ARM, yeni ve geliştirilmiş GPU’larını tanıttı!

G925, zirve performans ve verimlilik açısından heyecan verici iyileştirmeler getiriyor.

ARM, gelecekteki yonga setleri için yeni ve geliştirilmiş GPU’larını tanıttı. Bu GPU’lar üç farklı segmenti kapsıyor: Immortalis-G925 amiral gemisi pazarını hedeflerken, premium segment için Mali-G725 ve giriş seviyesi telefonlar ile akıllı saatler Mali-G625’i kullanacak.

ARM, Yeni ve Geliştirilmiş GPU’larını Tanıttı!
ARM, Yeni ve Geliştirilmiş GPU’larını Tanıttı!

Immortalis, ARM’nin ışın izleme odaklı GPU’sudur ve bu üçüncü iterasyonudur. Işın izleme ile ilgilenmeseniz bile, G925, zirve performans ve verimlilik açısından heyecan verici iyileştirmeler getiriyor. Immortalis-G720’ye kıyasla, G925 oyunları %37 daha yüksek kare hızında işleyebilir. Ayrıca, akıllı telefon üreticileri aynı performans seviyesini hedeflediğinde G925, %30 daha az enerji kullanır. ARM, belirli oyunlar için somut rakamlar da sunuyor.

ARM, Yeni ve Geliştirilmiş GPU’larını Tanıttı!
ARM, Yeni ve Geliştirilmiş GPU’larını Tanıttı!

Yeni GPU ile test edildiğinde Genshin Impact %49, Roblox ise %46 artış gösteriyor. Firma ayrıca diğer popüler oyunları da test etti (Call of Duty Mobile, Diablo Immortal, Day After Tomorrow, Fortnite ve PUBG Mobile) ve performans iyileştirmelerini %29 ile %72 arasında raporladı. Ancak bu oyunlar sabit bir hedef değil. Yıllar içinde geliştiriciler daha karmaşık modeller ve daha fazla geometri eklediler. Örneğin Fortnite ve Genshin Impact yıllık olarak %9 ile %11 arasında artan bir geometri karmaşıklığına sahiptir. Grafiksel efektler de daha karmaşık ve talepkar hale geliyor, bu nedenle fragment shader’lar yıllık olarak %27 ile %43 arasında daha fazla işlem süresi görüyor.

ARM, Yeni ve Geliştirilmiş GPU’larını Tanıttı!
ARM, Yeni ve Geliştirilmiş GPU’larını Tanıttı!

Fragment shader’lar her pikselin rengini hesaplar ve bunun için dokuları alır ve aydınlatma ve efektleri uygular. Işın izleme kullanan oyunlar da Immortalis-G925’den faydalanacak. Karmaşık nesneler içeren sahneler %52 daha hızlı işlenebilir.

ARM, Yeni ve Geliştirilmiş GPU’larını Tanıttı!
ARM, Yeni ve Geliştirilmiş GPU’larını Tanıttı!

Oyun geliştiricileri ayrıca grafik kalitesi ve performans arasında seçim yapabilir – G925, aynı sadakatte ışın izleme saydam pikselleri işlerken %27 daha hızlıdır, ancak geliştiriciler biraz düşük kaliteyi tercih ederse GPU performansı %52 artar ve bellek trafiği %57 azalır. Verimlilik ve performansta yapılan iyileştirmeler harika olsa da, bazen kaba kuvvetin yerini hiçbir şey tutmaz. Bu nedenle ARM, Immortalis-G720’deki maksimum çekirdek sayısını Immortalis-G925’de 16’dan 24’e çıkardı. Ancak G925 daha az çekirdek ile yapılandırılabilir (minimum 10 çekirdek). Çekirdek sayısı, Mali-G725 (6-9 çekirdek) ve Mali-G625 (1-5 çekirdek) arasındaki farkı oluşturur.

ARM, Yeni ve Geliştirilmiş GPU’larını Tanıttı!
ARM, Yeni ve Geliştirilmiş GPU’larını Tanıttı!

Tabii ki ışın izleme sadece Immortalis serisine özgüdür. Hala ışın izleme etrafında birçok konuşma olsa da şu anda ana trend yapay zeka ve muhtemelen mobilde karşılaşacaksınız. Yonga setleri genellikle özel NPUs’a sahiptir, ancak iş yükü genellikle CPU, GPU ve NPU arasında dağıtılır. Immortalis-G925, görüntüleri yapay sinir ağları kullanarak yükseltme konusunda G720’ye göre %30 daha hızlıdır.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu