12 Yaygın proje yönetim hatası

Çözüm: “Takip edilmesi gereken belirgin bir sürece sahip olmak, ilgili ayrıntıların (ne kadara mal olacağı, neden gerekli olduğu, projenin toplamı üzerindeki etkisi) değişim onaylanmadan önce bilinmesini temin etmenin en iyi yoludur. Proje esnasında ve tamamlandıktan sonra performans değerlendirmesi için de bu oldukça efektiftir.”
Proje Yönetim Hatası No. 10: Projelerin Mikro yönetimi. “Çocuk bakıcılığı yapmayın,” uyarısında bulunuyor çeşitli optik ürünleri satan online perakende firması OpticsPlanet’ın kıdemli pazarlama uzmanı Michael Beck. “Mesleğinde ilerleyen proje yöneticilerinin ilerleme ve güncellemeler için proje ekibini kontrol altında tutarak işlerinde bir yürütücü gibi davranması oldukça yaygın.”
Çözüm: “Proje ekibine bakıcılık yapmak yerine, proje boyunca düzenli biçimde güncellemelerin olacağının bilinmesini en başından sağlayın. Bu, ekibinizin durum güncellemelerini ve onlardan beklenen haftalık ilerlemeyi bilmelerini sağlar ve herhangi bir sorun veya gecikmeyi önceden dile getirmeleri için cesaret verir.”

Proje Yönetim Hatası No. 11: Yazılımın Tüm Proje Yönetim Sorunlarını Çözmesini Beklemek. “Sıklıkla problemleri yazılımla çözmeye çalışan insanlarla karşılaşıyorum. Her ne kadar projeler daha görülebilir hale gelse de, altta yatan süreç halen eksiktir,” diye açıklıyor ServerCentral’ın teknoloji operasyonları direktörü Tim Yocum. “Bu durumda elinizde kalan şey projenin bir kontrol listesi gibi hizmet eden maliyetli bir yazılımdır; her projeye/dönüm noktasına efektif biçimde fikir sağlamaksızın.”
Çözüm: Proje yönetim yazılımını akıllıca seçin; tüm ekip üyelerinin rahatlıkla kullanabileceği bir şey olsun. Ardından kullanıcıları uygun biçimde eğittiğinizden ve projelerin takibi için bir sistem oluşturduğunuzdan emin olun. Hepsinin ötesinde insan sermayesinin “yazılım çözümlerinin cazibesiyle gölgelenmesine” izin vermeyin, uyarısında bulunuyor.

Proje Yönetim Hatası No. 12: Başarıyı tanımlamak için bir ölçüte sahip olmamak.
Çözüm: “Bir proje yöneticisinin yapması gereken ilk şey, son kullanıcıların bir projenin başarılı bir biçimde tamamlanmasını anladığından emin olmaktır,” diyor Netage Solutions’on müşteri ilişkileri direktörü Kevin White. “Bir projeyi neyin başarılı yapacağını anlamak proje tamamlandığında herkesin tatmin olmuş bir biçimde ayrılmasını temin eder.”

İlgili Makaleler

Bahsetmediğimiz farklı bir yaygın proje yönetimi hatası var mı? Bunu lütfen çözümüyle birlikte bizimle paylaşın.

Önceki sayfa 1 2 3

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu