CIO’ların Geleceği: Beklenenler ve Sunulanlar

Daha iyi bir geleceğin temelini atmak için yeterince zaman var. Ancak yapılan araştırmanın detayları 2015 ve sonrasındaki yıllarda en önemli konuları oluşturacağını ortaya koyuyor.

CIO’ların dijital mücadele sürecinde yeni beceriler edindiği aşikar.  Araştırma sonuçları CIO’ların edindikleri beceri ve sağladıkları fayda doğrultusunda öz kaynak kullanımının yüzde 7, görev süresinin 6 yıl civarında ve CEO’ya raporlama oranının yüzde 44 olduğunu ortaya koyuyor.

Fakat detaylar ayrıntılarda gizli. Araştırma sonuçları detaylı olarak incelendiğinde 2015 yılında IT birimlerinden beklenen ve CIO’ların sağladığını düşündüğü konular arasındaki farklılıklar dikkat çekiyor. IDC tarafından IT birimi dışındaki 304 ve IT biriminde yer alan 558 yöneticinin katılımı ile gerçekleştirilen anket sonuçları iki taraf arasındaki görüş farklılığını açıkça gösteriyor.

CIO’lar büyük projelerde her daim süreçteki “sıkıntılı noktaları” tespit ederek problemleri çözmek durumunda olduklarını dile getirirler. Bu durum IT yönetiminin olmazsa olmaz konularından birisidir. Ancak anket sonuçları gerçekte CIO’ların IT birimi ile şirketin diğer birimlerinin etkileşiminde problemleri tamamen çözemediğini ortaya koyuyor. Anket sonuçlarına göre IT birimi dışındaki yöneticilerinin yüzde 54’ü IT birimini süreçlerin tamamlanmasında engel olarak görürken CIO’ların sadece yüzde 33’ü bu düşünceye sahip. Yöneticilerin en büyük beklentisi ise CIO’ların teknolojiyi kolaylaştırması yönünde. Bu yönde atılacak adımlar CIO’ların şirket içerisindeki ilişkilerini geliştirmede en önemli nokta olarak değerlendiriliyor. IT ekibinin dış müşterilere odaklı çalışmasını daha kolay hale getirecek şekilde yeniden organize edilmesi IT birimi dışındaki yöneticilerin en çok dile getirdiği konular arasında yer alıyor.

Şirket birimlerinin beklentileri doğrultusunda bazı CIO’ların IT birimlerini müşteri odaklı çalışmalara yönlendirdiğini söylemek mümkün. Alman lojistik ve dağıtım şirketi Deutsche Post DHL bunlardan birisi. DHL, beş yıldan bu yana tümleşik dijital sisteme geçiş sürecinde bulunuyor. DHL Express Americas CIO’su Pablo Ciano, bu sürecin müşteri odaklı kültüre geçiş sürecindeki genel bir felsefe olduğunu söylüyor.

DHL Express Americas CIO’su Pablo Ciano, müşteri ziyaretlerinin iki faydası olduğunu söylüyor.  IT ve satış arasındaki sıcak ilişkiler kurulur ve müşteri sadakati artar.
DHL Express Americas CIO’su Pablo Ciano, müşteri ziyaretlerinin iki faydası olduğunu söylüyor. IT ve satış arasındaki sıcak ilişkiler kurulur ve müşteri sadakati artar.

Anket sonuçları CIO’ların dijital dönüşüm çalışmalarında yeni sistem geliştirme ve kurumsal süreçleri yeniden oluşturma gibi zorlu süreçlerde daha fazla rol aldığını ortaya koyuyor. Bu durumun doğal bir sonucu olarak CIO’ların yeni ticari fırsatların belirlenmesi gibi stratejik konularda daha az etkin oldukları rollerde bulunması gerçeğinin ortaya çıktığını söylemek mümkün. Anket sonuçlarına göre kurumsal strateji çalışmalarında CIO’ların geçtiğimiz yıl yüzde 34’ü, bu yıl yüzde 27’si sürece dahil olduklarını belirtiyor. CIO’ların yüzde 36’sı değişim süreçlerindeki problemlerde diğer üst düzey yöneticilere karşı mücadele verdiklerini dile getiriyor.

Anket sonuçları CIO’ların geleceğinin CIO’ların bugünü nasıl yönettiğine bağlı olduğuna dair işaretler veriyor. Projelerde başkanlık görevinde bulunan yöneticiler CIO pozisyonunun farklı IT servis sağlayıcılarının düzenlendiği sanal bir yönetim pozisyonu haline geldiğini belirtiyor. CIO’ların yüzde 49’unun bu düşünceye katılması, yüzde 51’inin bu düşünceye karşı çıkması CIO’ların fikir birliği olmadığını ortaya koyuyor.

Daha iyi bir geleceğin temelini atmak için yeterince zaman var. Ancak bahsettiğimiz detayların 2015 ve sonrasındaki yıllarda en önemli konuları oluşturacağını göz ardı etmemek gerekiyor.

IT’yi daha kolay hale getirin

Teknolojik gelişmelerin son derece cazip ve edinilen cihazların kullanımın sezgisel olması IT biriminin çalışılması daha kolay yapıda olması yönündeki çalışan taleplerini beraberinde getirmektedir. CIO’ların bir kısmının ortaya çıkan ihtiyaçlara karşılık yenilikçi adımlar atmaya başladığını söylemek mümkün. AES Corp. şirketinin geçtiğimiz yıl uygulamaya başladığı proje bunlardan birisi. IT biriminin çalışma şeklinin Apple Genius Bar’a benzer şekilde organize edildiği proje ile IT birimini daha ulaşılabilir hale getirmesi dikkat çekiyor. Oluşturulan yapının en önemli yapısını şirket çalışanlarının teknoloji problemlerini çözmek için başvurabileceği yardım masaları oluşturuyor. AES Corp. CIO’su ve 15.9 milyar dolar değerindeki şirketin global kurumsal servislerden sorumlu başkan yardımcısı Elizabeth Hackenson IT departmanı olarak şirket çalışanlarının bu noktalara problemlerinin çözümü için başvurmasının tek beklentileri olduğunu söylüyor.

Teknolojik gelişmeler ve çalışan beklentileri doğrultusunda IT biriminin geleneksel geri hizmet yaklaşımından erişilebilir ve açık bir birim haline gelme süreci başlamış görünüyor. Hackenson, başlayan dönüşüm sürecinin başlangıç aşamasında IT çalışanlarının rahatsızlık duyduğunu ancak sürecin ilerlemesiyle ilgi ve etkileşimden hoşnut hale geldiğine dikkat çekiyor.

Yaklaşık olarak bir yaşına ulaşan herhangi bir IT uygulamasının şirket içerisinde etkisini kaybetmesi karşılaşılan genel durumlar arasında yer alıyor. Nitekim pek çok yönetici ve çalışanın sağlanan hızlı kazanımdan pek fazla etkilenmemeye başladığını söyleyebiliriz. Küçük ancak etkisi büyük olan bir projenin tamamlanması IT biriminin yetkinliklerini ortaya koymak adına alışılmış bir beceri olarak görülüyor. Ancak CIO’ların yüzde 51’i, yöneticilerin sadece yüzde 31’i kısa sürede edinilen kazanımların IT biriminin diğer birimlerle ilişkilerini geliştirmek için önemli bir nokta olduğunu düşünüyor. Maalesef bu konuda da CIO’lar ve IT birimi dışındaki yöneticiler arasında bir görüş birliği bulunduğunu söylemek mümkün değil.

1 2 3 4Sonraki sayfa

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu