Bir web sitesindeki en önemli üç şey: Hız, mobil uyumluluk ve taze içerikler

Nanbis, firmaların organik aramalarda üst sıralarda çıkması için SEO optimizasyonuna uygun içerikler üretiyor.

Nanbis CEO’su Ahmet Yılmazcan: “Web sitesinin hızı, mobil uyumluluk ve düzenli içerik güncellemeleri, kullanıcıların sitede kalma süresini ve SEO puanını artırmak için kritik 3 unsur.”

Nanbis’i biraz anlatır mısınız?

Teknoloji tarafında firmalara 360° destek veren Nanbis’i 8 sene önce kurduk. İlk zamanlarda daha çok mobil uygulama ve web tarafında işler yapıyorduk. İngiltere’de bir mobil uygulama projesi yaptık ve bir mobil uygulama projesi nasıl batar, orada öğrendik. Bunu aslında bir kazanım olarak görüyoruz çünkü bir işi batırdığınızda çok şey öğreniyorsunuz. Bu hikayenin bir çıktısı olarak İngiltere’de ilk şirketimizi kurmuş olduk. 

Firmaların ilk olarak web sitelerini yapıyoruz ve daha sonra 360°’lik bir yaklaşımla destek veriyoruz. Web sitelerini SEO kurallarına uygun ve mobil uyumlu hale getirdikten sonra, dijital pazarlama yani Google Ads planı oluşturuyoruz. Firmaların organik aramalarda üst sıralarda çıkması için SEO optimizasyonuna uygun içerikler üretmeye başlıyoruz. Daha sonra sosyal medya reklamları, sosyal medyayı yönetimi, influencer iş birlikleri gibi reklam çalışmalarına başlıyoruz. 

İnsanlar bir şirketi tanımak istediklerinde hala web siteleri mi daha etkili oluyor?

Web tarafı gerçekten önemli. Çünkü web siteleri firmanın e-ticaret tarafını da kendi bilgilerini de bir dükkan gibi ziyaretçiye tanıtıyor. Diğer taraftan, dijital pazarlamada verilen reklamlara tıklandığında bağlantının bir yere gitmesi lazım. Burası da web sitesi tabii. Sosyal medya da bir vitrin elbette fakat insanlar hala firmanın web sitesini görmek istiyor. Örneğin, bir firma ile toplantı yaptıktan sonra neler yaptıklarını incelemek için hemen web sitesine bakıyorlar. Bu nedenle, hangi büyüklükte ve sektörde olursa olsun, her firmanın web sitesi mutlaka olmalı. 

Firmaların web tarafında mutlaka dikkat etmesi gereken konular neler?

Bir web sitesindeki en önemli şeylerden biri sitenin hızlı açılması çünkü bir site 6 saniyeden daha geç açılıyorsa o siteye kimse girmez. Bu tabii dünya kullanıcılarının oranı ama açılma süresi artık daha da kısaldı, 2-3 saniyelere kadar düştü. Kullanıcının siteye girdikten 7-8 saniye sonra şirketin ne yaptığını anlaması lazım. Bu nedenle ana sayfa çok önemli. Firma anasayfada kendisini iyi tanıtıyorsa ve ziyaretçinin ihtiyacı olan hizmeti sunuyorusa, oturum süresi devam ediyor ve daha da uzuyor. Ama bu 7 saniyede firmalar kendilerini iyi anlatamazsa kullanıcı siteyi hızlıca terk ediyor. Bir diğer konu da web sitesinin mobil uyumlu olması çünkü mobil kullanım oranı artık %60-70 seviyesinde. 

SEO optimizasyonu testine göre, sitelerin 80’in üzerinde bir puana sahip olması gerekiyor. Bu testteki en önemli unsurlardan birisi de içerik elbette. Bazı şirketler web sitelerini kuruyor ancak içerik hiç güncellenmiyor. Web sitesindeki metinlerin, makalelerin mutlaka güncel olması, ayda en az 1-2 tane yeni içerik eklenmesi gerekiyor. Kısacası dikkat edilmesi gereken en önemli üç konu; hız, mobil uyumluluk ve taze içerikler diyebiliriz.

Nanbis olarak, yapay zekadan nasıl faydalanıyorsunuz?

Yapay zeka tarafına gerçekten çok eğiliyoruz çünkü bu bir trend değil. Bu teknolojinin kullanımı daha da yaygınlaşacak çünkü çok hızlı gelişiyor. Özellikle üretken yapay zeka gerçekten çok zeki ve çok hızlı çalışıyor, içerikler üretiyor. Biz de içerik ve görsel üretirken yapay zeka kullanıyoruz fakat içerikleri tekrar elden geçirip SEO optimizasyonlarına uygun hale getiriyoruz. Bir projemizde ise üretken yapay zekayı firmanın veritabanı üzerinden bir çıktı veren yardımcı olarak kullanıyoruz. “Bir dahaki dönemde hangi ürünleri satmam gerekiyor?” prompt’u üzerinden yapay zeka geçmişe bakıyor, çok hızlı bir şekilde verileri derliyor ve önerilerde bulunuyor.

Yapay zeka tarafında, hikaye yaratma üzerine Amerika’da bir mobil uygulamamız da var. İnsanlar bu uygulamaya girerek oluşturmak istediği hikayeyi, konularını yazıyor ve yapay zeka güzel bir hikaye oluşturuyor. Kullanıcı örneğin o hikayedeki kişiyle konuşmak istiyorum diyor ve yapay zeka o karakterde kullanıcıyla konuşmaya başlıyor. Bu hala üzerine çalışmaya devam ettiğimiz bir projemiz çünkü üretken yapay zeka çok daha ileri seviyelere gelecek, biz de bu teknolojinin bir ucundan tutmak istiyoruz.

Röportajın videosunu buradan izleyebilirsiniz.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu