IT Uzmanları ve BYOD kullanıcıları destek konusunu farklı görüyor

Söz konusu durum BYOD çalışanlarına destek sağlamak olduğunda, IT ve kullanıcılar büyük ölçüde farklı şeylerden bahsediyor. Daha yakın zamanda yapılan bir ankette teknoloji uzmanlarının yarısından fazlası kendileri için A veya B notu verirken, çoğu kullanıcı IT için C ve daha aşağı notlar verdi. Bu kopukluğa ne neden oluyor ?

Yeni bir rapor her ne kadar IT uzmanları kendileri açısından iyi işler çıkardıklarını söylese de BYOD çalışanları için zayıf bir mobil desteği sağladıklarını gösterdi. IT- iş ilişkisi içindeki çekişme daha önemli bir duruma  gelirken, teknoloji liderleri bu yeni sorunun pek farkında olamıyor.

İletişim için bir başarısızlık

Teknoloji hizmet ve ürün sağlayıcısı CDW, 1200 mobil kullanıcı ve 1200 IT uzmanı ile yaptığı anket sonuçlarında önemli  bir farkla karşılaştı. IT uzmanlarının %64’ü kendilerine mobil destek sağlama konusunda A veya B puanı verirken, mobil kullanıcıların %56’sı destek konusunda IT’ye C veya daha düşük bir not verdi.

Ankette BYOD kullanıcıları IT ile ilgili sorunlardan şikayet ederken bazıları da şikayetlerini dile getirmekten çekindiler: Bir kısmı “IT’yi teknik sorunlara daha hızlı yanıt verecek şekilde geliştirin” derken diğer bir kısım mobilitiye özgü şeylerden yakındı; “İşimizde kullanabileceğimiz uygulamalara erişim izni verilirse kendi PC’lerimize bağlı kalmış zorunda olmayız.”

Genelde kullanıcılar IT’den daha iyi bir eğitim ve iletişim rahatça istemelerine rağmen,  mobil cihazların yeni dünyası içinde kendi yollarını bulmaya çalışıyorlar.

CDW Mobilite Çözümleri üst düzey yöneticisi ve genel müdürü Andrea Bradshaw, “Mobilite, iş yerlerine kadar geldi ve IT’nin iş yükünü hem arttırdı, hem de karmaşık bir hâle getirdi. Bu da tüm cephelerde çoğu zaman hayal kırıklıklarıyla sonuçlandı.” diyor.

BYOD kolay değil

Adil olmak gerekirse, IT zor bir iş

Apple, yeni başlayanlar için, akıllı telefonlar ve tablet onların basit kullanım özelliğinden dolayı büyük ölçüde sattıklarını söylüyor. Küçülen kaynaklara rağmen, güvenlik ve ağ bant genişliği sorumluluğuna ulaşmak bir IT departmanı için zor bir derecedir.

BYOD kullanıcılarının yüzde 86’sı, mobil cihazlarına erişmeyi ya da iş bağlantılı bilgilerini kaydettiklerini söylüyor. Kullanıcıların yüzde 5’i iş için kullanılan kişisel cihazlarını bir yerde unutarak ya da çalınarak kaybettiklerini söylüyor. Birçok kullanıcı birden fazla cihaz kullanımı göz önüne alındığında, CDW tüm cihazların yüzde 20’sinin kaybolacağını veya çalınabileceği tahmininde bulunuyor. “Kaybolmuş akıllı telefonların yüzde 83’ü kurumsal veriye erişmek amacıyla kullanılıyor. ”diyor  Symantec

Ayrıca, mobil cihazlar şirket üzerinde ağ gecikmesi ve ölçeklenebilirlik sorunlara yol açabilecek bir baskı yaratıyor. IT uzmanlarının aşağı yukarı yüzde 40’ı ağ performansına bağlı ciddi sorunlar gördüğünü söylüyorlar.  Sorun çok daha kötüye gidiyor. IT uzmanları kişisel akıllı telefon ve tabletlerin sayısı önümüzdeki iki yıl içerisinde iki katından daha fazla ağ erişimi olacağını umuyorlar.

Bu tehlikeler başa çıkmak amacıyla, CIO’lar BYOD ilkeleri ve son kullanıcı yönetmeliklerini sıkı şekilde uygulamak zorunda kaldı. Daha uzun şifreler ihtiyacı olmuş ve ekran kilidi uygulamak zorunda kalmışlardı. Bazıları da kullanıcının gizliliğini ve cihazın basitliğini bozmak için bölümleme, konum izleme, mobil uygulama karalisteleme gibi metotlara başvuruyor.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu