Dijital pazarlamada faaliyetler her amaca göre yeniden şekillenir

Poligon Interactive Ajans Başkanı ve CIO’su Alper Güçer: "Poligon Interactive’in “kalıcı” olması için sürdürülebilir bir yapı kurduk."

Poligon Interactive Ajans Başkanı ve CIO’su Alper Güçer: “Firmayı iyi tanımak, amacı doğru anlamak ve bu doğrultuda stratejiyi belirlemek dijital görünürlüğü artırmanın olmazsa olmazıdır.”

Poligon Interactive Ajans Başkanı ve CIO’su Alper Güçer ile Türkiye’de uygulanan dijital pazarlama yöntemlerini konuştuk…

Poligon Interactive’in Türkiye’nin ilk dijital ajanslarından biri olduğunu biliyoruz. Bizlere ilklerden olmanın avantaj ve dezavantajları hakkında neler söylersiniz?

1997 senesinde ajansı kurduğumuzda, dijital pazarlama bütün dünyada daha çok yeniydi. Büyük kurumsal firmaların web siteleri yoktu, bırakın sosyal medya platformlarını henüz Google bile hayatımıza girmemişti. Şimdi, Z kuşağına o günleri anlattığımızda masal gibi dinliyorlar ama bunlar dijitalin ne hızla hayatımıza girdiğinin bir kanıtı aslında. Bu yüzden ilk olmanın avantajı nedir sorunuzu, “her şeyi bütün dünya ile aynı anda ve profesyonel çalışma alanında deneyimleyerek öğrenmek” şeklinde yanıtlayabilirim. 

Ortağım Gökhan ve ben, baştan beri Poligon Interactive’in her zaman “kalıcı” olmasını önemsedik ve bu doğrultuda sürdürülebilir bir yapı kurmak için çok çalıştık. Bazı bakış açılarına göre bu durum bir dezavantajmış gibi görünebilir; sürekli çalışmak, araştırmak, yeni ve güncel kalabilmek… Bizce öyle değil. Dijital alandaki gelişmelere tanık olmak, onları yakından izlemek ve hemen projelerinizde uygulamak, kısacası çılgın bir hızla ilerleyen bu gelişimin tam da ortasında olmak bizlere heyecan veriyor. 

Poligon Interactive bu sene 25. yaşına giriyor. Bu bize, kalıcılık ve sürdürülebilirlik konusunda da başarılı olduğunuzu gösterir mi?

Aslına bakarsanız 25 senedir sektörde olmaktan çok, uzun seneler aynı firmalara hizmet veriyor olmamızı daha çok önemsiyoruz. Türkiye’nin otomotiv sektöründeki birçok isimle çalışıyoruz. Müşterilerimiz bizimle çalışmaktan ve aldıkları hizmetten memnunlar, biz de onların çözüm ortağı olmaktan. Tabii otomotiv yanında tekstil, gıda, sağlık, ilaç, biyokimya, perakende, kozmetik gibi sektörlerdeki birçok büyük markayla da çalışıyoruz. Müşterilerimiz ile ortalama çalışma süremiz 8 sene. Sektörde, “rekor” olarak tanımlanan sürelerde hizmet veriyoruz. İşte, gerçek başarı bizim için bu.

Biraz da uzman olduğunuz konular hakkında konuşalım. Mesela, dijital görünürlüğü artırmak için şirketlere neler öneriyorsunuz?

Bu, dijital pazarlamanın en temel sorusudur. Yanıtlamak için öncelikle firmanın amacının ne olduğunu bilmek isteriz. Marka bilinirliği mi, yeni ürün tanıtımı mı yoksa e-satış mı? Amaç bilindikten sonra stratejiyi oluşturmak kolaylaşır. Hedef kitle oluşturulur, platform belirlenir, ürünün özelliklerini ön plana çıkartan içerikler seçilir, gerekiyorsa bir iniş sayfası hazırlanır ve pazarlama faaliyetleri başlar. Bu faaliyetlerin tümü her amaca göre yeniden şekillenir. Bu yüzden firmayı iyi tanımak, amacı doğru anlamak ve bu doğrultuda stratejiyi belirlemek dijital görünürlüğü artırmanın olmazsa olmazıdır. Bu da ancak deneyimli bir dijital pazarlama ajansı ile birlikte olur. 

Dijital pazarlamanın yapılacağı platformlar amaca göre değişiklik gösterir dediniz. Buradan her firma için web sitesi şart değil sonucu çıkabilir mi?

Bu gerçekten iyi bir soru oldu. Web sitesi her zaman önemlidir. Kendinizi düşünün; sosyal medyada bir reklam gördünüz ama bu firmanın adını ilk kez duyuyorsunuz. Satın alımı gerçekleştirmeden önce, güvenilir olup olmadıklarını tespit etmek için ne yaparsınız? Web sitesi olmayan firmalar size ne düşündürür? Büyük ihtimalle alışverişi tamamlamaktan çekinirsiniz. 

Öte yandan, küçük işletmeler ya da el emeğini satmak isteyenler için mağaza açabilecekleri pazaryeri siteleri var. Her iki taraf için de kolaylık sağlıyorlar. Ödeme güvenliğinden, kargo takibinden ya da iade ettiğinizde geri ödeme alacağınızdan emin olduğunuz… Ama siz orta ve büyük ölçekli bir firma iseniz mutlaka ve mutlaka web sitesine ihtiyacınız olacaktır. 

Web sitesi denilince hemen ardından akla SEO geliyor. SEO ile ilgili en çok yapılan yanlışlar nedir? Burada şirketler hangi yolu izlemeli?

SEO yani Arama Motoru Optimizasyonu, dijital pazarlamanın önemli alanlarından biri. Doğru uygulandığında size para kazandırır. Basitçe, arama motorları üzerinden yapılan aramalarda, belli kelimelerde ilk sayfada ve ilk sıralarda çıkıyor olmak, o kelime için verdiğiniz reklam giderinden sizi kurtarır. 

SEO ile ilgili en büyük yanılgı, kalıcı olduğunun sanılmasıdır. Başlangıçta en doğru şekilde kurgulanmış ve uygulanmış olsa da SEO çalışmaları süreklilik gerektirir. Çünkü arama motorlarında arattığımız kelimeler ihtiyaçlarımızın göstergesidir. Buna en güzel örnek pandemi dönemidir. 2018’de en çok aranan kelimeler ile 2019’da aratılan arasındaki farkı düşünelim. Hiç aklımıza gelir miydi, hepimizin birlikte “ameliyat maskesi” diye aratacağımız? Bir de SEO’dan çok kısa vadeli geri dönüşünü beklemenin hata olduğunu söyleyebilirim. SEO orta ve uzun vadeli bir yatırımdır.

E-ticaret günden güne hacmini artırıyor ve ticaret siteleri SEM konusunda ciddi paralar ayırıyor. Doğru strateji ne olmalı?

Arama Motoru Pazarlaması, SEO’ya göre daha kısa sürede sonuç alınabilecek ama maliyeti daha yüksek olan ve yine süreklilik gerektiren dijital pazarlama çalışmasıdır. SEM için uzman bir kadro ile çalışmak ilk doğru adımdır. Dikkatli bir şekilde konu takip edilmezse büyük maddi kayıplar söz konusu olabilir. Her dijital pazarlama adımında olduğu gibi amaç ve hedef kitle burada da iyi düşünülerek irdelenmeli ve belirlenmelidir. Anahtar kelime seçimi, negatif kelimelerin belirlenmesi, içeriğin ilgi çekici olması gibi etkenler önemlidir. Reklamın gösterildiği lokasyon, gün, saat gibi konular da tabii. İlgi görmeyen reklamların kapatılması, sonuç getiren reklama bütçe kaydırılması gibi müdahaleler gerekebilir. Dijital pazarlamanın en titizlikle çalışma gerektiren alanı SEM’dir desek doğru olur. 

Peki ajans olarak dijital pazarlama için siz hangi çözümleri sunuyorsunuz?

Geçen 25 sene içinde, sektörün gelişimi ve müşterilerin ihtiyaçları doğrultusunda hizmet kalemlerimizi değiştirip güncelledik. İstanbul, Toronto ve Malta ofislerimizde şu anda, Web Sitesi Yapımı ve Yönetimi (CMS), Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) ve Arama Motoru Pazarlaması (SEM), Sosyal Medya Pazarlaması (SMM) ve Dönüşüm Optimizasyonu (CRO) hizmetlerini sunuyoruz. Çalıştığımız ülkeler Türkiye başta olmak üzere Kanada, Avrupa ve Ortadoğu ülkeleri. Müşterilerimize, gereksinimleri ve ülkelerinin gerçekliklerine göre farklı hizmetler sunsak da genel olarak bu hizmetleri sayabiliriz.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu