Türkler, Amazon bulut servislerinde hızlı

Murat Yanar AWS Türkiye Genel Müdürü
Murat Yanar
AWS Türkiye Genel Müdürü
Amazon tarafından sunulan bulut servislerinin Türkiye’deki her ölçekten şirket arasında yayıldığını açıklayan AWS Türkiye Genel Müdürü Murat Yanar, kendi servislerinin diğer bulut sağlayıcılarından farklarını anlattı.
E-ticaret alanında olduğu gibi genel bulut (public cloud) alanında da dünyada liderliği kimseye kaptırmayan Amazon, bu yıl ilk kez buluttan elde ettiği gelirleri açıkladı. Açıklanan rakamlar, 2006’da Amazon Web Services (AWS) çatısı altında sunulmaya başlanan bulut servislerinin Amazon için milyarlarca dolarlık bir iş haline geldiğini gösteriyor. “AWS bugün 5 milyar dolar üzerin
de geliri olan kârlı ve hızlı büyüyen bir işletme” diyen Amazon Web Services Türkiye Genel Müdürü Murat Yanar, bunun önemli nedenlerinden birinin, bulut bilişimin yeni “normal” haline gelmesi olduğunu söylüyor. “Artık her ölçekten şirket, uygulamasını AWS üzerinde konuşlandırıyor. Yeni şirketlerin işlerini sıfırdan bulut üzerine kurduklarını, mevcut şirketlerin yeni uygulamalarını sıfırdan bulut üzerinde çalışacak şekilde oluşturduklarını ve kurumsal şirketlerin de var olan uygulamalarını buluta geçirmek için mümkün olduğunca hızlı bir şekilde hareket ettiklerini gözlemliyoruz” diyerek açıklamasını sürdürüyor.
AWS’nin sadece 2015’in ilk çeyreği için açıkladığı büyüme rakamı bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 49 daha yüksek. Şirketin hızlı büyüme kaydettiği alanlardan biri depolama servisi. Hem bağlanan cihaz sayısı hem de etkinlik düzeyi açısından veri transferi miktarının bu konuda önemli bir gösterge olduğunu savunan Yanar, 2014’ün son çeyreğinde Amazon S3’teki veri transferi miktarının, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 102 arttığını açıklıyor. Benzer bir büyüme rakamı AWS’nin hesaplama servisi olan Amazon EC2 için de geçerli. Yanar, “2014’ün son üç ayında Amazon EC2’nin saat bazı kullanımında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 93 artış gördük” açıklamasında bulunuyor.

Yemeksepeti, Arçelik, Peak Games kullanıyor

Dünyada Amazon’un bulut hizmetlerinden yararlanan şirketler arasında Pinterest, AirBnB, Dropbox, Spotify gibi internet şirketlerinin yanında Shell, BP, Johnson and Johnson, Intuit, GE, Phillips, Netflix, Samsung, Adobe, Condé Nast, Washington Post ve New York Times gibi büyük kurumsal şirketler var.
Türkiye’den müşterileri arasında ise Peak Games, Gamegos, Digitürk, Arçelik, Yemeksepeti ve Beşiktaş Koleji (BJK Koleji) yer alıyor. “Türkiye’de de her ölçekteki işletme arasında gördüğümüz büyüme bizi gerçekten mutlu ediyor” diyen Yanar; Avrupa, Ortadoğu ve Afrika bölgesini içine alan EMEA bölgesinde AWS servisleri kullanmaya başlayan ilk müşteriler arasında Türk şirketler olduğuna dikkat çekiyor. AWS’nin daha fazla müşteriye ulaşabilmek için Türkiye’de kanal iş ortakları yapısı da bulunuyor.
Yanar’ın verdiği bilgilere göre dünyada 1500’den fazla kamu kurumu ve 3 bin 600’den fazla akademik kurum AWS servislerini kullanıyor. AWS’nin dünyadaki aktif kullanıcısı sayısı ise 1 milyonun üzerinde. Aktif kullanıcı, son bir ay içinde AWS servisini kullanan kişiyi ifade ediyor.

48 kere fiyatı düşürdü

Yanar’a göre AWS’yi, diğer bulut hizmet sağlayıcılarından ayıran birkaç özellik var ve bunlardan biri fiyat felsefesi. “Amazon, her iş birimi için geçerli olan basit ve tutarlı bir fiyatlandırma felsefesi izlemektedir” diyen Yanar, AWS’nin kuruluşundan bu yana fiyatlarını 48 kere düşürdüğünü açıklıyor. “Müşterilerimiz için fiyatlarımızı düşürmek amacı ile durmaksızın kendi yapımızdaki maliyetleri düşürmeye çalışıyoruz. Biz, hacmi yüksek ve marjı düşük olan bir yapıda çalışmayı seviyoruz ve bu konuda çok rahatız” diyen Yanar açıklamasını şöyle sürdürüyor: “Fiyat düşürme kendimize dikkat çekmek için yaptığımız bir şey değil. Bizim böyle bir DNA’mız ve işletme becerimiz var. Geçen bir kaç sene içerisinde, müşterilerimizin AWS kurulumlarını otomatik olarak izleyip maliyetlerini azaltma, sistem performansı ve güvenilirliği ve olası güvenlik açıklarını kapatma konusunda proaktif olarak tavsiyeler sağlayan ‘Trusted Advisor’ sistemimiz vasıtası ile müşterilerimize 2.6 milyondan fazla Trusted Advisor bilgilendirmesi göndererek onların 350 milyon dolardan fazla tasarruf etmelerini sağladık. Dolayısıyla, düzenli olarak fiyatlarını düşüren ve bunu bir yaşam biçimi olarak gören bir iş ortağı ile çalışmanın, müşterilerimiz açısından önemli olduğunu düşünüyoruz.”
Yanar, AWS’nin bir diğer özelliğinin de yeni ürün ve servisler çıkarmak olduğuna dikkat çekiyor. 2011’de 80 önemli servis ve özelliği piyasaya çıkardıklarını belirten Yanar, bu rakamın 2012’de 160’a, 2013’te 280’e ve 2014’te de yüzde 80 büyüme ile 516’ya çıktığını vurguluyor. “Bulut bilişim pazarındaki diğer şirketlere kıyasla inovasyon hızımıza ve platform genişliğimize bakıldığında, AWS kısa ve uzun vadede müessesler için çok cazip bir iş ortağı konumundadır” diye ekliyor.

1 2Sonraki sayfa

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu