MANŞETRöportaj

ITserv, yeni servis masası yazılımı ile rekabette fark yaratmaya hazırlanıyor!

İlk yeri ve milli izleme yazılımı ITOC ile farklılaştıklarını söyleyen ITserv CEO’su Mehmet Ertan Erdoğan, “Yakın zamanda bir servis masası yazılımını bitireceğiz. Şu anda iç kullanımda ve müşterilerimizde kullanmaya başladık. Yine pazarda çok rekabetçi bir sorun olarak ön plana çıkacak” diyor. 

2012 yılında kurulan ITserv CEO’su Mehmet Ertan Erdoğan, şirketin temellerini, pazarda güçlü bir sistem entegratörü ve servis firması eksikliğini fark ederek atıyor. Ardından ITBackup ve ITCloud gibi iki önemli kuruluşla beraber hizmetlerini genişleten ITserv, sadece İstanbul değil, Ankara’da da bölge müdürlükleriyle sektörde önemli bir alanı dolduruyor. Bununla birlikte Türkiye’nin 7 bölgesinde anlaşmalı servis ağlarıyla ve kendi ofisleriyle Tüm Türkiye’yi kapsayacak yaygınlığa ulaşan şirketin hikayesini ve uzmanlıklarını ITserv CEO’su Ertan Erdoğan’dan dinledik… 

Şirket olarak sektörünüzde nasıl bir farklılık yaratıyorsunuz?

ITserv, kutu satışı yapan bir firma değil. Yapmış olduğu tüm satışların arkasına kendi hizmet kadrosuyla beraber ürünlerin kurumlarını yapan, bakım destek hizmetlerini gerçekleştiren ve kendi yazılım ekibi olan bir kurum. Sektöre yönelik yazılımlarla beraber işletmenin ihtiyaç duyduğu çözümleri A’dan Z’ye kendi kadrosunda verebilen satış, kurulum, projelendirme, bakım destek ve yazılım hizmetleriyle müşterilerin bütün ihtiyaçlarını tek bir merkezde çözebilen entegratör. Halen 40 müşteride 40 bin kullanıcıya hizmet veriyoruz.

Pandemi sizi nasıl etkiledi?

Kökeni hizmet olduğu için pandemi aslında ITserv’i ticari anlamda olumlu yönde etkiledi. Şirketlerin uzaktan çalışmasıyla beraber alışılmamış bir sürecin içine girildi. Fakat ITserv’in müşterileriyle birlikte oluşturduğu alt yapılar ve bu alt yapılara ait çözümler aslında ne kadar sağlıklı bir hizmet verildiğini ortaya koydu. Kurumun kendini test etmesi için önemli bir fırsat oldu. Geriye dönüp baktığımız zaman bu süreçte pandeminin ilk senesinde yaklaşık olarak %100’e yakın bir büyüme gerçekleştirdik ve müşterilerimizin tamamını uzaktan çalışma döneminde sorunsuz bir şekilde çalıştı. Bunu da kendi açımızdan önemli bir başarı kriteri olarak görüyoruz.

2021 yılı nasıl geçti, 2022 yılı büyüme hedefiniz nedir?

Ana işi dövizle yürüyen bir firma olduğumuz için 2021 yıl içerisinde, özellikle son dönemdeki kur dalgalanmaları sebebiyle az da olsa etkilendiğimizi söyleyebiliriz. Yine de bir önceki yılı yaklaşık %37-%38 büyüme ile kapattık. 2022’i sıçrama yılımız olarak görüyoruz. Bu yıl hayata geçireceğimiz çok önemli projelerimiz var. Hem İstanbul’da hem de Ankara’da birbirinden değerli projelerle beraber en büyük sıçramayı gerçekleştireceğiz.

Yurtdışında hizmet veriyor musunuz? Hangi ülkelerde? Yurtdışının ciro içindeki payı nedir?

Evet yurtdışında hizmet veriyoruz. Daha önce Avrupa’da ve Türki Cumhuriyetler’de çalışmamız oldu. Aynı zamanda Katar’da da bir proje gerçekleştirdik ve gerçekleştirmeye de

devam ediyoruz. Özellikle Türkiye kökenli globalde hizmet veren firmaların da çözüm ortağı olarak daha önce Portekiz’de iki veri merkezi kurulumu gerçekleştirdik. Aynı müşterimizin Ekvador’daki lokasyonuna da hizmet veriyoruz. Katarda yerel sistem entegratörleriyle, müşterilerle çalışıyoruz. Birçok projenin içerisindeyiz. Hem kendimiz direkt olarak Katar’da varız hem de Türkiye’de yer alan önemli teknoloji firmalarının Katar’daki alt yüklenicilerini yaparak birçok kuruma teklif üretiyoruz.

Yeni yazılımlarınız var mı geliştirdiğiniz? Bunlardan bahsedebilir misiniz?

ITserv Teknoloji Hizmetleri öncelikle entegrasyon dünyasına yönelik yazılımlar geliştiriyor. Ama bu hizmet ağını çok daha farklı kollara da taşımaya hedefliyiz. Tabi oradaki ana amiral gemilerimizden biri Türkiye’deki ilk yerli milli izleme yazılımını geliştirmemiz ve yerli milli ürün sertifikasını alarak bunu pazara sunmamız oldu. Birçok müşterilerimizde ITOC yazılımımızı konumlandırıyoruz ve ITOC’la beraber farklılaşıyoruz. Yakın zamanda bir servis masası yazılımını bitireceğiz. Şu anda iç kullanımda ve müşterilerimizde kullanmaya başladık. Yine pazarda çok rekabetçi bir sorun olarak ön plana çıkacak. Çünkü kullanan müşteriler sonuçlarından çok memnun. Aynı zamanda sektöre yönelik birkaç yazılım planımız daha var. Bunların temellerini de attığımızı söylemek isterim. İlerleyen günlerde duyurusunu yapacağız.

Bünyenizde kaç kişi çalışıyor? 2022’de yeni istihdam planı var mı?

Şu anda 60 kişinin üzerinde istihdama sahibiz. İstihdam artırma planımız da bulunuyor. Her ay yeni arkadaşlar kadromuza katılıyor. İstanbul ve Ankara için hem satış bacağımızda hem de servis bacağımızda kadromuzu her geçen gün genişletiyoruz. 2022’de de bu sayının çok daha fazla artacağını tahmin ediyorum.

Çalıştığınız şirketlerden örnekler verebilir misiniz?

Türkiye’de hizmet veren global birçok sektörden lojistik, banka ya da hizmet sektörleri gibi birçok farklı sektöre hizmet veriyoruz. Yurtdışındaki firmaların Türkiye’deki temsilcileri ile ve Türkiye’nin önemli sanayi ve önce gelen kuruluşlarının birçoğu ile çalışmaktayız. Hepsinin alt yüklenicisi olarak onlara sistem sağlıyoruz bu sayede işletmelerin en sağlıklı biçimde çalışmalarına ve ayakta kalmalarına vesile oluyoruz. 2022 yılında hem yazılımlarımız hem donanımlarımız hem de verdiğimiz hizmetlerle beraber çıtamızı çok daha yukarı taşıyacağımızı söyleyebilirim. Bu da bizim için ayrı bir gurur kaynağı olmaya devam edecek. Halen hizmetlerimizi Yıldırım Holding, Beypiliç, Robert Koleji, Neova Sigorta, DAP Holding, Sismax gibi kurumlar kullanıyor. 

Şirketlerin teknolojik donanımını cebe sığdıran uygulama: ITOC

ITserv, ilk yerli ve milli izleme yazılımı sertifikasına sahip ürünü ITOC (IT Operation Center) ile kurumlara hız kazandırıyor. ITOC, kurumlara 7/24 her an ve yer yerden akıllı telefon, tablet veya bilgisayar üzerinden altyapılarını izleme ve uzaktan müdahale edebilme imkanı veriyor. ITOC uygulaması kurumların sistemina entegre edildiği andan itibaren şirket altyapısında bulunan network, enerji, server, depolama, iklimlendirme ve benzeri ekipmanları hemen keşfediyor. Bu keşfin ardından cihaz ve yazılımlarda olası yaşanan problemleri gerçek zamanlı olarak tespit ederek ilgili yöneticilere bildiriyor. Hatta istenirse düzeltilmesi için operasyonel destek sunuyor. Çıkan olası problemlerde tüm çalışanlara bildirim gitmesi yerine sadece, ilgili departman görevlilerine gerekli alarm ve bildirim mesajları gönderiliyor. ITOC uygulaması sistem ve network altyapılarını 7/24 istenilen zaman ve istenilen yerden izleme esnekliği sağlıyor.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu
tr_TRTurkish