James Webb Uzay Teleskobundan şaşırtıcı yeni görüntüler!

Araştırmacılar, Webb'in verilerini analiz ederek, pek çok uzak galaksinin düz ve uzun oval disk ve tüp şeklinde olduğunu, yani spiral ya da eliptik yapılar olmadığını keşfettiler.

NASA’nın James Webb Uzay Teleskobunun yaptığı analizler, erken evrenin galaksilerinin çoğunun uzun ve düz yapılara, örneğin sörf tahtaları ve havuz makarnalarına benzediğini ortaya koydu. Bu bulgular, CEERS Anketi’nden alınan yakın kızılötesi görüntülerin analizine dayanıyor ve Hubble Uzay Teleskobu tarafından sağlanan içgörüleri genişletiyor.

Araştırmacılar, Webb’in verilerini analiz ederek, pek çok uzak galaksinin düz ve uzun oval disk ve tüp şeklinde olduğunu, yani spiral ya da eliptik yapılar olmadığını keşfettiler. Columbia Üniversitesi’nden NASA Hubble Bursiyeri olan Viraj Pandya liderliğindeki ekip, evrenin 600 milyon ila 6 milyar yıl yaşında olduğu zamanlarda, bu galaksilerin yaygın olarak düz ve uzun olduğunu, yani havuz makarnası veya sörf tahtası şeklinde olduklarını buldu. Bu durum, daha yakın galaksilerin genellikle belirgin spiral yapılarla yıldızlarla dolu kolları veya düzgün eliptik yapıları olduğu bilinen durumla çelişiyor.

Webb Teleskopu'ndan Şaşırtıcı Yeni Görüntüler!
Webb Teleskobu’ndan Şaşırtıcı Yeni Görüntüler!

Araştırmacılar, Webb’in CEERS Anketi’nde uzak galaksilerin şekillerini tanımlayan dört ana sınıflandırmayı belirlediler. Bunlar en az yaygından en yaygına doğru şöyle sıralanıyor: yuvarlak veya voleybol şeklinde galaksiler, düz dairesel diskler veya frizbiler, sörf tahtaları gibi düz ve uzun galaksiler ve havuz makarnaları gibi galaksiler. Bu son iki sınıflandırma, incelenen tüm uzak galaksilerin yaklaşık %50 ila %80’ini oluşturuyor – bu, yakın galaksilerde bu şekillerin nadir olması nedeniyle sürpriz bir bulgu.

Bu keşif, galaksilerin nasıl oluştuğu ve geliştiği hakkında daha fazla bilgi sağlıyor ve uzak evrende galaksilerin 3 boyutlu geometrilerini daha iyi anlamamıza yardımcı olacak. Araştırmacılar, bu erken sonuçların verileri daha derinlemesine incelemek ve evrendeki galaksilerin nasıl şekillendiğini anlamak için bir başlangıç olduğunu belirtiyorlar.