9 Adımda kişisel markanızı oluşturun!

Kişisel markalaşma yeni bir konu değil. Esasında 1997’lerde Tom Peters bu ifadeyi uydurduğundan beri var ancak biz ekonomik darboğazdan yavaş yavaş kurtulurken ve yeni teknolojilerin yükselişi, IT danışmanlığındaki artışla birlikte kişisel markalaşma daha yaygın ve daha önemli bir hal alıyor.


IT’deki rolünüz ne olursa olsun (ister CIO olun ister geliştirici ya da yardım masası teknisyeni) kişisel markanızı geliştirmek ve onu yönetmek uzun vadeli kariyer stratejinizin bir parçası olmalı.
Uzmanlara göre kişisel bir marka sadece LinkedIn profilinizi idare etmekten daha fazlasıdır. “İyi insanlar sıkı çalışır, işlerinin başında yakalanırlar ve yönetecek bütün bir kariyerleri olduğunu unuturlar,” şeklinde konuşuyor CIO Executive Council’in IT’deki idareci kadınlar başkanı Pamela Rucker.
Peki nereden başlamalısınız? CIO, kişisel markanızı tepeden tırnağa inşa etmenize yardımcı olacak dokuz adımlı bir planı ortaya koymak üzere kariyer stratejistleri, yazarlar ve endüstri uzmanlarıyla görüştü.

1. En iyi yaptığınız şeyi ve tanındığız şeyi anlayın
“Sizi benzersiz yapan en iyi bir veya iki satış noktalarınız neler? Diğer insanlar henüz görememiş olsalar dahi masaya getirdiğiniz değeri bilmek zorundasınız çünkü onlar için bir hikaye oluşturmaya çalışıyorsunuz,” diyor Rucker.
Bunu yapmak size marka promosyonunuzda daha dürüst olmanıza imkan tanır. Nihai hedef potansiyel işverenlere, “Bu kişi endüstriyi biliyor, geçmişi biliyor, işte geçmişte yaptıkları, bunlar şu anda yaptıkları ve bu yüzden önemli,” dedirtmektir.
Rucker şu örneği veriyor: Starbucks’a bağımsız bir mağaza olarak bakacak olursanız o kahvesiyle tanınıyor. Farklı bir mağazanın içinde olsa dahi, o markanın ne olduğunu bilirsiniz. Bir fincan harika kahve içeceksiniz. “İnsanların o bir veya iki şeyin ne olduğunu bulması ardından bunun üzerinde kendilerini tanımlaması gerekiyor,” şeklinde konuşuyor Rucker.
Rucker, endüstri lideri genel tanımını kullanan kıdemli IT insanlarını gördüğünü, bunun yaygın görülen bir çıkmaz olduğunu söylüyor. Kendilerine nasıl bir endüstri lideri olduğu sorulduğunda, açıklamada güçlük çekiyorlar. Bu itibarla, eğer yeteneklerinizin ne olduğunu biliyorsanız, oldukça özel niteliklerle birlikte bir kişisel marka beyanı yaratabilirsiniz.
“Markanız orijinal olmalı, aynı anda da anlamlı ve ilgi uyandırıcı olmalı, diye konuşuyor kariyer stratejisti ve ITTechExec özgeçmiş yazarı Stephen Van Vreede.
“Güçlü yanlarınız hakkında kendinize karşı dürüst olmalısınız. En iyi yaptığınız şeyi bir kez anladıktan sonra, tüm enerjinizi buna odaklayın çünkü sizin ayakta kalmanızı sağlayan şey yeteneklerinizdir,” şeklinde konuşuyor yakında piyasaya çıkacak olan Promote Yourself: The New Rules for Career Success kitabının yazarı Dan Schawbel.

2. Endüstrinizle ne kadar ilgili olduğunu anlayın
“İnsanlar halihazırda işe almak ve terfi ettirmek için genel uzmanları değil, konunun uzmanlarını arıyor. Eğer yaptığınız şeyde en iyi olursanız, aranan kişi olacaksınız,” diyor Schawbel.
En iyi yaptığınız bir ya da iki şeye sahip olduğunuzda, bunun potansiyel işverenler için ne kadar önemli olduğuna dair ilişkiyi kurmalısınız. Firmanızdan daha geniş biçimde düşünmeli ve bazen bunu yapmak için endüstriye bütün olarak bakmalısınız. “Organizasyonunuza sürekli olarak ne tür faydalar sağlayabilirsiniz?” diyor Van Vreede.
Rucker aynı fikirde olduğunu, ayrıca sahip olduğunuz değerin ne olduğunu bilmeniz, bunun etrafında işverenlerin size neden ihtiyacı olduğunu gösteren bir hikaye inşa etmeniz gerektiğini ekliyor. “Sizi endüstri için önemli kılan şey nedir? Hikayeyi bu çerçevede açıklayabilmelisiniz. Bu daha çok yeni ve gözde bir aracı bilmekle ilgili değil, endüstride gerçekleşen şeylerin evrimini anlamakla ilgili. Sizin yapabildiğiniz şey sizi kendilerini endüstri uzmanı olarak tanıtan bir sonraki kişiden daha önemli yapmanıza yardımcı olur,” diye konuşuyor Rucker.

1 2 3Sonraki sayfa

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu