Gartner’ın yeni araştırması, daha önce yapay zeka kullanan işletmelerin yüzde 55’inin, her yeni kullanım durumu için AI sistemini düşündüğünü ortaya koydu. Aynı zamanda, işletmelerin yüzde 52’si yeni AI kullanım vakalarını değerlendirirken risk faktörlerini kritik bir durum olarak göz önünde bulunduruyor.
Uzmanlar, bu stratejinin AI kullanımının ayırt edici özelliği ve artan yatırım getirisinin itici gücü olduğunu belirtiyor. Ancak AI’nın sadece yapay zeka anlamına gelmediğini vurgulayarak, şirketlerin her kullanım durumu için AI’yı dikkate alma olasılığının daha yüksek olduğunu ifade ediyorlar.
Yapay zeka üretim süresini artırıyor
Toplamda 622 katılımcının yer aldığı anket, AI kullanan işletmeler arasında gerçekleştirildi. Katılımcılar, ortalama 41 projede yapay zeka uyguladıklarını ve bu kullanım durumlarının ortalama 3.5 yıl boyunca üretimde kaldığını bildiriyor. Küresel işletmeler ise ortalama 4 yıl boyunca 51 kullanım vakası uyguladı. Bu veriler, işletme büyüklüğü ile birlikte kullanım vakalarının sayısının ve üretim süresinin arttığını gösteriyor.
AI yatırımının getirisini değerlendirirken, işletmelerin yüzde 52’si teknik ve iş metriklerinin bir kombinasyonuna odaklanıyor. Daha küçük işletmelerde, teknik metrikler genellikle AI kullanım vakalarının değerini ölçmek için kullanılıyor. Daha fazla işletme ise diğerlerine kıyasla yüzde 41 oranında, müşteri başarısı ile ilgili iş metriklerini kullanarak sistemlerini tahmin ediyor.
Uzmanlar, yapay zeka teknolojisi kullanan şirketlerin, müşteri çekme ve elde tutma konusunda yeni AI projelerine yönelik aktif bir yönetici katılım döngüsü oluşturduklarını ve AI’nın iş süreçleri üzerindeki etkisini daha açık bir şekilde ifade edebildiklerini belirtiyorlar. Bu strateji, şirketlerin müşterilere yönelik memnuniyeti artırarak rekabet avantajı elde etmelerine yardımcı oluyor.