Yapay zeka ile güçlenen kurumsal iş uygulamaları

IFS Türkiye CEO’SU Ergin Öztürk: "IFS, şirketlere en kritik anlarda en iyi performansı sergileyebilmeleri için çalışıyor."

IFS Türkiye CEO’SU Ergin Öztürk: “IFS.ai, yapay zeka yetenekleriyle otomasyon, tahmin ve optimizasyon yeteneklerini geliştiriyor. Bu yetenekler, iş süreçlerini daha verimli hale getirme, gelir artışı sağlama, iş esnekliği sağlama ve değer elde etme süreçlerini kısaltma gibi önemli avantajlar sunuyor.”

IFS’i kısaca tanıyabilir miyiz? Kaç ülkede varsınız? Hem globaldeki hem de Türkiye’deki yolculuğunuzdan kısaca bahseder misiniz?

IFS, 1983 yılında İsveç’te kurulmuş olan, 60’dan fazla ülkede 80’e yakın ofiste faaliyetlerini yürüten, dünya genelinde üretim, dağıtım, servis ve bakım-onarım alanlarında faaliyet gösteren şirketler için Kurumsal Kaynak Planlama (ERP), Kurumsal Varlık Yönetimi (EAM) ve Saha Servis Yönetimi (FSM) gibi kurumsal iş uygulamaları geliştiren ve uygulayan bir şirket olarak hizmet vermektedir. IFS, uzman olduğu endüstrilerdeki müşterilerine yenilikçi yapay zeka odaklı çözümler sunar. IFS çözümleri şirketlerin verimliliğini, karlılığını ve müşteri memnuniyetini artırmasına yardımcı olur. Hizmet verdiği şirketlerin, uçtan uca tüm ihtiyaçlarını yıllar içinde geliştirdiği çözümlerle karşılamayı amaçlayan IFS, 6000’den fazla çalışanı ve büyüyen ekosistemiyle 15.000’nin üzerinde müşteriye hizmet vermektedir. Dünya genelinde 4000’den fazla birçok tanınmış şirket ve organizasyon iş süreçlerini IFS ile yönetmektedir.

40 yılı aşan global tecrübemiz ile sadece uzman olduğumuz sektörlerde çalışıyoruz ve hizmet verdiğimiz şirketlerin uçtan uca tüm ihtiyaçlarını yıllar içinde geliştirdiğimiz yenilikçi çözümler ile karşılamayı amaçlıyoruz. Bu uzmanlık hizmet verilen şirketlerin dijital dönüşümün avantajlarından faydalanarak kaynaklarını en iyi şekilde kullanabilmesini ve sürdürülebilir başarılar kazanmasını hedefliyor. 

IFS Türkiye Ofisi ise 2004 yılında kuruldu ve kurulduğu günden itibaren hızla büyüyen ekosistemiyle aralarında Üretim, Savunma Sanayi, İnşaat, Tesis ve Ekipman yoğun endüstriler, servis ve hizmet gibi farklı sektörlerde 600’den fazla şirkette binlerce çalışan her gün günlerine IFS ile başlıyor. 

IFS, IDC ve Gartner gibi bağımsız araştırma şirketlerinin raporlarında hizmet verdiği tüm ürün ve sektörlerde “liderler” alanında konumlanmış durumda ve aynı zamanda kendi alanında en çok tavsiye edilen şirketlerden biri. IFS olarak Gartner Magic Quadrant’ta FSM alanında sürdürdüğümüz liderliğimizi bu yılda koruduk ve Saha Servis Yönetimi alanında 7. kez üst üste lider seçildik.

IFS Türkiye CEO’SU Ergin Öztürk

Ürün, hizmet ve çözümleriniz neler? Özellikle hangi sektörlere odaklanıyorsunuz?

IFS olarak kurumsal iş uygulamaları (ERP/EAM/FSM) pazarında yalnızca uzman olduğumuz sektörlerde faaliyet gösteriyor ve en son teknolojileri çözümlerimize entegre ederek müşterilerimiz için rekabet avantajı sağlayacak bir modelle şirketlere sunuyoruz. Gerçek zamanlı üretim ve şeffaflıkla yönetilebilir bir altyapı, daha kaliteli üretimi daha az maliyetle yapabilme olanağı ve hem satışlarını hem de tedarikçileri daha iyi planlama yeteneği yani reel verilerle tüm süreçleri takip edebilecekleri uçtan uca entegre bir sistem sağlıyoruz. Temelde beş ana sektörde hizmet veriyoruz. Birincisi savunma ve havacılık, ikincisi üretim, üçüncüsü proje tabanlı endüstriler, dördüncü tesis&ekipman yönetimi ağırlıklı endüstriler, beşincisi ise saha servis ve hizmet gibi alanlardır. Endüstrilere özel tasarımlar, yenilikçi yaklaşımlar ve eksiksiz olarak sunduğumuz uçtan uca çözümlerimizi 40 yılı aşkın sektör birikimimiz ile harmanlıyoruz. Bu sayede orta ve büyük ölçekli şirketlerin tüm ihtiyaçlarını uçtan uca karşılıyoruz.

IFS’in yapay zeka (AI) alanındaki yetenekleri hakkında neler söyleyebilirsiniz?

Yapay zekadan önce iş uygulamalarında çok fazla veri birbirine entegre edilerek, yöneticilerin karar verme mekanizmalarını desteklemek için analizler sunuluyordu. Yapay zekanın kurumsal iş uygulamalarının içine dahil olmasıyla birlikte veriler çok hızlı işlenmeye başlayacak böylece karar verme süreçleri çok daha hızlanıp karar vericilerin daha yerinde kararlar verebilmesi desteklenecek. Yani yapay zeka, iş dünyasında giderek daha fazla önem kazanıyor ve şirketlerin iş süreçlerini daha verimli hale getirmelerine yardımcı oluyor. IFS, yapay zeka tabanlı teknolojilere sürekli olarak yatırım yaparak bu alandaki hızla artan talebi karşılıyor. IFS, yakın zamanda, Amerikan çelik devi Nucor Steel ve Amerikan Hava Kuvvetleri gibi büyük kurumlarda da kullanılan Falkonry isimli bir yapay zekâ yazılımını satın aldı. 

Falkonry, makine öğrenmesi ve derin öğrenme metodolojilerini kullanarak, kurulu sistemin verilerini inceleyen ve anomali dediğimiz, sistemde oluşan olağandışı işlem ve hareketlerin tespitini sağlayan bir yapay zekâ yazılımıdır. Olağan dışı stok hareketleri, önceki örneklerden çok farklı satın alma, fiyatlama hareketleri veya finansal hareketler gibi insan gözüyle kolay keşfedilemeyecek işlem ve hareketleri bulur.

Makine öğrenmesi ve derin öğrenme metodolojileri, anomalileri bulduğu gibi aynı zamanda, kullanıcıların günlük iş yüklerinin %60’ına yakınını oluşturan rutinleri de öğrenebilir. Bu tür rutin operasyonların (günün aynı saatlerinde alınan raporlar, onaylama veya talep süreçleri, muhasebe işlemleri gibi) yapay zekaya devredilmesi, çalışanların günlük ortalama 3-4 saatlik mesailerini başka süreçlerde kullanabilmelerini ve şirketlerin verimliliklerinde ciddi avantaj elde etmelerini sağlar.

Son günlerde IFS.ai’i çok duymaya başladık. AI tabanlı kurumsal iş uygulamaları şirketlere ne gibi avantajlar sağlıyor ve hangi alanlarda kullanılıyor?

IFS.ai, yapay zeka yetenekleriyle otomasyon, tahmin ve optimizasyon yeteneklerini geliştiriyor. Bu yetenekler, iş süreçlerini daha verimli hale getirme, gelir artışı sağlama, iş esnekliği sağlama ve değer elde etme süreçlerini kısaltma gibi önemli avantajlar sunuyor. IFS.ai, endüstri çözümleri ve kullanıcı deneyimi geliştirmesinin yanı sıra yeni müşteriler kazanmamıza da katkı sağlıyor. IFS.ai’in amacı, yapay zekayı herkes için erişilebilir kılarak, müşterilerimizin ihtiyaçlarını daha iyi karşılamak ve onlara her aşamada daha fazla değer sunmak. Hem mevcut müşterilerimizin hem de yeni müşterilerin iş süreçlerini geliştirmeleri ve büyütmeleri için vazgeçilmez bir araç haline geliyor. 

IFS, şirketlere en kritik anlarda en iyi performansı sergileyebilmeleri için çalışıyor. Sunduğu yenilikler, teknolojiyi iş süreçlerine entegre edebilme yeteneği, uçtan uca entegrasyon kolaylığı ve endüstri uzmanlığı ile şirketleri hem günümüzde hem de gelecekte karşılaşabilecekleri her türlü zorluğa karşı daha hazırlıklı hale getiriyor. 

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu