Şifre paylaşımı büyük risk doğuruyor!

Türkiye’de internet kullanıcıların yarısı şifrelerini başkalarıyla paylaşıyor bu da güvenlik riski doğuruyor.

Türkiye’de internet kullanıcılarının yaklaşık yarısı (yüzde 44), şifrelerini başka biriyle paylaştıklarını ya da insanların görebilecekleri bir yerde bıraktıklarını kabul etti. Bu durum siber bilinç konusunda bir eksiklik olduğunu gösteriyor ve siber suçluların tüketicilerin kilitlerini kırarak çevrimiçi hayatlarının içine kolayca erişebilecekleri anlamına geliyor.

Tüketiciler çevrimiçi alışveriş siteleri konusunda hemfikir

İlgili Makaleler

Şifrelerin önemi sorulduğunda katılımcılar, güçlü şifrelerin daha çok en önemli buldukları çevrimiçi hizmetler için gerekli olduğunu düşündüklerini dile getirdiler. Yapılan çalışmalar, tüketicilere göre güçlü şifre gerektiren siteler çevrimiçi bankacılık (%51), e-posta (%46) ve sosyal medya siteleri (%42) olduğunu buldu.

Tüketiciler aynı zamanda çevrimiçi alışveriş sitelerinin ve ödeme uygulamalarının da güçlü parolalar gerektirdiğini düşünüyor, ancak bu sitelere aynı derecede önem vermiyorlar. Dörtte bir oranında (%25) katılımcı bu sitelerin güçlü bir parola gerektirdiğini düşünse de katılımcıların yalnızca %30’u çevrimiçi alışveriş sitelerinin önemli bir hizmet olduğu konusunda hemfikir.

Kullanıcılar kişisel kimlik verileri için ilave bir korumaya gerek duymuyor

Tüketiciler, çevrimiçi finansal işlemlerin güçlü bir parola gerektirdiğini kabul etseler dahi, üçte biri kadar (%29) kullanıcı bu hizmetleri kullanırken kişisel kimlik bilgileri için ilave bir korumaya gerek olmadığını düşünüyor. Satın aldıkları markaların ihtiyaç duydukları tüm korumayı sağlamasını bekliyorlar.

İnternet kullanıcılarının neredeyse üçte biri (%28), kişisel bilgilerini daha büyük bir risk altına sokarak, parolalarını aile üyeleri ile rahatça paylaştıklarını kabul etti. Kullanıcıların %44’ü hem parolalarını paylaşmış hem de bunları başkalarının görebileceği yerlerde bırakmış. On kişiden biri (%14) parolalarını arkadaşlarıyla ve şaşırtıcı bir oran olan %6’sı ise meslektaşları ile paylaşmış. Ayrıca, tüm ihtiyaçları için tek bir e-posta adresi kullanan üçte birin üzerinde orana sahip tüketiciler (%38) için bu parola paylaşımı pahalıya mal olabilir. Bu parola yanlış ellere geçtiğinde, ilgili e-posta adresinde depolanan tüm bilgilere ulaşılabilir.

“En karmaşık parola dahi başkaları tarafından bilindiğinde zayıftır”

Kaspersky Lab Kıdemli Güvenlik Araştırmacısı David Emm konuyla ilgili şunları söyledi: “Tüketicilerin parolaları konusunda daha fazla siber bilince sahip olması gerekir. Bir kez paylaştıktan sonra, parolanızın başka kimlerin eline geçeceğini bilmeniz çok zordur. Yaptığımız araştırma, neden güçlü parolalara ihtiyacımız olduğu anlayışı ile insanların bu parolaları güvende tutmak için yaptıkları eylemler arasında gerçek bir uyuşmazlık olduğunu göstermektedir. Hiç kimse bir arkadaşının veya aile üyelerinden birinin kendileriyle paylaştıkları parolayı bilerek ifşa etmelerini beklemez, ancak parolalarını paylaşarak tüketiciler bu bilginin yanlış ellere düşme riskini artırmakta. Bu durum, siber suçluların kişisel ve finansal bilgilere kolayca erişmesine imkan verebilir ve ele geçirilmiş hesaplar kötü niyetli bağlantıların ve dosyaların başkalarına zarar verecek şekilde dağıtımı için kullanılabilir. En karmaşık parola dahi başkaları tarafından bilindiğinde zayıftır, bu nedenle parolanızı kendinize saklayın.”

.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu