MeaMinds tarafından yapılan bir sosyal medya araştırması Türklerin girişimci yerine mucit kelimesini kullanmayı tercih ettiğini ortaya çıkardı.
Türk teknoloji şirketi Proline’ın Ar-Ge merkezi tarafından geliştirilen Online Müşteri İlişkileri Yönetim Platformu MeaMinds’ın, 1 Kasım 2014 – 30 Aralık 2014 tarihleri arasında yaptığı sosyal medya analizi, kullanıcıların “girişimcilik” üzerine paylaştığı mesajları mercek altına aldı.
Girişimci=Mucit
MeaMinds’ın analizine göre, Facebook, Twitter ve Google+ kullanıcılarının girişimcilik hakkında yazdığı 30 binin üzerindeki mesajda en çok kullanılan sözcük “mucit” (yüzde 30) oldu. Mucit sözcüğünü “inovasyon” (yüzde 15) ve “girişimcilik” (yüzde 6) anahtar sözcükleri izledi. Girişimcilik hakkında öne çıkan diğer anahtar sözcükler arasında Bill Gates’in soyadı olan “Gates”, “yenilik” ve “sosyal inovasyon” yer aldı.
Girişimciliği en çok erkekler konuşuyor
MeaMinds, sosyal medyada yazılan mesajların cinsiyet dağılımını da çıkarabiliyor. Platformun yaptığı girişimcilik için anahtar sözcükler analizi, girişimcilik hakkında yazılan mesajların yüzde 70’inin erkekler tarafından yazıldığını ortaya koyuyor. Girişimcilik hakkında yazılan mesajların yüzde 70’e yakınının masaüstü bilgisayarlar üzerinden yazılmış olması da analizde öne çıkan bir başka önemli bulgu oldu. Mesajların yüzde 79’u Facebook üzerinden yayınlanırken, Twitter yüzde 20, Google + ise yüzde 1’lik dilimi kapsadı.
2011 yılında kullanıma sunulan MeaMinds; Twitter ve Facebook gibi Türk kullanıcılarının yorum yapmak için en çok tercih ettiği sosyal medya mecralarında paylaşılan içerikleri otomatik “olumlu”, “olumsuz” ve “nötr” olarak anlamlandırarak, kurumlara pazar analizi, etki değer analizi, rekabet analizi gibi her markanın ihtiyacına göre farklı raporlama imkânları sunuyor.
Araştırmanın infografiğine bir sonraki sayfada ulaşabilirsiniz.