Çin’de iPhone satışları %24 düştü: Apple’ın zor günleri devam ediyor!

Counterpoint Research’e göre, Apple, yerel devler Vivo, Huawei ve Honor’un ardından dördüncü sırada yer alıyor.

Apple’ın Çin’deki iPhone satışları, 2024 yılının ilk altı haftasında yüzde 24 oranında düştü. Bu, Apple’ın Çin pazarındaki dördüncü sıraya gerilemesine neden oldu. Çin’de akıllı telefon pazarı, diğer ülkelerde olduğu gibi zor bir dönemden geçiyor. Zaten mobil pazar, yılın ilk haftalarında yüzde 7 daralma gösterdi. Huawei ve Honor, satışlarda yıllık bazda büyüme gösteren tek üst düzey üreticiler oldu. Counterpoint Research’e göre, Apple, yerel devler Vivo, Huawei ve Honor’un ardından dördüncü sırada yer alıyor. Huawei, geçen yıl pazar payını yüzde 9’dan yüzde 17’ye çıkardı. Satışlarda yüzde 64’lük bir artış sağladı.

Çin’de iPhone Satışları Yüzde 24 Düştü
Çin’de iPhone Satışları Yüzde 24 Düştü

Apple’ın Çin’deki zorlukları yeni bir haber değil. Jefferies analistleri, Ocak ayının ilk haftasında iPhone satışlarının yüzde 30 düştüğünü bildirmişti. Ayrıca, analistler, iPhone hacminin 2024 yılında çift haneli düşeceğini de söylemişti. Geçen Mart ayında, Apple CEO’su Tim Cook, Apple’ın Çin ile olan ilişkisini “simbiyotik” olarak nitelendirmişti. O zamandan beri, Çin’in daha fazla devlet kurumundan ve hassas bölümlerden iPhone’ları yasakladığı ve iPhone 15 satışlarının iPhone 14 satışlarına göre beklentileri karşılamadığı yönünde haberler çıktı.

Counterpoint, iPhone satışlarının bu yıl Çin’de düşmesinin birkaç nedeni olduğunu belirtiyor. En büyük neden, Huawei’nin yüksek uçlu pazarda Apple’a karşı sert bir rekabet sunması. Şirket, geçen yıl 5G destekli Mate 60’ı piyasaya sürdü. Bu, 2019’dan beri 5G gelişimini kısıtlayan birçok ABD yaptırımına maruz kalan bir şirket için büyük bir sürprizdi. Counterpoint, ayrıca Apple’ın Oppo, Vivo ve Xiaomi gibi agresif fiyatlandırma politikalarıyla da baskı altında olduğunu ekliyor.

Apple, 2024 yılına iyi bir başlangıç yapamadı. Hisse senetleri yıl başından beri yüzde 10 düştü. Dünyanın en değerli şirketi unvanını Microsoft’a kaptırdı. Ayrıca, Avrupa Komisyonu tarafından müzik abonelik akışı politikaları nedeniyle neredeyse 2 milyar dolar cezaya çarptırıldı.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu