IT daha iyi tedaviyi nasıl üretir ?

Christiana Care Health System başkanı ve CEO’su Dr. Bob Laskowski’ye göre teknoloji, doktor ve hastaların güçlendirilmesi anlamına geliyor. Dr. Bob Laskowski’yle teknolojinin doktor ve hastalara nasıl güç kattığı ile ilgili soruları cevapladı.

Teknoloji sağlık hizmetleri endüstrisini nasıl değiştiriyor?
Bir hikayeyle yanıt vermeme müsaade edin: Pennsylvania Üniversitesi’ndeki intern doktorluk rotasyonumun ilk gününde, seçkin bir profesör Bob-LaskowskiHarrison’un İç Hastalıkları Prensipleri’ni ele aldı. Bize kitabı ezberlememizi söyledi çünkü bilmemiz gereken her şeyi içeriyordu. Ezberleme Orta Çağlardan beri doktorlardan beklenen bir şeydi. Bugün aynı kitap cebimdeki akıllı telefon üzerinde yer alıyor. Onu ezberlemem gerekmiyor. İhtiyacım olan bilgiye hemen bakabiliyorum. Doktorlar olarak artık bütün bilgileri hafızamızda tutmamız gerekmiyor; hastalarımıza ve tedavinin farklı yollarını sağlamaya odaklanmak için daha serbestiz. Sadece bu dahi devrim niteliğinde.

İlgili Makaleler

Sizin de işaret ettiğiniz gibi, sağlık mesleği binlerce yıla dayanıyor. Sağlık profesyonellerinin teknoloji değişimini benimseyeceği bir kültürü nasıl yaratırsınız?

Christiana Care’de meşhur bir deyimimiz var: “Daha iyi ve daha kolay.” Bu söz ilk olarak IT için kullanıldı ama şimdi biz süreç değişiminden organizasyonun yeniden tasarımına her şeyde onu uyguluyoruz. Christiana Care’deki insanları bir şeyi farklı yoldan yapma konusunda ikna etmek istiyorsanız, bunun sağlık profesyoneleri ve onların hastaları için nasıl daha iyi ve daha kolay olacağını açıklayın. Bu ilgi uyandırıcı bir argüman.
Geçtiğimiz günlerde arkası hastaya dönük halde bilgisayarına bakan bir doktorun yer aldığı bir karikatür gördüm. Bu teknolojinin hatası değil, kötü tasarımın hatası. Teknoloji doktorların hastalar üzerine odaklanmasını kolaylaştırmalı ve hastanın deneyimini iyileştirmeli.

Örnek verebilir misiniz?
Geçen yıl hastaların doktorlarıyla sağlık endişeleri hakkında iletişim kurmalarına imkan tanıyan tablet tabanlı kişisel değerlendirme aracı Insight’ı geliştirdik. Insight ilk olarak doktorlarıyla geçirdikleri süre zarfında akıllarına çok sayıda endişe belirme eğiliminde olan kanser hastaları için geliştirildi.
Şimdi hastalar kendi başlarına otururken, daha sakin bir haldeyken Insight aracını kullanarak bilgi sağlıyor, sorular soruyor ve endişelerini dile getiriyor. Araç aynı zamanda hastaların yüz yüzeyken tartışmaya çekindikleri duygusal ve fiziki sağlık sorunlarının üstesinde gelmelerine yardımcı oluyor.
Bu yolla doktor ve hasta zamanlarının tümünü birlikte veri toplamak için değil, en kritik ve problemli sorunların çözülmesi için harcıyor.

Sağlık dünyasında ufuktaki bir sonraki en büyük teknoloji inovasyonu nedir?
Bir hastayı çevreleyen bilgi üzerine odaklanma eğilimindeyiz ama asıl bir hastanın içinde inanılmaz miktarda bilgi mevcut ve işte ben teknoloji inovasyonu için bunda çok büyük fırsatlar görüyorum. Bir kişinin DNA’sını onun sağlığıyla ilişkilendirme ihtimali, astronomik ölçekteki bir bilgiişlem zorluğunu ve çok büyük bir anlamı temsil ediyor.
Teknolojinin kendi sağlıklarını idare etmeleri için bireylere güç sağlamayı sürdürecek olması aynı derecede heyecan verici. Medikal ve hasta bilgilerinin daha kesin, erişilebilir ve kolay dağıtılabilir olmasıyla birlikte, hastaların daha bilgili olmasını ve kendi sağlıklarını daha fazla kontrol edeceklerini göreceğiz. Bu türden bir hasta davranışının devrim yaratma potansiyeli mevcut.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu