB E-Ticaret Meclisi Başkanlığı’na Öget Kantarcı seçildi

Türkiye’de e-ticaret sektöründe birliği sağlamak amacıyla TOBB bünyesinde kurulan E-Ticaret Meclisi’nde başkanlığa GittiGidiyor Genel Müdürü Öget Kantarcı seçildi.

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) bünyesinde kurulan “E-Ticaret Meclisi” ilk toplantısı, TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu ve Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci’nin katılımıyla 25 Ekim’de gerçekleştirildi. Toplantıda, meclis başkanlığına GittiGidiyor Genel Müdürü Öget Kantarcı seçildi.

Türkiye’nin önde gelen e-ticaret şirketlerinin, e-ticareti düzenleyen kamu kurumlarının ve e-ticaret derneklerinin temsilcilerinden oluşan yeni “TOBB E-Ticaret Meclisi”nin ilk başkanlık görevini üstlenen Kantarcı, kamu ve özel sektörün birlikte çalışmasında önemli bir köprü görevi görecek bu meclisin hayata geçireceği önemli projelere liderlik edecek.

Konuyla ilgili açıklama yapan Kantarcı, “TOBB çatısı altında e-ticaret sektörünü büyütecek ve büyüyen ekonomimize ciddi katkılar sağlayacak bu meclisin başkanı olarak seçilmiş olmaktan son derece onur duyuyorum.” dedi.

“Birlikte çok önemli projelere imza atacağız”
E-Ticaret Meclisi’nde, e-ticaret sektörünü geliştirmeye ve dolayısı ile Türkiye ekonomisini daha da büyütmeye yönelik projelerin konuşulacağını, bu amaçla belirlenecek ortak hedefler için düzenli bilgi akışının sağlanacağını ve meclisin dinamik ve üretken bir yapı olacağını da kaydeden Kantarcı, “Sektörün güçlü oyuncuları ve devletin ilgili kademeleriyle sağlanacak bu güç birliği sayesinde e-ticarette gerçek potansiyelimizi ortaya çıkaracak, bizi yeni ufuklara taşıyacak somut adımlar atacağız. Birlikte çok önemli projelere imza atacağımıza, e-ticaretin gelişmesine çok büyük katkılarda bulunacağımıza, ekonomimizi daha da büyütecek ciddi bir sinerji yaratacağımıza yürekten inanıyorum.” şeklinde konuştu.

Kantarcı açıklamasının devamında şunları söyledi: “Sahip olduğumuz genç nüfusumuz, ekonomik gücümüz ile dikkatleri üzerine çeken ve bölgemizde model olan bir ülkeyiz. Bugün ekonomimizin daha da büyümesi için dijital dönüşümü en iyi şekilde uygulamalı, e-ihracatı büyütmeliyiz. Ülkemizin koymuş olduğu ihracat hedeflerini e-ticaret ile yakalayabileceğine inanıyoruz. Üreticilerimizi e-ticaret aracılığıyla yurtdışı pazarlarına açarak ihracatımıza büyük katkılar sağlamayı hedefliyoruz. Bu topraklardan çıkmış ilk büyük internet girişimlerinden biri olarak, Türkiye’de e-ticaretin gelişimine katkıda bulunmak, sektörü ve ekonomimizi büyütmek temel amaçlarımızın başında geliyor. Uluslararası tecrübemiz ile ülkemiz için bu konuda üzerimize düşeni yapmaya her zaman devam edeceğiz.”

“E-ticarette sektörel birliği sağlamak adına önemli bir adım attık”
E-Ticaret Meclisi’nin sektörün gelişmesine yönelik çalışmalarında özel sektör ve kamunun uyumuna dikkat çeken TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu ise toplantının açılışında yaptığı konuşmada, yeni ekonominin lokomotifi olan e-ticarette sektörel birliği sağlamak adına önemli bir adım attıklarını, sektör meclislerinin, sektörlerin önde gelen firma, dernek ve kamu kurumu temsilcilerini bir araya getirdiğini söyledi. İnternetin sunduğu fırsattan tam olarak faydalanamadıklarını vurgulayan Hisarcıklıoğlu şöyle devam etti: “Neden böyle? En önemli nedenlerin başında güven eksikliği geliyor. Dünya Değerler Anketi’ne göre, başka insanlara güvenirim diyenlerin oranı Türkiye’de yüzde 8, ABD’de yüzde 37, İsveç’te yüzde 63. Bizdeki bu güvensizlik e-ticaretin gelişmesini engelliyor. İnsanlar kredi kartı bilgilerini online mecrada paylaşmak, tanımadığı satıcıdan ürün almak istemiyor. Gümrük ve Ticaret Bakanlığımızın, e-ticaret sitelerinin kayıt altına alınması ve güven damgası uygulaması, işte bu sorunu çözmek için doğru araçlar. Tüm sektörü temsil eden meclisimizle birlikte, TOBB olarak bu işi en doğru şekilde yapacağımıza inanıyoruz. Bu düşüncemizi Bakanlığımızla da paylaştık”.

“E-Ticaret ekonominin büyüme dinamiklerinde de kalıcı değişiklikleri oluşturuyor”
Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci de dünyada ve Türkiye’de e-ticaret sektörünün çok hızlı büyüdüğünü belirterek, bu yeni yapının ekonominin büyüme dinamiklerinde de kalıcı değişiklikleri oluşturduğunu söyledi. Tüfenkci, dünyada ve Türkiye’de e-ticaret sektörünün çok hızlı büyüdüğünü ve bu yeni yapının ekonominin büyüme dinamiklerinde de kalıcı değişiklikleri oluşturduğunu söyledi. Tüfenkci, e-ticaret sektörünün Türkiye’de son 3 yılda ortalama yüzde 50 büyüdüğünü vurgulayarak, bu büyümenin pazarlama yöntemlerinin değişmesiyle gerçekleştiğini aktardı. E-ticaret tekniklerinin Türkiye’de de giderek önem kazandığına işaret eden Tüfenkci, “Başta tüketiciler olmak üzere, bu sektördeki tüm aktörlerin güvenini inşa edecek düzenlemeleri hayat geçirmek, stratejik bir önem taşımaktadır.” dedi.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu