Google Analytics başlangıç rehberi

Google Analytics Kısayolları

Google Analytics üzerinde yer alan kısayollar sıkça kullanılan raporlara erişim imkanı sunuyor. Vixlet şirketinin CMO’su Nick Loui, Google Analytics üzerindeki verilerin ne şekilde kullanılacağını belirledikten sonra kısayollar sayesinde önemli olan verilere erişimin çok daha kolay olduğuna dikkat çekiyor.

Yeni bir kısayol oluşturmak için Raporlama sekmesinden kısayol belirlemek istediğiniz görünüme giderek (Örneğin, Gerçek Zamanlı > Trafik Kaynakları) sağ üst köşedeki “Kısayol Oluştur” bağlantısına tıklamanız yeterli. Karşınıza çıkacak olan ekranda kısayolunuza isim belirleyerek kaydedebilirsiniz.

Google Analytics Intelligence Etkinlikleri

Intelligence etkinlikleri adını taşıyan Google Analytics aracı hemen çıkma oranlarındaki artış ve düşüş, sayfa görüntüleme sayıları, ortalama oturum süresi gibi web sitenize ait farklı ölçütleri tek seferde görüntülemenizi sağlar. Bu bölümde otomatik, varsayılan, bildirim görünümlerini tercih edebilir veya kendinize özel bir şablon oluşturabilirsiniz.

Özel bildirimler belirlediğiniz ölçütlerde düşüş veya artış olması durumunda sizi e-posta veya metin mesajı ile otomatik olarak bilgilendirir. Örneğin, sayfanızdaki görünümün bir önceki güne göre 100’den fazla olması halinde Google Analytics’in sizi otomatik olarak uyaracak şekilde kural tanımlaması yapabilirsiniz.

Sosyal medya profesyoneli olan Natalie Zfat, Google Analytics’te sunulan bildirim özelliğinin önemine dikkat çekerek dergi ya da önemli bir içerik yayınlanması sonrasında değerli veriler sunabileceğini dile getiriyor.

Raporlama sekmesinden özel bildirimler oluşturmak için Intelligence Etkinlikleri bölümüne giderek Genel Görünüm, Günlük, Haftalık veya Aylık Zaman dilimlerindeki alarmları grafiğin alt kısmındaki özel alarmlar bölümünden oluşturabilirsiniz. Daha sonraki aşamada oluşturduğunuz alarmı adlandırarak istediğiniz alarm şartlarını seçip alarmınızı kaydedebilirsiniz.

Google Analytics Gerçek Zamanlı Ölçütler

Gerçek zamanlı ölçütler ile belirli bir zamanda sitenizdeki aktif kullanıcı sayısını belirleyebilir, dakikadaki veya saniyedeki sayfa görüntüleme sayısını, trafik kaynaklarını (veya kullanıcıların sitenize nasıl eriştiğini) ve benzer konulardaki detayları edinebilirsiniz.

Gerçek zamanlı verilerin sunulduğu aracın sitede neler olup gittiğini görme imkanı sunan bir “eğlence aracı” olduğunu söyleyen Jewel Toned CTO’su Chris Hood, bu aracın kullanıcıların en çok tercih ettiği araçlardan birisi olduğunu belirtiyor.

Google Analytics üzerindeki gerçek zamanlı verilere erişmek için Raporlama sekmesi altındaki Gerçek Zamanlı seçeneğini kullanarak Yerler, Trafik Kaynakları ve İçerik seçeneklerine ait detayları görüntüleyebilirsiniz.

Google Analytics Kitle Aracı

Kitle aracı site ziyaretçilerinizle ilgili yaş, cinsiyet, yer, dil, teknoloji (tarayıcı, işletim sistemi, internet sağlayıcısı, vb.) gibi demografik veriler sunan bir araçtır. DragonSearch dijital pazarlama strateji uzmanlarından Caitlin Boroden, Google Analytics’te sunulan demografik verilerin sitedeki ziyaretçilerin ilgi alanlarını belirlemek için kullanılabileceğini belirtiyor.

Google Analytics üzerindeki Kitle aracını Raporlama > Kitle > Genel Bakış adımlarını takip ederek kullanmaya başlayabilirsiniz. Erişeceğiniz sayfada saatlik, günlük, haftalık veya aylık olarak ziyaretçi verilerinize erişebilirsiniz. Davinci Virtual SEO uzmanı Nenad Cuk, Google Analytics’in Kitle aracı ile site ziyaretçilerinin genel profilinin belirlenebileceğine dikkat çekiyor.

Google Analytics Edinme Aracı

Google Analytics Edinme aracı sitenizin hangi kaynaklardan trafik “edindiği” konusunda bilgi sağlayan bir araçtır. Sitenizin hangi kaynaklardan ziyaretçi edindiğini bilmenizi sağlamasından dolayı Google Analytics Edinme aracı “temel” bir araç olma niteliği taşır. Directive Consulting şirketinin CEO’su Mehrguth, bu araç üzerinden edinilen verilerle reklam harcamalarının ve satış, rehberlik ve çağrı gibi konularda ağırlık verilmesi gereken noktaların belirlenebileceğini dile getiriyor.

StoryLeadher.com sitesinin kurucusu Jerry Lee, edinme raporlarının kendileri için hangi kaynaktan en fazla trafik edinebileceklerini belirlemek adına başvurdukları en değerli araç olduğunu söylüyor. Örneğin, edinme raporlarını kullanarak satışlardaki dönüşüm oranlarını belirleyebilir ve reklam bütçelerini elde edilen veriler doğrultusunda oluşturabilirsiniz.

Wriber pazarlama direktörü Kendra Ross, Google Analytics Edinme aracını kullanarak reklam verilerinin ötesinde sosyal medya üzerinden edinilen yüksek hemen çıkma ve düşük dönüş oranına sahip ziyaretçi verilerine erişilebileceğini belirtiyor. Ross, sosyal medya ziyaretçilerine karşın referans sitelerden edinilebilecek linklerin gerçek referanslar olarak pazarlama girişimlerinde yardımcı olacak detaylar olduğuna dikkat çekiyor.

Edinme raporlarına Google Analytics hesabınıza giriş yaptıktan sonra Raporlama > Edinme bağlantılarını kullanarak erişebilirsiniz. Dilerseniz Google Analytics üzerinden aktif kullanıcılarla ilgili bilgi edinebilir, henüz beta aşamasında olan Kohort Analizi seçeneğiyle ziyaretçilerinize dair daha detaylı analizler oluşturabilirsiniz.

Önceki sayfa 1 2 3Sonraki sayfa

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu