Küresel tüketicilerin yüzde 33’ü, veri ihlali mağduru

Küresel olarak her üç tüketiciden biri, kişisel verilerini tutan bir şirketin veri ihlali yüzünden mağdur oluyor.

Thales’in “2022 Thales Tüketici Dijital Güven Endeksi”, tüketicilerin çevrimiçi işletmelerin verilerini koruma becerilerine duyduğu güvenin gerçeklikle örtüşmediğini ortaya koyuyor. Küresel olarak her üç tüketiciden biri, kişisel verilerini tutan bir şirketin veri ihlali yüzünden mağdur oluyor. Rapor, en son küresel veri ihlali eğilimlerine ve tüketicilerin olaydan sonra bir işletmeyle işlerine devam etme olasılıkları da dahil olmak üzere, sektörler genelinde tüketici güveni üzerindeki ciddi etkilerine ışık tutuyor.

Tüketiciler ne kadar güveniyor?

Günümüzde işletmeler artık kendilerine bir veri ihlali olup olmayacağını değil, bu ihlalin ne zaman gerçekleşeceğini soruyor. İşletmelerin mevcut siber güvenlik ortamına yönelik farkındalıklarına rağmen bulgular bu farkındalığın tüketicilere aktarılmadığını vurguluyor. Küresel olarak tüketicilerin yüzde 33’ü bir veri ihlalinin kurbanı olurken yüzde 82’si de çevrimiçi dijital hizmet sağlayıcıların kişisel verilerini koruyacağına belli bir dereceye kadar güveniyor. Ancak, veri ihlali kurbanlarının yüzde 82’si yaşamları üzerinde olumsuz bir etki görüyor.

Tüketicilerin güveni, sektöre göre değişiyor

İhlaller dünya çapında çeşitli oranlarda yaşanıyor. ABD, veri ihlali kurbanı olan tüketicilerin en yüksek yüzdesine sahip ülkelerden birisi. Yine de ABD’de tüketici güveni Almanya, Avustralya ve Birleşik Krallık gibi ihlallerin daha az yaşandığı bölgelere göre daha yüksek. Tüketicilerin verilerinin güvenliğine olan durumu da sektöre göre değişiklik gösteriyor. Finans ve sağlık sektörleri en yüksek güvene sahip iken medya/eğlence ve hükümet en düşük güvene sahip.

İlgili Makaleler

Veri ihlalleri tüketiciler arasındaki güveni azaltmıyor ancak tüketicilerin veri korumadaki rollerini nasıl gördüklerini etkiliyor. Mağdurların kişisel verileri korumak için ek önlemler alma olasılığı daha yüksek. İhlaller aynı zamanda tüketicilerin işletmelerden beklentilerini de etkiliyor. Tüketicilerin yüzde 54’ü şirketlerin bir veri ihlalinin ardından şifreleme ve iki faktörlü kimlik doğrulama gibi zorunlu veri koruma kontrollerini benimsemeye zorlanmaları gerektiğine inanıyor. Buna ek olarak tüketicilerin beşte birinden fazlası da veri ihlali yaşayan bir şirketi kullanmayı bırakıyor.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu