App Store, Apple Music gibi hizmetleri bulunan Apple, diğer hizmetlerinin de dahil olduğu servislerini yaklaşık on yıl içinde Afrika, Orta Doğu ve ötesindeki düzinelerce yeni pazara genişleteceğini duyurdu.
Tüketiciler akıllı telefonlarını yükseltme fikrini daha uzun zaman dilimine yaydıkça Apple, son mali yılında 260,1 milyar dolarlık gelirinin %17,8’ine ulaşan hizmetler segmentindeki satışlarını artırmaya odaklandı. Apple yöneticileri Ocak ayında şirketin 1.5 milyar aktif cihazdan oluşan bir tabana sahip olduğunu ve bu yıl sonuna kadar kendi veya üçüncü taraf hizmetlerine 600 milyon aboneye ulaşmayı amaçladığını söyledi.
Apple, App Store’u sekizi Afrika’da olmak üzere 20 ülkeye genişleteceğini ve Apple Music hizmetini 52 ek ülke ve bölgede daha sunacağını açıkladı. Söz konusu genişleme, Apple’ın 2012’de iTunes Store olarak adlandırdığı hizmetinin Hindistan, Rusya ve 50’den fazla ülkeye sunulmasından bu yana en büyük yayılma olacak.
Apple’ın en büyük hizmet gelir kaynağı, satışların %15 ila %30’unu oluşturan App Store’dur. App Store Afrika’da; Kamerun, Fildişi Sahili, Demokratik Kongo Cumhuriyeti, Gabon, Libya, Fas, Ruanda ve Zambiya’ya kadar genişleyecek. Ayrıca Asya-Pasifik bölgesindeki Maldivler ve Myanmar’da, Orta Doğu’daki Afganistan ve Irak’ta, Balkanlar ve Okyanusya’daki çeşitli ülkelerde dahil olmak üzere toplam 175 ülkede sunulacak.
Şirket ayrıca Apple Müzik hizmetini genişleterek toplam 167 pazara ulaşıyor. Apple’ın en iyi müzik platformu rakibi Spotify ise 79 ülkede faaliyet gösteriyor.
Apple’ın yeni pazarlarda müzik hizmeti farklı ayrıcalıklara ve fiyatlara sahip olacak. Şu an Amerika Birleşik Devletleri’nde Apple Music hizmeti için üç aylık ücretsiz deneme sürümünün ardından kullanıcılardan ayda 9,99 dolar ücret alınıyor. Yeni pazarlarda ise Apple altı aylık bir deneme süresi sunacak ve Fildişi Sahili, Myanmar, Irak ve Kuveyt gibi pazarlarda aylık 4,99 dolar hizmet bedeli talep edecek.